Tack för svar Men du kanske använder den mer nu? Alla telefoner tappar väl i batteritid med uppdateringar, då programmen kräver mer och mer, men det finns ju gränser. Att tappa mer än hälften på ett halvår, utan förändrat användande, är inte ok.
Jag kom på att jag har inget messenger, fb-app och inget av en massa fler saker, just för att batteriet försvinner då. Jag har bakgrundsuppdateringar, men har stängt av en massa manuellt, annars håller den inte alls. Så jag har bara på exakt det jag vill ska uppdateras.
Jag hoppas att det går att stänga av sådant man inte vill ha på iPhone också? Typ aktier eller väder om man inte vill se det på telefonen? Även om en telefon har bra batteritid, så blir den ju ännu bättre om man tar bort sådant man inte vill ha och som drar.
Så svårt att våga byta när jag haft Android så länge. Jag vet ju att Android har det jag vill ha, förutom att de åldras så fort så man måste köpa ny modell ofta. Jag använder telefonen mycket som hjälpmedel, har 5 googlekalendrar och har letat många timmar för att hitta bästa kalendern, klockradion som går på FM (FM har väl inte iPhone och det blir ju ett problem när man vill höra på radio utan wifi eller surf på, jag slår av det när jag sover, och har FM med högtalare under kudden när jag sover - man somnar jättebra), bästa alarm-appen o.s.v. Lite jobbigt att släppa, men det kanske man måste om man inte älskar lagg och kass batteritid.