Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone iTunes - Appar som inte kopieras över till datorn längre

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen jag uppdaterade till iOS 9 verkar inte längre nya appar som man laddat ned kopieras till iTunes och mappen iTunes på datorn längre. Någon som vet varför? Det var så smidigt att i iTunes kunna ta bort och lägga till nedladdade appar som man ville beroende på utrymmet på telefonen. Jag har provat det mesta men jag hittar ingen lösning, apparna laddas helt enkelt inte ner till datorn längre och syns inte bland appar i iTunes.

Varför två trådar om samma sak?

http://www.99mac.se/forum/p/2254863

jag fick ingen respons på den första så jag tänkte att den hamnade i fel kategori kanske, men jag kan ta bort den ena

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför två trådar om samma sak?

http://www.99mac.se/forum/p/2254863

• Medlem
  • 2015-10-05 12:18

På datorn: Öppna iTunes. Välj i menyraden "iTunes" > "Inställningar" > "Affär". Klicka i den tomma rutan märkt "Appar", klicka sedan på "OK".

På telefonen: Telefonens "Inställningar" > "App Store och iTunes Store". Under "Automatiska hämtningar" så slidar du markeringen vid "Appar" till höger så den blir grön.

Klart.

Ursprungligen av Helan:

På datorn: Öppna iTunes. Välj i menyraden "iTunes" > "Inställningar" > "Affär". Klicka i den tomma rutan märkt "Appar", klicka sedan på "OK".

På telefonen: Telefonens "Inställningar" > "App Store och iTunes Store". Under "Automatiska hämtningar" så slidar du markeringen vid "Appar" till höger så den blir grön.

Klart.

Tack för svar! Har dock redan gjort detta men det funkade inte i alla fall och för säkerhets skull så testade jag igen efter att du skrev, men icke, inga appar över till datorn och de nya syns inte i iTunes heller Dock syns de som ikoner i telefonavbilden till höger och där kan man ta bort dom, men vill man ha tillbaka den vid ett senare tillfälle går inte det längre då de inte finns med på datorn... skumt...

Senast redigerat 2015-10-05 13:07
  • Medlem
  • 2015-10-05 13:07

Konstigt att det inte fungerar. Ska felsöka lite och se om jag missat något.

Ursprungligen av Helan:

Konstigt att det inte fungerar. Ska felsöka lite och se om jag missat något.

Funkar det hos dig alltså?

• Medlem
  • 2015-10-05 13:15

Ja, för mig fungerar det utan problem.

Har du testad det sedvanlig, att göra en soft reset på telefonen (hålla nere "Av/På-knappen" och "Home-knappen" samtidigt)? Att logga ut och sedan in igen på alla dina enheter?

Ursprungligen av Helan:

Ja, för mig fungerar det utan problem.

Har du testad det sedvanlig, att göra en soft reset på telefonen (hålla nere "Av/På-knappen" och "Home-knappen" samtidigt)? Att logga ut och sedan in igen på alla dina enheter?

Hmm, nej det har jag inte testat, bara startat om telefonen, inte den här s k soft reset som du nämner...

Ursprungligen av Peter Lundström:

Hmm, nej det har jag inte testat, bara startat om telefonen, inte den här s k soft reset som du nämner...

Testade det också nu, loggat ut på alla enheter, loggat in igen, men icke, inga appar vill kopieras över... verkligen skumt

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-05 14:12

Jag tror inte appar som redan har laddats net kopieras över, bara de du sedan laddar ner. Ta ner en ny app och testa igen.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte appar som redan har laddats net kopieras över, bara de du sedan laddar ner. Ta ner en ny app och testa igen.

Det är de nya jag vill ha ner, de andra finns ju redan där... men jag kan kolla med en ny app för säkerhets skull, men jag har redan några som inte kopierats ner, alla appar efter 2015-09-14 vill inte komma ner på datorn...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-05 15:24

Det är det jag menar, efter att du har slagit av/på, loggat ur/in, så måste du testa med en ny app. De du redan har på en enhet synkas inte över.

Ursprungligen av kenjon:

Det är det jag menar, efter att du har slagit av/på, loggat ur/in, så måste du testa med en ny app. De du redan har på en enhet synkas inte över.

Jag ska testa det, men det irriterar mig att jag inte får ner de jag har på telefonen som är nya... men men...

Ursprungligen av Peter Lundström:

Jag ska testa det, men det irriterar mig att jag inte får ner de jag har på telefonen som är nya... men men...

Jag har testat nu och det funkade till slut när jag avauktoriserade datorn och autoriserade den igen, dock med en del felmeddelanden men några av apparna kopierades i alla fall, men inte alla... forts följer... antar jag

1
Bevaka tråden