Netflix kräver "minst" 15Mbps det är också en annan komprimeringsteknik HEVC/h.265
Så du tycker att man skall hämma tekniken och inte göra stöd för detta bara för att merparten inte har tillgång till Ultra HD kompatibla TV apparater ?
Om jag som inbiten hemmabioentusiast ser skillnad på en Ultra HD House of Cards jämfört med en BluRay 1080p även om den har 50 Mbps så är det väl inget att vara negativ mot, det ger ju bara en Point av vart vi är på väg och att man kan streama riktigt bra kvalité.
Jag gnäller inte, tänker bara inte uppdatera till Apple TV då jag redan har 2 och den nya fyller ingen funktion för mig. Ultra HD spelare är på gång och filmer finns redan. Tycker mer att det är du som gnäller, ubernördar vet jag inte, har ganska många vänner som bytt tv på sistone och med 4k spec, är dem nördar då? Nej de är glada över att kunna uppleva det material som finns via Amazon, YouTube, Netflix osv i Ultra HD och mer kommer som sagt.
Att gnälla på nya Apple TV är visst befogat, Apple är kända att släppa saker med gammal teknik och det må vara smart då det är beprövat och de slipper stå för support från arga inkompetenta människor som får problem t.ex men det är också synd att de inte kan vara med i täten, vad hade det kostat Apple att släppa en uppdaterad Apple TV med stöd för Netflix Ultra HD t.ex... ingenting! Istället släpper man en ny Apple TV 4k om ngt år och kan skramla in lite mer pengar i kassan såklart.