Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har min ändrats till plockas från lager (Telia)
??

Chattade även jag precis med halebop och man får alltid olika svar beroende på vem man pratar med, Detta svar fick jag av Freja.

Freja, Halebop 18:38
Vi har inget definitivt datum i alla fall, det är imorgon eller fredag de kommer in och då skickar vi ut dem enl köplats.

Ändrade lite i kalkyl dokumentet gå gärna in och uppdatera/lägg till era ordrar så man lättar kan se status hos alla ☺️

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tM-fF...

  • Medlem
  • 2015-10-07 18:49

På min ordersida på halebop har min köplats försvunnit helt alltså hela texten samt även information angående leverans datum. Orderstatus är fortfarande: Under behandling.

Eftersom vissa texter på orderstatusen försvunnit så känns det som att något håller på att hända eftersom hemsidan ändras.

Och när även everlast här uppe skriver att hans telefon plockas på telias lager så bör det ju hända något för halebops kunder, för de bör väl ha liknande lager?

  • Medlem
  • 2015-10-07 19:03

Det är ju skumt ändå att man får olika svar av olika personer, känns som att dom verkligen inte har någon koll.. Vad har ni som har beställt från halebop för köplats förresten?

Ursprungligen av ezo0n:

Och när även everlast här uppe skriver att hans telefon plockas på telias lager så bör det ju hända något för halebops kunder, för de bör väl ha liknande lager?

Freja, Halebop 18:43
Nej vi är inte samma företag och har inte samma lager

  • Medlem
  • 2015-10-07 19:05

Jet Pack ringde mig i eftermiddags och sa att de kör kostnadsfria expressleveranser å Tele2s vägnar på fredag. Mannen på telefon sa att de till och med erbjuder leverans vid 00:01 natten till fredag om man nu vill det, men jag valde 07:00-10:00 leverans istället.

  • Medlem
  • 2015-10-07 19:07
Ursprungligen av basu:

Jet Pack ringde mig i eftermiddags och sa att de kör kostnadsfria expressleveranser å Tele2s vägnar på fredag. Mannen på telefon sa att de till och med erbjuder leverans vid 00:01 natten till fredag om man nu vill det, men jag valde 07:00-10:00 leverans istället.

verkar som att man skulle ha satsat på tele2 istället...

Har beställt en svart 6S 64GB hos Comviq. Beställde först i söndags och fick beräknat leveransdatum 8/10, men eftersom det blev nåt fel i systemet och ordern skapade ett nytt abb istället för att förlänga mitt befintliga så fick jag lägga en ny beställning igår förmiddag. Den nya beställning har beräknad leverans 9/10.

Chattade precis med deras support för att försöka få lite mer detaljer kring leveransen. Episk fail. Se nedan:

Citat:

Comviq: Hej! Jag kan tyvärr inte ge dig någon leveransstatus på din beställning ännu då den nya iPhone inte har släppts i Sverige ännu. På fredag så börjar vi skicka ut alla beställningar i tur och ordning.
Fruktsallad: Ok, det står beräknad leverans på fredag nämligen
Comviq: Ja, det menas med att den beräknas att skickas på fredag:)

Seriöst? Jag ställde mig förstås frågande till ovanstående, men han insisterade och sa att även han det var lite ologiskt. Innebär ju med största sannolikhet att många som beställt från Comviq först får sina lurar på måndag.

Ursprungligen av ehy1:

Det är ju skumt ändå att man får olika svar av olika personer, känns som att dom verkligen inte har någon koll.. Vad har ni som har beställt från halebop för köplats förresten?

Jag hade plats 2 men nu när jag kollar så har de tagit bort köplats som ezo0n nämner.

Jag hade köplats 49 när jag bokade vilket ändrades till 48 under gårdagen och nu är den 18, när jag frågar halebops kundtjänst om vad som gäller så säger hon att i deras system står det fortfarande att jag har 49, har ni andra kollat med chatten?

Ursprungligen av everlast:

Nu har min ändrats till plockas från lager (Telia)
??

Vilken tid beställde du??? modell???

5 sidor med "jag har beställt en mobiltelefon"

Ursprungligen av mactopen:

Vilken tid beställde du??? modell???

Runt kl 03.00 den 2/10. Silver 64gb 6S

  • Medlem
  • 2015-10-07 19:53

Undrar verkligen hur många de får in, hade köplats 57 när jag köpte den natten till fredagen (2/10) men var tvungen att ändra min order då det blev något fel så har nu köplats 361, som ändrades till 301 idag, men det stämmer alltså inte?

Min står också som "plockas från lager" men fortfarande 19:e som lev datum :S

  • Medlem
  • 2015-10-07 20:37

På frågan om varför information försvunnit på min ordersida på halebop.

Andreas, Halebop:
"Jag kan se både kostnad och adress under din orderstatus, är endast köplatsen som behandlas men den kommer igen och förhoppningsvis ligger du bättre till i kön då när det sker. Mycket dubbla ordrar vid förbokningen är orsaken. Många ordrar kommer försvinna.
Angående leveranstider så har vi flera leverantörer därav lite oklara tider, när vi vet så vet kunderna men som tidigast kommer det ske på Fredag har vi fått info om"

Mer information från Andreas på Halebop:
"Operatörer med butiker har det valet men Halebop är ett Online företag så tyvärr har vi inte det valet, sånt här varierar mellan varje företag men vi försöker givetvis ta in så många som möjligt så snabbt som möjligt, bara för vi inte har helt klar info än så betyder det inte att en stor del kommer ha sina telefoner på Fredag, vi vet inget mer förens lagret mailar oss om inkommer leverans."

"Tex senaste släppet på Samsung var det likadant och lagret fick in leveranser på natten så jobbade dom igenom hela natten och skickade ut dom sedan på morgonen, så kan bli så även denna gången, vi väntar på svar =)"

Så man kan ju hålla tummar och tår för att halebop får in leverans till lagret natten till imorgon torsdag så folk kan ha telefonerna i handen på fredag!

Ursprungligen av everlast:

Runt kl 03.00 den 2/10. Silver 64gb 6S

Det tröstar mig som visserligen beställde "Hämta i butik" men nästan 3h före dig. Med detta räknar jag starkt med leverans på fredag då vi beställde samma modell=)

Tack för input!

  • Medlem
  • 2015-10-07 20:45

Äntligen lite klarhet iaf, hoppas verkligen dom får in telefonerna på lagret imorgon!

  • Medlem
  • 2015-10-07 20:49
Ursprungligen av ehy1:

Äntligen lite klarhet iaf, hoppas verkligen dom får in telefonerna på lagret imorgon!

Får se hur det utvecklar sig på halebop. De vet lika lite som vi verkar det som då de inte har 100% klar info.
Man får hoppas på det sista de sa, att om de blir som vid senaste samsung släppet

  • Medlem
  • 2015-10-07 20:54
Ursprungligen av ezo0n:

Får se hur det utvecklar sig på halebop. De vet lika lite som vi verkar det som då de inte har 100% klar info.
Man får hoppas på det sista de sa, att om de blir som vid senaste samsung släppet

Lite konstigt ändå att halebop verkar vara det enda företaget som inte har fått leveranstid än, lite oroande men som sagt det kan ju bli som vid samsung släppet och antar att dom försöker så gott det kan att se till att det blir också!

Hade ju varit lite pinsamt och inte få en förbeställd iPhone på fredag, när man kan gå rakt i operatörernas butiker på fredag och hämta hem sin iPhone direkt

Ursprungligen av MalcomX:

Hade ju varit lite pinsamt och inte få en förbeställd iPhone på fredag, när man kan gå rakt i operatörernas butiker på fredag och hämta hem sin iPhone direkt

Men varför ska man betala överpriser?

Operatörerna var ju 1000kr dyrare än Apple på kontanttelefoner...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-08 06:35

Fick sms inatt att min var skickad. Borde vara hos mig imorgon då

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-08 06:37
Ursprungligen av BlackSmp:

Men varför ska man betala överpriser?

Operatörerna var ju 1000kr dyrare än Apple på kontanttelefoner...

Tele2 hade samma kontantpris som Apple. Köpte min för 8195 från tele2 med mecenat kort.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-08 07:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Men varför ska man betala överpriser?

Operatörerna var ju 1000kr dyrare än Apple på kontanttelefoner...

Telia är väl 5:- billigare än Apple?
http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner...

Min blev skickad 00:48 imorse.
6S+ 128GB space grey , från tele2
Beställde min 00:35 i Söndags.

Ursprungligen av Hjopek:

Telia är väl 5:- billigare än Apple?
http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner...

Det är ironi... Vilket jag borde varit tydligare med. Det var en kommentar angående ett tidigare inlägg av MalcomX

Tidigare inlägg av MalcomX

Citat:

...Inte bara att köpa den kontant, utan dessutom av Apple som oftast ligger 1000 kr under kontantpriset hos teleoperatörerna...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-08 07:56
Ursprungligen av WilliamWT:

Tänkte att jag skulle starta en tråd här och att vi kunde samla information om förhandsbokningarna osv..

Operatör: Tre
Modell: iPhone 6s plus
Färg: Rose guld
Storlek: 128gb
Tid beställning: 00:02
Tid bekräftelse: 00:02
Lev datum: från 9 okt

Hmm...beställde i tisdags 6/10 för hämtning i Telias butik, fick ett datum för levererans 14/10.
Nu ändrat till 9/10....får se om det stämmer.;D

Smånöjd..;D

Senast redigerat 2015-10-08 10:19
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-08 08:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Men varför ska man betala överpriser?

Operatörerna var ju 1000kr dyrare än Apple på kontanttelefoner...

Ja, jättemärkligt... jag trodde @MalcomX kunde sina prylar men men, det visar väl sig att han bara är ett troll som har lurkat här under längre tid

Bevaka tråden