Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Inte jag heller men hur skulle jag kunna ha det? Ingen av den infon jag angav vid beställningen är ju knuten till Telia och Mina Sidor. Rörbeställningen krävde ju heller inte någon inloggad session där. Så nej, den kommer inte dyka upp där och det är ju helt ok.

Jag loggade in på mina sidor via mobil bank id och där såg jag allt som jag beställde,

Efter 1 vecka nu med iPhone 6s är det som jag gillar mest, prestandan och slippa reloada varje gång i Safari. 4k video ser jag inte någon större skillnad på, livefoto nja såg bättre ut på presentationen än i verkligheten.
Touch Id är grymt snabbt däremot, 3D touch kan bli användbart om alla appar släpper en uppdate med detta.

Köpte en svart 64gb från UK, men beställde även en iPhone 6s 128 rose gold Mediamarkt hämtas ut på Fredag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 12:39
Ursprungligen av mactopen:

Jag loggade in på mina sidor via mobil bank id och där såg jag allt som jag beställde,

Ja, jag förstår ju det men det fanns inget krav på det för att kunna beställa - ergo - har man inte varit inloggad så finns där heller ingen data om beställningen.

  • Medlem
  • 2015-10-05 12:42
Ursprungligen av @ndreas:

Efter 1 vecka nu med iPhone 6s är det som jag gillar mest, prestandan och slippa reloada varje gång i Safari. 4k video ser jag inte någon större skillnad på, livefoto nja såg bättre ut på presentationen än i verkligheten.
Touch Id är grymt snabbt däremot, 3D touch kan bli användbart om alla appar släpper en uppdate med detta.

Köpte en svart 64gb från UK, men beställde även en iPhone 6s 128 rose gold Mediamarkt hämtas ut på Fredag

Kul att du fått din telefon har du möjlighet att testa ett tredjeparts tangentbord och se om det fungerar bättre med 2gb ram?

Jag hade köplats 7, nu 91 enbart för att galebop strula till det med studentabben. Kommer säkert inte få den i första vågen ?

Kollade precis status på tre.se/leverans de har uppdaterat, status på min 9 okt

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag förstår ju det men det fanns inget krav på det för att kunna beställa - ergo - har man inte varit inloggad så finns där heller ingen data om beställningen.

De skulle iofs kunna göra en matchning mot det telefonnummer som vi anger, speciellt när man väljer förlängning av existerande abbonemang.

Men jag undrar om den stora skillnaden är mellan reservera för att hämta i butik och beställa via posten? Logistiken är annorlunda mellan de två valen vilket vi ser i bekräftelsemejlet som säget:

Citat:

Reservationen har skickats till butiken

Jag antar att du, liksom jag, reserverade för att hämta i butik?

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-05 14:21
Ursprungligen av r_o_n:

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s
Färg: Guld
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:05
Tid bekräftelse: Tre skickar bekräftelse via e-post/sms tidigast 5/10
Lev datum: från 9 okt

Ingen extra kostnad för telefonen.

Ursprungligen av Tius:

har du möjlighet att testa ett tredjeparts tangentbord och se om det fungerar bättre med 2gb ram?

har tyvärr inte tillgång till något tangentbord

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 15:14
Ursprungligen av @ndreas:

har tyvärr inte tillgång till något tangentbord

Du vet att han syftade på att installera tangentbord i iOS från tredje part, va? Inte fysiskt tangentbord.

alltså när de skriver beräknad leverans 9 okt, betyder det att jag får den hem eller skickas ut den 9de?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 15:37
Ursprungligen av mactopen:

alltså när de skriver beräknad leverans 9 okt, betyder det att jag får den hem eller skickas ut den 9de?

Rent språkligt betyder det att du ska ha den i handen det datumet. Sedan om de fattar innebörden av vad de skriver är en helt annan femma.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-05 17:43
Ursprungligen av r_o_n:

Beräknad leverans 10/9/2015, betyder normalt 10 September 2015 (med svenskt tidsformat).

Ursprungligen av mattiL:

Beräknad leverans 10/9/2015, betyder normalt 10 September 2015 (med svenskt tidsformat).

och då e det lördag:(

Jag är företagskund hos Tre. Mailade med en försäljare dagen innan och sa att jag ville ha en 6s space gray 64. Han la beställningen åt mig på natten och fick idag besked om beräknad leverans 9e. Fantastisk service.

Ursprungligen av mattio:

Beräknad leverans 10/9/2015, betyder normalt 10 September 2015 (med svenskt tidsformat).

Jag har alltid tyckt att det där är ett av de mest korkade sätten att skriva datum på... månad-dag-år... Men det är typiskt amerikaner.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-10-05 19:34

Jag tänkte vi skulle skapa en underkategori också.

"Vi som försökte beställa en iPhone 6s men blev nekade"

Försökte förboka min telefon via Telenor men blev nekad eftersom jag kan förlänga mitt abonnemang tidigast den 7/10 (telefonen kommer inte förrän den 9/10).

Jag fick inte lov att göra det via deras hemsida. Däremot var jag välkommen att ringa till Telenor eller gå in i en av deras butiker och reservera en telefon men inte göra det via deras hemsida...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-05 19:44
Ursprungligen av WilliamWT:

Tänkte att jag skulle starta en tråd här och att vi kunde samla information om förhandsbokningarna osv..

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s plus
Färg: Rose guld
Storlek: 128gb
Tid beställning: 00:02
Tid bekräftelse: 00:02
Lev datum: från 9 okt

Tänkte passa på att fråga angående skal. Just nu använder jag min 5s utan skal, men vid vissa utflykter eller situationer använder jag skal till den. Tänkte köpa ett till min 6s. Har någon av er testat
http://www.apple.com/shop/product/HGNH2ZM/B/p... eller http://www.senacases.com/product/heritage-lug...

Sena case är väldigt snyggt, men det från apple ser inte så dumt ut heller då man inte förstör utseendet på telefonen. Nackdelen är väl att det är plast som sitter åt bra istället för mer silikon.

Ursprungligen av mactopen:

alltså när de skriver beräknad leverans 9 okt, betyder det att jag får den hem eller skickas ut den 9de?

När det gäller Telia - så har " beräknad leverans" - dom senaste 3 åren - den dag man får den. Antingen med post - eller hämta i butik. Skulle det vara annorlunda i år - blir jag förvånad. Detta gäller Telia.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har alltid tyckt att det där är ett av de mest korkade sätten att skriva datum på... månad-dag-år... Men det är typiskt amerikaner.

Verkligen korkat. Nu tror jag inte att så många - som förbeställt - gjort det från USA. Så 9/10 gäller nog för dom flesta - med reservation för att " operatören " inte håller vad dom lovar.
Antingen får man den på fredag - eller måndag. Förhoppningsvis fredag. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Verkligen korkat. Nu tror jag inte att så många - som förbeställt - gjort det från USA. Så 9/10 gäller nog för dom flesta - med reservation för att " operatören " inte håller vad dom lovar.
Antingen får man den på fredag - eller måndag. Förhoppningsvis fredag. ?

Jo, jag vet att det inte var en beställning från USA men jag menade att datumformatet är det korkade amerikanska:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, jag vet att det inte var en beställning från USA men jag menade att datumformatet är det korkade amerikanska:)

Samma här. Det var det jag menade också. Å andra sidan vet dom ju inte heller att det är 24 timmar per dygn. ?

Har bokat via Telia och har beräknat leverans den 9 okt. Samma natt la jag en bokning hos tele2. Fått ordernr av tele2 men står leverans 1-2 veckor. Så ska nog avboka tele2 för att vara på den säkra sidan.

Ursprungligen av silverfang:

Har bokat via Telia och har beräknat leverans den 9 okt. Samma natt la jag en bokning hos tele2. Fått ordernr av tele2 men står leverans 1-2 veckor. Så ska nog avboka tele2 för att vara på den säkra sidan.

Eller också avvakta lite. Du har ju tid efter den 9:e i så fall - att avboka.

Ursprungligen av adress@mac:

Eller också avvakta lite. Du har ju tid efter den 9:e i så fall - att avboka.

Du menar att jag inte hämtar ut paketet så att den skickas tillbaka? Såg att svenska Apple store har öppnat förhandsbokning i butiken. Om jag skulle köra den varianten istället

Digital inn har oxå förhandsbokning, jag pratat med deras kundtjänst, det e ingen garanti att man kan få den nu på fredag

Ursprungligen av zinned:

Du vet att han syftade på att installera tangentbord i iOS från tredje part, va? Inte fysiskt tangentbord.

Haha nä det tänkte jag inte på, testar!

Ursprungligen av Tius:

Kul att du fått din telefon har du möjlighet att testa ett tredjeparts tangentbord och se om det fungerar bättre med 2gb ram?

Swiftkey & Swype fungerar ypperligt på iPhone 6s iOS 9.02

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-06 10:39

Så OT en tråd kan bli......

  • Medlem
  • 2015-10-06 11:32

Är det någon här som har beställt från tele2 vars beställningsstatus har uppdaterats sedan 2a oktober? För mig står det fortfarande 1-2 veckors leveranstid (från beställningsdatumet) samt "Vi väntar på att din produkt ska komma in i lager.".

Någon som beställt från Telia (postleverans) som fått sin skickad ännu?

/e

Bevaka tråden