- zinned
- Medlem ●
- Malmö
Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.
Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!
Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?
Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.
Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!
Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?
Jag fick ett sms från Telia i dagarna som löd:
"Hej!
Det är härligt att kunna surfa mycket, speciellt under regniga höstkvällar. Därför bjuder vi just dig på 100 GB extra surf! Utan kostnad så klart. Surfen finns redan på ditt abonnemang och räcker i max tre månader, så det är bara att surfa loss!
Läs mer på telia.se/100gb
Trevlig höst! Hälsningar Telia"
Bara att tacka och ta emot
Jag kör med en app som heter "Datamängd" (efter tips från utvecklaren/utvecklarens kompis här på 99mac) som har en widget som visar hur mycket datatrafik som återstår för månaden i abonnemanget.
Idag såg jag att där inte stod ~ 10 0000 MB kvar (av 12GB) utan det stod ~110600 MB. Jag tänkte direkt att appen måste ballat ur efter uppdatering till iOS 9. Istället gick jag in i Telias officiella app och kontrollerade. Nej, nu blommar löken - 108,06 GB kvar denna månaden!
Har Telias system ballat ur totalt eller vaddå?
här är mitt
Jag fick ett sms från Telia i dagarna som löd:
"Hej!
Det är härligt att kunna surfa mycket, speciellt under regniga höstkvällar. Därför bjuder vi just dig på 100 GB extra surf! Utan kostnad så klart. Surfen finns redan på ditt abonnemang och räcker i max tre månader, så det är bara att surfa loss!
Läs mer på telia.se/100gb
Trevlig höst! Hälsningar Telia"
Bara att tacka och ta emot
Där hade vi svaret, misstänkte något sådant
Har själv inte heller fått något sms men det går ändå
Wow inte likt det telia som jag känner till sen förr. Rena Robin Hood takterna
En fin gest kanske telia känner av lite konkurrens på marknaden och har börjat uppmärksamma kundvård
Man kan lära en gammal björn att sitta trots allt
Jag har Jobbmobil Multi 20 GB och det ser ut som att mitt abonnemang inte får åtnjuta denna generositet. Däremot har jag ganska svårt att göra av med mina 20 GB per månad ändå.
Ja, jag har Komplett med 12 GB per månad som jag inte är ens i närheten av att förbruka. Än mindre nu
Jag ligger fortfarande kvar med mina 12gb. Iofs är det enbart en teoretisk nytta jag skulle ha av 100GB när jag ligger på 4,5 per månad
Inga ursäkter nu sätt igång och surfa som aldrig förr. Det är tanken som räknas
Haha ja... Och detta gör Telia för att dom är såå snälla?
Nja, skulle inte tro det.
Förmodligen så är det nån på deras marknadsavdelning som funderat ut nått i stil med följande:
Vi ger användarna mängder av data under 3 månader -> folk vänjs in i nya surfbehov -> 3 månader går -> BAAAAM in i väggen när deras gräns är övertrasserad -> folk vill fortsätta sin konsumtion -> köper mer data -> profit.
Livet är väldigt enkelt, det finns ingen gratis lunch.
Haha ja... Och detta gör Telia för att dom är såå snälla?
Nja, skulle inte tro det.
Förmodligen så är det nån på deras marknadsavdelning som funderat ut nått i stil med följande:
Vi ger användarna mängder av data under 3 månader -> folk vänjs in i nya surfbehov -> 3 månader går -> BAAAAM in i väggen när deras gräns är övertrasserad -> folk vill fortsätta sin konsumtion -> köper mer data -> profit.
Livet är väldigt enkelt, det finns ingen gratis lunch.
Precis så är det.
En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...
Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter
Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?
Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.
En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...
Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter
Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?
Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.
De svamlar, de har skickat det till alla kunder.
De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.
De svamlar, de har skickat det till alla kunder.
De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.
Inte alla. Jag har inte fått det och jag vet fler som inte fått det
Inte alla. Jag har inte fått det och jag vet fler som inte fått det
Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.
Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.
Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.
Jag har inte fått det (än). "Mina sidor" på telia.se visar 1,7 / 2GB återstående. Telia Komplett med två telefoner och två surfanslutningar.
(Jag vet, vi använder inte mycket data... ?)
Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.
Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.
Jag har inte fått 100Gb vilket du ser om du läser mina inlägg i tråden så jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter mig?
En fråga... Är ni studenter? När jag frågar Telia så påstår de att detta är ett studenterbjudande som man ska registrera sig på mecenat för att få...
Jag hävdade att de svamlar eftersom jag känner till folk som fått erbjudandet utan att vara studenter
Jag vet i alla fall minst en som inte är student. Hur ör det med er här?
Inte för att jag behöver datat men jag gillar inte när kundtjänst svamlar.
Nej.
Har ett helt vanligt komplett med 4gb surf.
Jag har inte fått 100Gb vilket du ser om du läser mina inlägg i tråden så jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter mig?
Jag ifrågasätter inte dig, det ser du i mina inlägg. Dock frågade du alla här som hade fått 100 GB ifall de var studenter, vilket jag svarade på.
De svamlar, de har skickat det till alla kunder.
De gjorde samma sak tidigare när det gällde att få dubbla datamängden utan extra kostnad (inte tidsbestämt utan så länge man har abonnemanget kvar). Det skulle enligt uppgift bara nå nya kunder men icke, det gick till alla.
Om du syftar på de 100GB så fick mig veterligen alla det, jag fick också sms:et om än lite försenat. Jag är inte ny kund och inte heller student.
Om du syftar på det tidigare, när de bjöd på dubbla surfen, så kunde alla ta del av det. Det gick ut lite spritt via olika kanaler, sms/mail/sociala medier, men ingen nekades.
Jag ifrågasätter inte dig, det ser du i mina inlägg. Dock frågade du alla här som hade fått 100 GB ifall de var studenter, vilket jag svarade på.
Då formulerade du dig otydligt. Du skrev att "de har skickar det till alla kunder". Och "alla" brukar betyda "alla"
Då formulerade du dig otydligt. Du skrev att "de har skickar det till alla kunder". Och "alla" brukar betyda "alla"
Jag var en aning otydlig, ja. Vad jag menade med att de hade skickat det till alla var att denna datamängden var tillgänglig för alla, inte bara vissa. Om någon inte skulle ha fått det så är det en miss.
Enligt Telia är det inte alla utan slumpmässigt utvalda som fått/får 100GB
Jaså? Ok, det var inte den informationen jag lyckades tillskansa mig. Aja, jag hade gladeligen gett bort mina 100GB till någon bättre behövande