Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6s från UK

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Korrekt. Sedan tar det inte mer än en dag från att de skickar det vidare tills att du har den i handen...om inte TNT Express klyddar, så klart.

Givetvis är jag jordens största klant!

Jag lade en beställning på en 6s och inte 6s+ som var tanken från första början.
Så från 1-2 veckors leveranstid till 4-6 veckor pga mitt misstag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 23:57
Ursprungligen av Cancerman:

Givetvis är jag jordens största klant!

Jag lade en beställning på en 6s och inte 6s+ som var tanken från första början.
Så från 1-2 veckors leveranstid till 4-6 veckor pga mitt misstag

Aja, även om du hade lagt beställning på 6+ direkt så hade väl leveranstiden fortfarande varit 4-6 veckor

Ursprungligen av zinned:

Aja, även om du hade lagt beställning på 6+ direkt så hade väl leveranstiden fortfarande varit 4-6 veckor

Sant! Men jag trodde ju att jag lagt en beställning på 6s+ från första början och var glad i hågen att leveranstiden var så kort, men icke!

Att man aldrig lär sig

iPhone 6S galet vad snabb den är älskar den

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-27 11:28
Ursprungligen av tv_anton:

iPhone 6S galet vad snabb den är älskar den

Installerat den som ny eller lagt tillbaka backup från tidigare telefon?

Nån som hade turen och fick iväg sitt paket från Bordelinx i fredags?

Min är status "being processed" så den bör väl gå iväg i morgon.

Min har samma status, dock hann jag inte betala BL förrän strax före midnatt i fredags. Den dyker väl upp på tisdag hoppas jag!

Ursprungligen av zinned:

Installerat den som ny eller lagt tillbaka backup från tidigare telefon?

Jag valde för första gången att installera som ny telefon då detta är min 7e iPhone med den säkerhetskopian tänkte jag att det var dags att börja om,
Men med hjälp av iCloud så är egentligen det enda som är borta sms konversationer / inställningar

Allt annat finns ju där bilder mm !

Nollställde även min Apple Watch så vist det var en lite proces men tror det kommer vara värt det, blev äntligen av med apparna man aldrig raderar för man en dag tänker att man behöver den appen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:36

@tv_anton

Telefonen upplevs nog också som lite snabbare då du inte la tillbaka någon backup.

Nu har jag fått min iPhone 6S ifrån en kompis i London, känns faktiskt mer stabil i handen än 6:an. Ligger bättre på något sätt.
Löjligt rapp telefon, det brukar man i för säga men det här ju som en dator i prestanda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 14:08
Ursprungligen av Tamm24:

Första iPhonen jag köper sen iPhone 4, blev en 6S 64GB Space Grey.
Första gången jag använder Borderlinx också.
Min order är dock "bara" Preparing for Shipment och inte Shipped men pengarna är redan dragna
och idag var första gången jag kunde se telefonen på supportprofilen.

När la du beställningen?

Ursprungligen av zinned:

När la du beställningen?

Jag beställde ganska sent på den 12 Sept. ,
Men Borderlinx har skickat den idag,
Antar att de flesta fått den skickad idag också?
Har dock inte kunnat spåra paketet på DHL.

Ursprungligen av Tamm24:

Jag beställde ganska sent på den 12 Sept. ,
Men Borderlinx har skickat den idag,
Antar att de flesta fått den skickad idag också?
Har dock inte kunnat spåra paketet på DHL.

Samma här, tycker Borderlinx varit väldigt sega i mitt fall! De fick leveransen tidigt i Fredags och jag betalade och den var processäd redan vid 15:00 ändå gick den inte iväg.
Nu har hela Måndagen gått och jag har tracking id men den har inte gått iväg innan ikväll antar jag.

Sedan tar det 2-3 dagar ?

Kunde likväl köpt den över disk i Sverige

Ursprungligen av Tamm24:

Men Borderlinx har skickat den idag,
Antar att de flesta fått den skickad idag också?
Har dock inte kunnat spåra paketet på DHL.

Samma här. Vi får väl hoppas att det levereras ut i Sverige under morgondagen.

Ursprungligen av hugo99:

Samma här. Vi får väl hoppas att det levereras ut i Sverige under morgondagen.

Ja får hålla tummarna, min reserv iPhone 5 känns som sirap

Kanske man hade kunnat vänta, men tålamod är inte min starka sida
Sen min Z3 gick sönder i början av september har jag använt syrrans gamla 4S.
Knapp så att batteriet klarar sig igenom arbetsdagen, så även en vecka eller några dagar mindre med den telefonen är värt
pengarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 18:34
Ursprungligen av Tamm24:

Jag beställde ganska sent på den 12 Sept. ,
Men Borderlinx har skickat den idag,
Antar att de flesta fått den skickad idag också?
Har dock inte kunnat spåra paketet på DHL.

Ursprungligen av @ndreas:

Samma här, tycker Borderlinx varit väldigt sega i mitt fall! De fick leveransen tidigt i Fredags och jag betalade och den var processäd redan vid 15:00 ändå gick den inte iväg.
Nu har hela Måndagen gått och jag har tracking id men den har inte gått iväg innan ikväll antar jag.

Sedan tar det 2-3 dagar ?

Kunde likväl köpt den över disk i Sverige

Ursprungligen av hugo99:

Samma här. Vi får väl hoppas att det levereras ut i Sverige under morgondagen.

Det tar en dag innan de skickar iväg paketet med DHL. Om den ska ha en chans att gå iväg samma dag så måste BL nästan ha paket runt 09 på morgonen då de går ut kring 11-12. Om det sedan är en fredag som BL tar emot paketet så känns det så klart extra drygt får då går det inte iväg förrän på måndagen och man har det i sin hand på tisdagen.

Ursprungligen av zinned:

Det tar en dag innan de skickar iväg paketet med DHL. Om den ska ha en chans att gå iväg samma dag så måste BL nästan ha paket runt 09 på morgonen då de går ut kring 11-12. Om det sedan är en fredag som BL tar emot paketet så känns det så klart extra drygt får då går det inte iväg förrän på måndagen och man har det i sin hand på tisdagen.

Jo men kl är nu 19:00 och det går fortfarande inte söka.
Så om de går runt 11-12 så borde de ju varit spårbara redan ?

Ursprungligen av hugo99:

Samma här. Vi får väl hoppas att det levereras ut i Sverige under morgondagen.

Kan du spåra din nu?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-28 19:41
Ursprungligen av @ndreas:

Samma här, tycker Borderlinx varit väldigt sega i mitt fall! De fick leveransen tidigt i Fredags och jag betalade och den var processäd redan vid 15:00 ändå gick den inte iväg.
Nu har hela Måndagen gått och jag har tracking id men den har inte gått iväg innan ikväll antar jag.

Sedan tar det 2-3 dagar ?

Kunde likväl köpt den över disk i Sverige

Tror du spara några hundralappar på att ta från uk om du jämför med http://m.prisjakt.nu/search/Iphone%206s

Kanske inte är relevant iofs.

Tror ni de är som Apple uk skriver i sin shop att om man beställer 6s plus 128gb nu så är det 3-4v leverans?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 20:04
Ursprungligen av @ndreas:

Jo men kl är nu 19:00 och det går fortfarande inte söka.
Så om de går runt 11-12 så borde de ju varit spårbara redan ?

Oroa dig inte så mycket

Fraktbolagen är allt annat än kända för att vara snabba med att uppdatera statusen på paket i sina system. Om BL har lämnat över den idag till DHL så kommer du att ha den i handen imorgon, med 99% säkerhet.

Sedan är det inte säkert att de är spårbara nu bara för att DHL kan ha haft dem i sju timmar. Först ska de köra sin större runda för att hämta upp paket, sedan ska de lämnas över på hubben och hanteras för att sedan skannas diverse gånger innan de åker in i ett plan mot destinationen. Du kommer nog ikväll se att den finns i Birmingham och sedan därifrån till göteborg.

Ursprungligen av dfgh:

Tror du spara några hundralappar på att ta från uk om du jämför med http://m.prisjakt.nu/search/Iphone%206s

Kanske inte är relevant iofs.

Det är ju gråimport och de tjänar några få kronor på det. Dock är summan som t ex Cyberphoto tar för en 6s ganska precis samma som man själv får betala om man beställer från UK via BL.

Ursprungligen av zinned:

Oroa dig inte så mycket

Fraktbolagen är allt annat än kända för att vara snabba med att uppdatera statusen på paket i sina system. Om BL har lämnat över den idag till DHL så kommer du att ha den i handen imorgon, med 99% säkerhet.

Sedan är det inte säkert att de är spårbara nu bara för att DHL kan ha haft dem i sju timmar. Först ska de köra sin större runda för att hämta upp paket, sedan ska de lämnas över på hubben och hanteras för att sedan skannas diverse gånger innan de åker in i ett plan mot destinationen. Du kommer nog ikväll se att den finns i Birmingham och sedan därifrån till göteborg.

Så dem flygs över direkt ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 20:11
Ursprungligen av @ndreas:

Så dem flygs över direkt ?

Jag tror det, när det gäller gbg...om de nu inte tar omvägen via sthlm men det tror jag inte.

När det gäller till Malmö, som i mitt fall så flyger de från Birmingham till Köpenhamn och sedan med bil till Malmö. DHL själva går aldrig ut med vilka rutter de tar, de blandar ofta, av säkerhetsskäl. T ex gick försändelsen för en av mina Apple Watch från Birmingham Köpenhamn och sedan till DHL-hubben i Örebro (av misstag). Då trodde man den skulle gå med bil ner till Malmö men icke. Då gick den med flyg från Örebro till Leipzig för att sedan gå via Köln (om jag minns rätt) och sedan till Malmö.

Vägarna är outgrundliga men det går oftast mycket snabbare än vad man kan tänka sig.

Mitt närmsta DHL utlämningsställe som hade Swipbox har lagt ner. Riktigt surt, nu kommer man väl missa telefonen på tisdag bara för att man inte är hemma...

Kommer det till DHL Servicepoint eller är det hempaket?
I så fall är det så att man personligen måste vara hemma eller räcker det att någon annan är hemma som kan ta emot paketet?

Jag antog att det levereras hem och inte till en servicepoint men det kanske är fel? Senast jag beställde via BL (i våras) hade jag en DHL swipbox 500m hemifrån, dvs istället för att man måste vara hemma och ta emot paketet så lämnas det i en utlämningsbox och man får hämta ut paketet med en pinkod. Verkar bli vanligare med sådana automater, just för att man ska slippa vara hemma på obskyra tider.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 22:14
Ursprungligen av Tamm24:

Kommer det till DHL Servicepoint eller är det hempaket?
I så fall är det så att man personligen måste vara hemma eller räcker det att någon annan är hemma som kan ta emot paketet?

Har du angett ditt telefonnummer i dina uppgifter så kommer du att få ett sms med alternativ, svara med en etta för att få det till utlämningsställe och en tvåa för att få det levererat hem.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-29 07:21

Nu funkar mitt nummer iaf, men kom inte iväg igår. Kanske inte fick plats. Vi är ju inte ensamma om att ha beställt.

Jag fick sms från DHL nu och valde att hämta ut paketet på närmaste service point. Sitter dock fast så kommer ej att hinna hämta ut det idag även om det skulle hinna komma idag

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-29 08:22
Ursprungligen av the_karate_kid:

Jag fick sms från DHL nu och valde att hämta ut paketet på närmaste service point. Sitter dock fast så kommer ej att hinna hämta ut det idag även om det skulle hinna komma idag

Kommer först imorgon

Bevaka tråden