Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte att jag skulle starta en tråd här och att vi kunde samla information om förhandsbokningarna osv..

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s plus
Färg: Rose guld
Storlek: 128gb
Tid beställning: 00:02
Tid bekräftelse: 00:02
Lev datum: från 9 okt

Senast redigerat 2015-10-02 22:18

Butik: Mstore Östersund
Modell: iPhone 6s +
Färg: Rose Guld
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:01
Tid bekräftelse: 00:01
Lev datum: Från 9 okt

Senast redigerat 2015-10-02 12:57
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-02 13:00

Operatör: Telenor
Modell: iPhone 6s plus
Färg: Rose guld
Storlek: 128gb
Tid beställning: 00:16
Tid bekräftelse: 00:17
Lev datum: vet inte

Kom hem 21 igår efter några dagar utomlands och dumt nog drog jag igång uppgraderingen till 10.11, 23.30 eller så, beställde så fort det var klart.
Mailet sa bara att den är bokad och jag får bekräftelse senast på måndag vad som gäller.

Operatör: telia
Modell: iPhone 6s
Färg: silver
Storlek: 64gb
Tid beställning: 03:30
Tid bekräftelse: 03:50
Lev datum: prel. 9 okt

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s Plus
Färg: Silver
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:00
Tid bekräftelse: 00:01
Lev datum: från 9 okt

Fr.o.m. Måndag kan man se status på ordrar från tre

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-02 17:17

Operatör: telia
Modell: iPhone 6s Plus
Färg: Rymdgrå
Storlek: 128gb
Tid beställning: 00:04
Tid bekräftelse: 00:09
Lev datum: från 9 okt

  • Medlem
  • 2015-10-02 18:09

Operatör: tele2
Modell: iPhone 6s Plus
Färg: Silver
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:01
Tid bekräftelse: 00:05 (bekräftelsemejl) / 07:09 (sms med ordernummer)
Lev datum: 1-2 veckor (9e oktober antar jag)

I övrigt så såg jag när jag vaknade att mecenat erbjuder samma telefon för 400 kr mindre. Bokade därför en därifrån också i förhoppning om att den hinner fram samma dag så jag kan plocka ut den istället. Tyvärr har jag inte fått något ordernummer ännu!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-02 21:52

Operatör: Halebop
Modell: iPhone 6S
Färg: Silver
Storlek: 128 Gb
Tid beställning: 00:08
Tid bekräftelse: 01:00
Lev datum: Din beräknade leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss.
Köplats: 18 (19 imorse)

Operatör: telia
Modell: iPhone 6s
Färg: silver
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:06
Tid bekräftelse: 00:08
Lev datum: prel. 9 okt

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-03 08:42

Sitter och funderar om jag ska beställa eller inte.
Kom på att jag kan behålla mitt abonnemang som det är och köpa telefonen kontant från t.ex tele 2 via mecenat då jag är student och använda den då jag antar att den är olåst?
Men å andra sidan är jag nöjd med min 5s och skulle kunna vänta ett år kanske till 7an, men då blir det säkert samma visa igen att man funderar..

Ursprungligen av kievY:

Sitter och funderar om jag ska beställa eller inte.
Kom på att jag kan behålla mitt abonnemang som det är och köpa telefonen kontant från t.ex tele 2 via mecenat då jag är student och använda den då jag antar att den är olåst?
Men å andra sidan är jag nöjd med min 5s och skulle kunna vänta ett år kanske till 7an, men då blir det säkert samma visa igen att man funderar..

Om man tittar tillbaka så kommer sjuan iaf ha en ny design, det kanske får dig att slå till

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-03 10:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om man tittar tillbaka så kommer sjuan iaf ha en ny design, det kanske får dig att slå till

Sant, men jag är så sugen på 6s.. har gillat designen sen 6an kom och nu med 3D touch och 4k video får ha begäret att växa mer..

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-04 00:32

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s
Färg: Guld
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:05
Tid bekräftelse: Tre skickar bekräftelse via e-post/sms tidigast 5/10
Lev datum: från 9 okt

Ingen extra kostnad för telefonen.

Operatör: Telia
Modell: iPhone 6s
Färg: Rosaguld
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:07
Tid bekräftelse: 00:23
Lev datum: hämtas i butik 9 okt

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-04 21:05

Beställde idag via Mecenat. Första gången jag köper kontant
Operatör: Tele2
Modell: iPhone 6s
Färg: Spacegrey
Storlek: 64gb
Tid beställning: idag 16.23
Tid bekräftelse: 16.25
Lev datum: 5-7 arbetsdagar, håller tummarna att den är hos mig på fredag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-04 21:42

Till alla er som har förbokat via Telia och valt att hämta ut i butik. Har ni fått någon bekräftelse annat än den ni fick vid beställningstillfället?

Längst ner i mailet står det. "VIKTIGT, Du kan inte hämta ut produkten förrän du blivit kontaktad av vald Telia butik".
Någon som än blivit kontaktad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 10:08
Ursprungligen av phillrm:

Till alla er som har förbokat via Telia och valt att hämta ut i butik. Har ni fått någon bekräftelse annat än den ni fick vid beställningstillfället?

Längst ner i mailet står det. "VIKTIGT, Du kan inte hämta ut produkten förrän du blivit kontaktad av vald Telia butik".
Någon som än blivit kontaktad?

Nej, jag har inte fått något ytterligare mail.

Enligt personal i Telia-butik i Malmö så kommer man inte att få det heller utan det var tydligen tänkt att vara ett mail för att bekräfta att man verkligen vill ha telefonen.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-05 10:09
Ursprungligen av phillrm:

Till alla er som har förbokat via Telia och valt att hämta ut i butik. Har ni fått någon bekräftelse annat än den ni fick vid beställningstillfället?

Längst ner i mailet står det. "VIKTIGT, Du kan inte hämta ut produkten förrän du blivit kontaktad av vald Telia butik".
Någon som än blivit kontaktad?

Nope de får till och med onsdag på sig sen lyfter jag luren.

Ursprungligen av phillrm:

Till alla er som har förbokat via Telia och valt att hämta ut i butik. Har ni fått någon bekräftelse annat än den ni fick vid beställningstillfället?

Längst ner i mailet står det. "VIKTIGT, Du kan inte hämta ut produkten förrän du blivit kontaktad av vald Telia butik".
Någon som än blivit kontaktad?

Det brukar komma på lanseringsdagen om jag minns korrekt. Jag har för mig att det är butiken som initierar den bekräftelsen men de måste få telefonerna först. Jag tror att det är ett SMS som skickas till telefonnumret som du registrerade vid reservationen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-05 10:47

Vad är bäst att göra tycker ni när jag får min 6s, ställa in den som ny eller återställa från tidigare säkerhetskopia?
Om jag ställer in som ny, måste jag väl ladda ner nya appar och allt separat eller kan jag ställa in som ny, men sen få ner allt innehåll från säkerhetskopian?
Tänker på vad skillnaden är och vad som är bäst att göra..

Jag återställer alltid, det är för jobbigt att ställa in allt igen...

Iofs så lagras mindre och mindre i telefonen och allt mer i molnet men det finns alltid något som försvinner när du startar från scratch.

Och speciellt när jag har en Apple Watch så vill jag inte tappa den sparade informationen som lagras inne i Iphone säkerhetskopian.

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag har inte fått något ytterligare mail.

Enligt personal i Telia-butik i Malmö så kommer man inte att få det heller utan det var tydligen tänkt att vara ett mail för att bekräfta att man verkligen vill ha telefonen.

Ursprungligen av dfgh:

Nope de får till och med onsdag på sig sen lyfter jag luren.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det brukar komma på lanseringsdagen om jag minns korrekt. Jag har för mig att det är butiken som initierar den bekräftelsen men de måste få telefonerna först. Jag tror att det är ett SMS som skickas till telefonnumret som du registrerade vid reservationen.

Ok. Tack för svar. Jag har heller inte fått något ytterligare mail. Får väl ha lite is i magen då!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-05 11:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag återställer alltid, det är för jobbigt att ställa in allt igen...

Iofs så lagras mindre och mindre i telefonen och allt mer i molnet men det finns alltid något som försvinner när du startar från scratch.

Och speciellt när jag har en Apple Watch så vill jag inte tappa den sparade informationen som lagras inne i Iphone säkerhetskopian.

Så att starta från scratch gör att jag måste ladda ner appar och ställa in på nytt, eller kan man börja på scratch och dra ner viss sparad information och inställningar?
Har också alltid kört från säkerhetskopia förut, detta blir min 3e iPhone så vill ju inte gå miste om kontakter, bilder etc.

Ursprungligen av kievY:

Så att starta från scratch gör att jag måste ladda ner appar och ställa in på nytt, eller kan man börja på scratch och dra ner viss sparad information och inställningar?
Har också alltid kört från säkerhetskopia förut, detta blir min 3e iPhone så vill ju inte gå miste om kontakter, bilder etc.

Om du kör med Icloud så tappar du inte kontakterna och bilderna (om du kör upp bilderna i Icloud). I princip så är det så att all information som apparna lagrar i molnet på ett eller annat sätt får du ner den vägen men all information som sparas lokalt på telefonen försvinner.

Om du inte har (eller får) konstiga problem så ser jag ingen större anledning till att starta från scratch.

vilka ni har beställt,, Rosa,guld, svart eller silver??

på min sida telia står fortfarande väntar på lagerleverans! om någon fått annat va snäll uppdatera här

Ursprungligen av mactopen:

på min sida telia står fortfarande väntar på lagerleverans! om någon fått annat va snäll uppdatera här

Jag har ingen info alls på "Min Sida" att jag ens lagt en order på 6s. Fått bekräftelsemail samma natt. Vart står den infon?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 11:59
Ursprungligen av kafferast:

Jag har ingen info alls på "Min Sida" att jag ens lagt en order på 6s. Fått bekräftelsemail samma natt. Vart står den infon?

Inte jag heller men hur skulle jag kunna ha det? Ingen av den infon jag angav vid beställningen är ju knuten till Telia och Mina Sidor. Rörbeställningen krävde ju heller inte någon inloggad session där. Så nej, den kommer inte dyka upp där och det är ju helt ok.

Bevaka tråden