- keptang
- Medlem ●
Tackar! Det blev en nyhetsartikel:
http://www.99mac.se/artikel/7738-a9-processor...
Jag avvaktar tills anandtech.com har sagt sitt innan jag ens funderar på att bli orolig. Någon måtta får det vara på hur nyheter skapas...
Edit: Det finns väl fler förklaringsmodeller för resultaten. Kan det vara ett dåligt batteri i ena telefonen?
Testade innan köpet. Kräver att alltid få testa produkten innan köp oavsett vad det är jag köper. Får jag inte det går jag till nästa butik. Har dock aldrig blivit nekad så länge som jag faktiskt kommer köpa produkten om den motsvara mina krav, t.ex. inga pixelfel, färgavvikelser på skärm etc.
Testade innan köpet. Kräver att alltid få testa produkten innan köp oavsett vad det är jag köper. Får jag inte det går jag till nästa butik. Har dock aldrig blivit nekad så länge som jag faktiskt kommer köpa produkten om den motsvara mina krav, t.ex. inga pixelfel, färgavvikelser på skärm etc.
Berätta mer -var köpte du den och när? Hur gick det till när du testade den? Öppnade de en förpackning åt dig och låt dig sätta upp telefonen med ditt Apple-ID för att kunna ladda ner appen som visar vilken processor som sitter i? Jag vill gärna besöka den butiken.
Okej, men för att du skulle kunna se att det var en TSMC- (N71MAP). Ladda du ner Lirum device info tex i butiken då?
Jag måste köpa en iPhone 6s plus från internet, får hoppas att jag får den bara.
Haha, jag säger då det, alltid blir det någon kontrovers med en ny iPhone! Och ibland annars också. Det här påminner mig om när jag beställde min Macbook Pro Retina 15" mid-2012, då gällde det att hoppas att lotteriet skulle ge mig en Samsung-panel för att undvika ghosting.
Så var köpte du en 6s över disk och fick öppna förpackningen innan de genomförde köpet?
Precis det är ju lite elakt att vi i Sverige skulle få all crap . Skadeglädje kanske men den kan snabbt slå tillbaks om man inte passar sig
Skulle inte förvåna mig om Samsung är medvetna om detta
och lite i smyg försöker trycka till Apple fastän dom biter sig i sin egen svans till sist.
Det gjorde han där han fick göra det. Du kan ju själv pröva hans metod.
Med tanke på att det lär vara försvinnande få butiker som tillåter detta så är det intressant att få hans svar på frågan.
Jag tror inte att någon butik sprättar upp ett iPhone-emballage för att potentiell köpare "vill testa den" (det innebär ju även att man aktiverar den med SIM och AppleID etc etc - ja, när man kickar igång en ny iPhone/iPad så gör man de facto sista installationscykeln). Jag tror inte detta har hänt helt enkelt. Jag säger inte att någon ljuger...jag säger bara att jag inte tror på det.
Det är förresten många produkter som man aldrig kan "testa" innan köp. Skulle man kräva test innan köp på allt så skulle man tvingas avstå från en hel del grejer i sitt liv.
Vilken matbutik handlar du i som tillåter dig att öppna och provsmaka allt du köper? ??
Nej, den verkar var bortplockad nu.
Testa appen Status istället, den verkar iaf på min iPhone 6 visa samma typ av info.
Fungerar inte heller. Kommer bara upp - about: blank......
Fungerar inte heller. Kommer bara upp - about: blank......
Det hade kommit in skräptecken i början av länken. Det gick att komma "fram" om man redigerade länken.
Det hade kommit in skräptecken i början av länken. Det gick att komma "fram" om man redigerade länken.
Märkligt ändå då jag bara pastade länken från urklipp som togs direkt från AppStore på telefonen...