Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Testerna av Apples senaste mobiltelefoner har fortsatt under helgen. Nu har turen kommit till batteriprestanda och där imponerar både Iphone 6S och 6S Plus.
Lite tidigt att uttala sig men jag är väldigt imponerad av 6S+ hittills, min har 96% just nu och min gamla 5S hade varit under 50% med samma användning (då har de fått laddats i bilen till och från jobbet).
Inte gått under 60% i helgen heller, mot att 5S i regel har slut på batteri på eftermiddagen om den användes på samma sätt.
Håller helt med men om tidningen mobil körde med full ljustyrka och 99 mac med energisparläge så förklarar det ju det hela. Det handlar ändå om hälften eller dubbelt så mycket. Därför undrade jag grovt om inställningar
Håller helt med men om tidningen mobil körde med full ljustyrka och 99 mac med energisparläge så förklarar det ju det hela. Det handlar ändå om hälften eller dubbelt så mycket. Därför undrade jag grovt om inställningar
Kollade och skillnaden är ungefär den samma mellan 99mac och Mobil på videotest mellan 6 plus och 6s plus. Såg sedan att 99mac kör med halv ljusstyrka cirkus och Mobil kanske kör med full kraft
Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s...
kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D
Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s...
kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D
Våra inställningar är, som står i artikeln, 150 cd/m2 eller ungefär halv ljusstyrka. Bakgrundsuppdateringar och notiser är avstängt, men wifi och bluetooth på.
Jag börjar undra om inte det här med att Samsungproducerade chipet verkar vara något sämre än TSMC:s... kan det vara helt medvetet av Apple, det ökar ju inte direkt förtroendet för Samsungs grejor, i förlängningen det kanske dyker upp i bakhuvudet hos folk då de väljer mellan Samsung och något annat fabrikat, behöver inte vara mobiler heller...det verkar ju vara en nödlösning eftersom inte TSMC inte hinner med...;D
Even after taking this into account, the extra few minutes of battery life you may get from a phone using the Samsung-made A9 will hardly be noticeable.
If you want a new iPhone 6s,buy it, use it, and don't worry about who made the processor.