Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ny skandal igen 2 leverantörer av A9 chippet varav det ena från Samsung och det andra från TSMC.
De med Samsung chippet har uppemot 2h sämre batteritid!

Kollade min precis, hade TSMC

http://www.macrumors.com/2015/10/07/tsmc-sams...

Vill ni kolla, ta hem från App Store: Lirum Device Info Lite

N66AP (6s plus) or N71AP (6s) - Samsung chip
N66MAP (6s plus) or N71MAP (6s) - TSMC chip

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-08 09:08
Ursprungligen av @ndreas:

Ny skandal igen 2 leverantörer av A9 chippet varav det ena från Samsung och det andra från TSMC.
De med Samsung chippet har uppemot 2h sämre batteritid!

Kollade min precis, hade TSMC

http://www.macrumors.com/2015/10/07/tsmc-sams...

Vill ni kolla, ta hem från App Store: Lirum Device Info Lite

N66AP (6s plus) or N71AP (6s) - Samsung chip
N66MAP (6s plus) or N71MAP (6s) - TSMC chip

Finns det ingen info om vilka modeller/storlekar är utrustade med vad?
Får min förmodligen imorgon och hoppas på ett TSMC chip. Går eventuellt att lämna tillbaka och ta ut ny, men risk att man får samma igen innan man hittar rätt.

Ursprungligen av kievY:

Finns det ingen info om vilka modeller/storlekar är utrustade med vad?
Får min förmodligen imorgon och hoppas på ett TSMC chip. Går eventuellt att lämna tillbaka och ta ut ny, men risk att man får samma igen innan man hittar rätt.

Är tydligen väldigt blandat! Men jag tror man skall ta det med en nypa salt.

jag skulle iofs vara försiktig med att tro på allt som cirkulerar på nätet...

Och hoppas att Apple har bättre koll än en källa från reddit...

Edit: vilket iofs inte hindrade mig från att ladda ner appen och kolla på min 6 TSMC...

Fick precis ett sms från Telia som skrev att jag kunde hämta ut min beställda modell imorgon i den butik jag valde ??

Ursprungligen av kafferast:

Fick precis ett sms från Telia som skrev att jag kunde hämta ut min beställda modell imorgon i den butik jag valde ??

Samma här : )

Ursprungligen av kafferast:

Fick precis ett sms från Telia som skrev att jag kunde hämta ut min beställda modell imorgon i den butik jag valde ??

Ursprungligen av killshot:

Samma här : )

Japp, nu börjar det ordna upp sig

Ursprungligen av sickan_25:

Japp, nu börjar det ordna upp sig

Fan va kul Vill också hämta ut en ny telefon imorgon fast jag redan har 6s vill man återuppleva känslan haha.
Kommer ihåg inför iPhone 5 när man satt 2 dagar i skur och regn utanför Telias butik i Borås! Fy fan aldrig mera.

Har reserverat en Rose Gold på MM imorgon så får tjejen ta min svarta 6s.. bokade även en 6plus men är rädd att jag tycker den är för stor! Skärmen i all ära men allt runtomkring stör mig fruktansvärt, men ändå

Ursprungligen av @ndreas:

Fan va kul Vill också hämta ut en ny telefon imorgon fast jag redan har 6s vill man återuppleva känslan haha.
Kommer ihåg inför iPhone 5 när man satt 2 dagar i skur och regn utanför Telias butik i Borås! Fy fan aldrig mera.

Har reserverat en Rose Gold på MM imorgon så får tjejen ta min svarta 6s.. bokade även en 6plus men är rädd att jag tycker den är för stor! Skärmen i all ära men allt runtomkring stör mig fruktansvärt, men ändå

Ja, det är en härlig känsla! Inför 5S köade jag utanför Telia-butiken i Malmö och lyckades hämta ut 2 st, vars en till mig och frun. Men kände lite att det var första och sista gången... Telia var lite väl hypade och hysteriska.

SKönt såklart att hämta ut luren imorgon. Jag har beställt en 6S Rose 64 till frun, men den verkar Telia krångla lite med. Från 9 okt stod det i bekräftelsemailet, men på Mitt Telia står det 19:e nu... Surt!

Får göra som jag gjort tidigare: köra till en lite mindre välbesökt Teliabutik imorgon eller i helgen och höra om det finns några kvar. Det gick alldeles utmärkt sist (iPhone 6)! Jag ska faktiskt hämta ut imorgon i en lite mindre butik, så det är bara att hålla tummarna!

Det som just nu verkar mest skumt med Telias förbokning är att det ser olika ut på "Mitt Telia" för olika beställare om man tittar på mina skärmbilder och några andras i denna tråden. Hur kan det komma sig?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-08 11:59

Kul, telenor har supit bort min beställning så blir nog ingen telefon imorgon.

  • Medlem
  • 2015-10-08 12:11

@Json_81 du menar Tele-snor?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-08 12:27
Ursprungligen av Dalle:

@Json_81 du menar Tele-snor?

Just nu känns det då iaf.
Resten av operatörerna är ju sämre dock så hade inte velat byta, har dessutom obegränsad data.

Halebop har skickat min nu enligt status.

Och nu även på mail.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-08 12:45

Fick precis ett till sms att telefonen är skickad och att jag borde få avin inom kort

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2015-10-08 13:08
Ursprungligen av Peaken:

Halebop har skickat min nu enligt status.

Och nu även på mail.

Vad hade du för könummer? Vad beställde du för modell?

Ursprungligen av Sissow:

Vad hade du för könummer? Vad beställde du för modell?

Hade könummer 28 och valde en 6s 64gb silver.

  • Medlem
  • 2015-10-08 13:29
Ursprungligen av Peaken:

Hade könummer 28 och valde en 6s 64gb silver.

Vad konstigt.

Jag hade könummer 27, samt beställt en 6s 64GB Guld. Och jag kan inte se varken förändring i orderstatus eller fått mail.

Ursprungligen av ezo0n:

Vad konstigt.

Jag hade könummer 27, samt beställt en 6s 64GB Guld. Och jag kan inte se varken förändring i orderstatus eller fått mail.

Va jag fattade de som så e könummret på respektive modell men inget jag vet. Sen så försvann mitt könummer igår morse o har inte synts sen dess.

Oj oj... skickat Telia har lämnat över till Postnord: Postpaket FTG 16:00. Kanske får den idag vem vet

Jag har beställt en rosa 6s, 128 gb från Halebop. Igår hade jag köplats 47, idag har jag köplats 21. Vill gärna tro att de fått hem fler än 25-30st av varje sort...

  • Medlem
  • 2015-10-08 13:57
Ursprungligen av Peaken:

Va jag fattade de som så e könummret på respektive modell men inget jag vet. Sen så försvann mitt könummer igår morse o har inte synts sen dess.

Pratade med supporten och undrade vad det var frågan om. Men dom har ju ingen koll på nånting. De vet inte ens när de får in telefoner, hur många eller nånting. Halebop har ingen information alls medan alla andra operatörer sitter på massor med info om leverans och allting.

Ursprungligen av ezo0n:

Pratade med supporten och undrade vad det var frågan om. Men dom har ju ingen koll på nånting. De vet inte ens när de får in telefoner, hur många eller nånting. Halebop har ingen information alls medan alla andra operatörer sitter på massor med info om leverans och allting.

Nu har inte jag twitter men går och se lite svar om man googlar halebop twitter där svarar de till en person för 2h sen "Nu har vi fått in dom på lager och ordrar håller på att skickas ut! Hoppas du är en av dessa "

  • Medlem
  • 2015-10-08 14:10
Ursprungligen av Peaken:

Nu har inte jag twitter men går och se lite svar om man googlar halebop twitter där svarar de till en person för 2h sen "Nu har vi fått in dom på lager och ordrar håller på att skickas ut! Hoppas du är en av dessa "

Väldigt märkligt. Man tycker att om man är högt upp i kön så bör de ju få rätt många av varje modell åtminstone. Mer än 20 st iaf.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2015-10-08 14:13
Ursprungligen av katarinat:

Jag har beställt en rosa 6s, 128 gb från Halebop. Igår hade jag köplats 47, idag har jag köplats 21. Vill gärna tro att de fått hem fler än 25-30st av varje sort...

Själv beställde jag rymdgrå 6s plus 64 och hade plats nr6 inte hört något mer än det.

Ursprungligen av ezo0n:

Väldigt märkligt. Man tycker att om man är högt upp i kön så bör de ju få rätt många av varje modell åtminstone. Mer än 20 st iaf.

Ser du fortfarande din köplats eller har den försvunnit? Som sagt min försvann igår morse och om jag får gissa så kanske de som inte har/hade nån köplats igår/idag fått iväg sina telefoner men som sagt bara en gissning för sett fler som könummret försvann för igår.

Men håller med dig halebop har verkligen inte haft nån koll på nåt eller mörkat totalt.

  • Medlem
  • 2015-10-08 14:23
Ursprungligen av Peaken:

Ser du fortfarande din köplats eller har den försvunnit? Som sagt min försvann igår morse och om jag får gissa så kanske de som inte har/hade nån köplats igår/idag fått iväg sina telefoner men som sagt bara en gissning för sett fler som könummret försvann för igår.

Men håller med dig halebop har verkligen inte haft nån koll på nåt eller mörkat totalt.

Kan fortfarande inte se nånting på min ordersida, inte mer än kostnad samt adress.
Hoppas det är på de viset.

Ursprungligen av ezo0n:

Kan fortfarande inte se nånting på min ordersida, inte mer än kostnad samt adress.
Hoppas det är på de viset.

Men du ser nån typ av status? på min stod det "under behandling" tills 11 tiden nånting idag då den ändrades till "Hos posten"

  • Medlem
  • 2015-10-08 14:34
Ursprungligen av Peaken:

Men du ser nån typ av status? på min stod det "under behandling" tills 11 tiden nånting idag då den ändrades till "Hos posten"

Fortfarande status: Under behandling är det jag har.

Skickade tweet till halebop. Där sa Andreas att leveranser kommer ske under hela dagen av iphone, så de bör ha fått in en hel drös så.

Ursprungligen av ezo0n:

Fortfarande status: Under behandling är det jag har.

Skickade tweet till halebop. Där sa Andreas att leveranser kommer ske under hela dagen av iphone, så de bör ha fått in en hel drös så.

Okej hoppas de löser sig. Lycka till.

  • Medlem
  • 2015-10-08 14:39
Ursprungligen av Peaken:

Okej hoppas de löser sig. Lycka till.

Tydligen är det en kö per färg och modell. Så det är flera köer på alla modeller. Så det bör vara ganska många med olika storlek samt de 4 färgerna.

Bevaka tråden