- Redaktionen
- Skribent ●
Apple meddelar att IOS 9 snart har laddats ned av fler användare än någon annan mjukvarulansering i företagets historia.
Intressant. Undrar hur många Watch som kör OS2......
Inte på Watch .....?
Jag vet. Helt klart det han for efter. ? Ändå vet alla vad jag menar. Kan sträcka mig till WOS2.
Fast å andra sidan - rätt skall vara rätt. Watch OS2. Lite längre att skriva bara.
Kan man hoppas på uppdateringen nu kl 19:00 ..... ?
Säger du det.......?
Intressant. Och ca 21% på android-sidan kör senaste versionen av deras system, Lollipop. Men där har det tagit över ett år att nå upp i dessa dryga 20%.
Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS
Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS
Skillnaden är att vissa tillverkare helt enkelt skiter i sina kunder och tvingar dom att köpa vissa modeller för att få senaste versionen av android.
Skillnaden är att flertalet av androidanvändarna inte KAN uppdatera sina telefoner eftersom tillverkarna av lurarna skiter i att uppdatera sin egen programvara och därmed TVINGAR kunderna att köpa den senaste modellen.
Konstigt att fAndroids har så svårt att inse detta?
Hur är det med iOS 9 och iPad 3? Bu eller bä? Ska jag uppdatera eller ska jag stanna kvar med iOS 7? Någon som har erfarenhet? Använder inte gamla Bettan särskilt mycket nu längre, mest surfande ibland och e-bok/pdf-läsande när 6+ inte riktigt räcker till, men man vill ju hänga med i utvecklingen
Låter bra. Då blir det en uppdatering så fort Bettan ätit sig mätt på ström från e.on.
Känns bra att bidra till de fina siffrorna i statistiken, och om jag fattat rätt så går det fortfarande att backa om det skulle visa sig bli väldigt fel. Men det handlar nog bara om dagar tills de stänger den möjligheten.
Intressant. Och ca 21% på android-sidan kör senaste versionen av deras system, Lollipop. Men där har det tagit över ett år att nå upp i dessa dryga 20%.
Observera att Apple påstår att hälften av iOS enhterna som besöker App Store har iOS 9.
De påstår inte att 50% av alla iOS enheter kör iOS 9. Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25% nu och ökar snabbt men en bit kvar till 50% är det säkert, många väntar ju med att uppdatera tills de är säkra på att nya operativets barnsjukdomar minimerats.
"I ett pressmeddelande uppger Apple att hälften av IOS-enheterna som besöker App Store har uppdaterat till det nya operativsystemet. "
Kan så vara men det kvittar, för det var inte släppt när frågan ställdes
Ursäkta. Om jag hade vetat att du skulle ta så illa vid dig så hade jag inte skrivit mitt inlägg. Hoppas att det känns bättre för dig nu.
Observera att Apple påstår att hälften av iOS enhterna som besöker App Store har iOS 9.
De påstår inte att 50% av alla iOS enheter kör iOS 9. Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25% nu och ökar snabbt men en bit kvar till 50% är det säkert, många väntar ju med att uppdatera tills de är säkra på att nya operativets barnsjukdomar minimerats.
"I ett pressmeddelande uppger Apple att hälften av IOS-enheterna som besöker App Store har uppdaterat till det nya operativsystemet. "
Var får du 25% ifrån?
iOS9 på en 4S. Nemas problemas.
(OMG! Safari is much snappier!)
Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.
Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.
Alltså en siffra helt tagen ur luften baserat på dina egna teorier?
var får du din information ifrån? är det från en säker källa eller är du en amatöranalytiker?
Skillnaden är att vissa tillverkare helt enkelt skiter i sina kunder och tvingar dom att köpa vissa modeller för att få senaste versionen av android.
Absolut. Därför är det mer intressant att se hur enskilda vendors står sig. T. ex. Google med Nexus borde antagligen ligga rätt högt upp på skalan.
Troligen mer korrekt än 50% av alla iOS enheter redan har uppdaterats siffran som vissa här verkar tro blint på.
Vad som är troligt är fortfarande inte fakta utan din obetydliga och subjektiva bedömning, inte bättre än någon annans.