Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gömd / tappad iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder. Jag misstänker att något av barnen har gömt familjens iPad för och få ha den ifred. Och har nu glömt detta perfekta gömstället. Den är fortfarande igång (kollar via routern och den är inloggad på wifi) dessvärre då vi bara har den hemma har den inte hitta min ipad installerat. Men som sagt är den uppkopplad till wifit. Finns det något sett att hitta den? Den har förmodligen inget ljud på då vi provar ringa facetime till den men inte hör något. Och när vi släcker överallt hoppad vi se den då det ringer, men icke. Så förmodligen riktigt bea gömställe...

Hur hittar vi den igen?
Tack på förhand!

edit
Fort men fel, läste lite slarvigt och ändrar mitt svar

Enklast är nog att dra barnet i örat och be hen plocka fram den

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-19 19:34

Jag har återfunnit ett aktivitetsarmband med hjälp av Blåtand. Använt Bluetooth Smart Scanner (eller om det var LightBlue Explorer) på en iPhone som har BT 4.0. Starta upp appen och kika på signalstyrkan medans man rör sig runt i huset. Fast det gäller att Blåtand är påslaget.
(Varför har man inte Hitta min iPhone igång? Är ju perfekt att hitta enheter... och vad jag hört även hitta barn som gömmer sig! Dessutom användbart om man får besök av Dunder-Karlsson och Blom)

Blåtand är tyvärr inte påslaget. Alltid haft iPaden ligga framme så aldrig behövt hitta min ipad. Men kommer skaffa när vi hittar den igen. Om vi hittar den :/ men som sagt fortfarande påslagen och via wifi... :/

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-19 19:44

Göm alla laddare utom en centralt placerad. Tids nog blir den blir den hungrig.

Ursprungligen av reboot81:

Göm alla laddare utom en centralt placerad. Tids nog blir den blir den hungrig.

Nackdelen e ju att den som gömt den inte kommer ihåg vart. :/

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-19 20:25

Kan man använda 'Find my ixxx' ?
Kan den skicka ljud? Androider kan.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-19 20:29
Ursprungligen av mattiL:

Kan man använda 'Find my ixxx' ?
Kan den skicka ljud? Androider kan.

…inte hitta min ipad installerat… (första inlägget)

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-19 20:48
Ursprungligen av reboot81:

…inte hitta min ipad installerat… (första inlägget)

oops.

1
Bevaka tråden