Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6s förbeställa på svenska applestore...

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej
Någon som hört när man kan beställa 6s på svenska applestore?? Står ju bara släps 9 oktober. Medans man på bla Telias sida kan läsa att man kan förbeställa 00:01 den 2/10.

/e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-30 21:30
Ursprungligen av everlast:

Hej
Någon som hört när man kan beställa 6s på svenska applestore?? Står ju bara släps 9 oktober. Medans man på bla Telias sida kan läsa att man kan förbeställa 00:01 den 2/10.

/e

Var på Apple Store Täby idag och de hade ingen information

Märkligt tyst från Apples sida....

Ursprungligen av everlast:

Märkligt tyst från Apples sida....

Vilket helt enkelt betyder att det blir ingen förbokning via Apple. Då finns det ingenting att säga. Det är inte så konstigt om vi tänker på mängden länder som de öppnar upp. Produktionsapparaten är också startad så det finns ingening att rampa upp ytterligare.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket helt enkelt betyder att det blir ingen förbokning via Apple. Då finns det ingenting att säga. Det är inte så konstigt om vi tänker på mängden länder som de öppnar upp. Produktionsapparaten är också startad så det finns ingening att rampa upp ytterligare.

Går man in på apple store uk. Så kan man beställa och få leverans inom 3-5 arbetsdagar.
Så dom verkar ha ett bra lager att ta av.
Tror att det blir förbeställning på svenska apple store nu på måndag 5/10.
Telefonerna ligger förmodligen på något lager i Tyskland, och behöver säkert inte skickas lång väg
för att nå Sverige tills den 9/10. Detta är vad jag tror.

//E

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 11:41
Ursprungligen av everlast:

Går man in på apple store uk. Så kan man beställa och få leverans inom 3-5 arbetsdagar.
Så dom verkar ha ett bra lager att ta av.
Tror att det blir förbeställning på svenska apple store nu på måndag 5/10.
Telefonerna ligger förmodligen på något lager i Tyskland, och behöver säkert inte skickas lång väg
för att nå Sverige tills den 9/10. Detta är vad jag tror.

//E

Jaså? Det låter märkligt med fem dagar. Jag vet flera som har gjort beställningar från UK kring 22-23 sep som fortfarande ligger som "Processing items", dvs inte ett skit har hänt med beställningen.

Ursprungligen av zinned:

Jaså? Det låter märkligt med fem dagar. Jag vet flera som har gjort beställningar från UK kring 22-23 sep som fortfarande ligger som "Processing items", dvs inte ett skit har hänt med beställningen.

De anger dispatch 3-5 dagar på ett antal modeller (5-7 på roséguld 64).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 12:14
Ursprungligen av BlackSmp:

De anger dispatch 3-5 dagar på ett antal modeller (5-7 på roséguld 64).

...och är nu inne på dag åtta för en Spacegrey 6s 64GB t ex.

Ursprungligen av everlast:

Går man in på apple store uk. Så kan man beställa och få leverans inom 3-5 arbetsdagar.
Så dom verkar ha ett bra lager att ta av.
Tror att det blir förbeställning på svenska apple store nu på måndag 5/10.
Telefonerna ligger förmodligen på något lager i Tyskland, och behöver säkert inte skickas lång väg
för att nå Sverige tills den 9/10. Detta är vad jag tror.

//E

De lär ha ett lager inför lanseringen men det går nog till butiker etc. Om du beställer via Apple.com så tror jag att det skickas från Kina. Så har det alltid varit för mig.

Men om du tror på förhandsbokning 5/10, vid vilket klockslag öppnar de bokningen?

Ursprungligen av zinned:

...och är nu inne på dag åtta för en Spacegrey 6s 64GB t ex.

Dispatch är 5-7 dagar även för space grey 64GB så det ser jag inte som någon större avikelse

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 12:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Dispatch är 5-7 dagar även för space grey 64GB så det ser jag inte som någon större avikelse

Nej, inte mycket men den kan potentiellt bli större och större.

Oavsett, frågan är om dessa herrar ska hålla fast vid sina beställningar från UK och via BL nu eller avbeställa dem och vänta på svenska releasen...vad anser ni här?

Ursprungligen av BlackSmp:

De lär ha ett lager inför lanseringen men det går nog till butiker etc. Om du beställer via Apple.com så tror jag att det skickas från Kina. Så har det alltid varit för mig.

Men om du tror på förhandsbokning 5/10, vid vilket klockslag öppnar de bokningen?

Natten mellan den 5-6/10 kl. 00:01

/E

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 13:24
Ursprungligen av everlast:

Tror att det blir förbeställning på svenska apple store nu på måndag 5/10.

Vad baserar du detta på?

Ursprungligen av zinned:

Vad baserar du detta på?

Manlig intuition....

/e

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 13:31
Ursprungligen av everlast:

Manlig intuition....

/e

Ok

Vad skulle din manliga intuition säga om frågan i inlägg #11 då?

Ursprungligen av zinned:

Ok

Vad skulle din manliga intuition säga om frågan i inlägg #11 då?

Hålla kvar sina beställningar från BL.

/e

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-01 15:11
Ursprungligen av zinned:

Jaså? Det låter märkligt med fem dagar. Jag vet flera som har gjort beställningar från UK kring 22-23 sep som fortfarande ligger som "Processing items", dvs inte ett skit har hänt med beställningen.

Beror på om de är 6s eller 6s plus. På 6s får jag upp 3-5 days, på plus 2-3 veckor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 15:38
Ursprungligen av dfgh:

Beror på om de är 6s eller 6s plus. På 6s får jag upp 3-5 days, på plus 2-3 veckor.

Det skrev jag ju, se inlägg #8.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-01 15:46

Vad tycker ni om iPhone upgrade program som de lanserade i usa. om det kommer till sverige - tycker ni de är värt eller är det bättre att sälja sin gamla telefon begagnat på egenhand när man köper ny?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 15:59
Ursprungligen av dfgh:

Vad tycker ni om iPhone upgrade program som de lanserade i usa. om det kommer till sverige - tycker ni de är värt eller är det bättre att sälja sin gamla telefon begagnat på egenhand när man köper ny?

Absolut mycket bättre att sälja sin befintliga telefon på egenhand.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-01 20:13

Verkar som att Apple kommer att börja sälja iPhone 6s och 6s Plus 9 oktober på apple.se och Apple Store, dvs ingen förköp.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-01 20:15
Ursprungligen av macki81:

Verkar som att Apple kommer att börja sälja iPhone 6s och 6s Plus 9 oktober på apple.se och Apple Store, dvs ingen förköp.

orka köa. jag har barn. förhandsbokning it is.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-04 23:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket helt enkelt betyder att det blir ingen förbokning via Apple. Då finns det ingenting att säga. Det är inte så konstigt om vi tänker på mängden länder som de öppnar upp. Produktionsapparaten är också startad så det finns ingening att rampa upp ytterligare.

Fast förra året så fanns det ingen info heller utan förhandsbokningen bara dök upp någon dag innan.

Ursprungligen av zinned:

Vad baserar du detta på?

Förra året?

Ursprungligen av zappee:

Fast förra året så fanns det ingen info heller utan förhandsbokningen bara dök upp någon dag innan.

Ok, mitt minne är kort:)

Förra året öpnnade förhandsbokningen på tisdagen(innan lanseringen) vid lunch, så om den trenden håller i sig är det imorgon som gäller. Minns också att plus versionen blev fullbokad rätt omgående.

Bara en fråga... När ni talar om förhandsbokning, menar ni boka telefon för att köpa i butik?

Den är i alla fall öppnad nu men jag har hela tiden trott att ni menade att Apple öppnade sin on-line store för förhandsbokningar.

Ursprungligen av BlackSmp:

Bara en fråga... När ni talar om förhandsbokning, menar ni boka telefon för att köpa i butik?

Den är i alla fall öppnad nu men jag har hela tiden trott att ni menade att Apple öppnade sin on-line store för förhandsbokningar.

Stämmer. Förra året kunde man reservera en telefon och välja vilken tid man ska komma till Apple Store och hämta upp den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-06 08:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Bara en fråga... När ni talar om förhandsbokning, menar ni boka telefon för att köpa i butik?

Den är i alla fall öppnad nu men jag har hela tiden trott att ni menade att Apple öppnade sin on-line store för förhandsbokningar.

Vad menar du, "öppnad nu"?

Enda stället man kan förboka är genom operatörerna.

Ursprungligen av zinned:

Vad menar du, "öppnad nu"?

Enda stället man kan förboka är genom operatörerna.

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserve/iPhone/availability?channel=1&returnURL=https://www.apple.com/se/iphone/

Saken är att det är bara reservation till de fysiska butikerna, vilket nog är totalt ointressant för det stora flertalet personer som har långt till en Applebutik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-06 09:17
Ursprungligen av BlackSmp:

https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserve/iPhone/availability?channel=1&returnURL=https://www.apple.com/se/iphone/

Saken är att det är bara reservation till de fysiska butikerna, vilket nog är totalt ointressant för det stora flertalet personer som har långt till en Applebutik

Den har jag väntat på i flera dagar och kollade faktiskt strax efter att du postade ditt inlägg. Det måste varit webbläsarcache som strulade och gav mig ej uppdaterad site.

Tack för länken hur som, nu är det bokat och klart. Struntar i bokningen hos Telia nu.

Bevaka tråden