Nej, jag förstår inte heller...
På Netscape 3-tiden tycker jag Netscape var ett bra alternativ (jämfört med IE 3/4) och jag använde alltid det, men Netscape 4.47 (var det väl) som följde med alla Macar under en lång tid, kraschade hela tiden och visade många sidor fel.
Netscape 6 funkade bra ibland, men hade ett fruktansvärt segt gränssnitt. Jag gillade programmet först, men sen slängde jag ut det eftersom jag blev trött på att dat kraschade minst 2 ggr/dag och laddade otroligt segt, speciellt vid starten.
Sen körde jag Internet Explorer som funkade helrt problemfritt, tills jag fick Mac OS X, då IE var jättesegt jämfört med Chimera, men Chimera var väldigt buggigt.
Och när Safari kom, som laddade sidor på typ bara tre sekunder och dessutom var gjort av Apple och inte oväntat avslutades hela tiden, så bytte jag till det. Har kört Safari det sen dess, med Debug-meny och Aqua-gränssnitt.
Att Safari (som är den snabbaste webläsaren på macen) skulle vara segare än Netscape (den såvitt jag vet trögaste webbläsaren till macen) är väldigt svårt att tro.
Och varför använda Netscape, när Mozilla finns och ser exakt likadant ut, fast snabbare.