Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyckelring vid uppstart!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej kära 99mac-medlemmar!

Jag har stött på ett problem med min mac mini ända sedan jag uppdaterade till "el capitan" för en vecka sedan. Så fort jag startar om datorn så vill den ha lösenord till nyckelringen "lokala objekt". Det första jag gjorde var förstås att googla lösningen på problemet vilket var att helt enkelt gå in i "nyckelhanteraren" och ta radera nyckelringen. Detta går inte. "radera nyckel" är transparent och går därmed heller inte att välja, det spelar ingen roll heller om jag har låst upp allt så låser det sig när jag stänger av datorn. För er som tror att det har med "nycklar" i iCloud att göra så kan jag säga direkt att det inte är det, har nu stängt av det för att kunna utesluta det hela.

Skulle verkligen vara guld värt om någon av er vet lösningen på detta irriterande problem! Har tröttnat på att skriva samma lösenord 15 gånger innan jag kan börja göra annat på datorn! Tack på förhand!

Senast redigerat 2015-10-07 23:29

Skulle verkligen behöva hjälp med detta! Det blir fler och fler objekt/applikationer som kräver lösenordsinmatning! Vill få bort det helt då jag inte har något behov alls av nyckelringar!

Extremt tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2015-10-13 15:33

Samma problem för mig!

Har ni provat att återställa er nyckelring? Nyckelhanterare -> Inställningar -> Nollställ förvald nyckelring.

Själv har jag problem med att posterna för iMessage dubbleras av sig själva för varje(!) ny inloggning jag gör i El Capitan. Där hjälpte ingen återställning.

EDIT: Ber om ursäkt ifall någon uppfattat mitt inlägg som en trådkapning. Jag anser att det finns/kan finnas en relevant koppling till trådstartarens bekymmer.

Senast redigerat 2015-10-13 19:46
Ursprungligen av Snabeldrake:

Har ni provat att återställa er nyckelring? Nyckelhanterare -> Inställningar -> Nollställ förvald nyckelring.

Själv har jag problem med att posterna för iMessage dubbleras av sig själva för varje(!) ny inloggning jag gör i El Capitan. Där hjälpte ingen återställning.

EDIT: Ber om ursäkt ifall någon uppfattat mitt inlägg som en trådkapning. Jag anser att det finns/kan finnas en relevant koppling till trådstartarens bekymmer.

Prövade just detta och det funkade utmärkt! Behöver nu aldrig fylla i något lösenord för någon nyckelring! Underbart! Tack!

1
Bevaka tråden