Hej!
I en felsökningsprocess på hårdvara i mitt privata WiFi har företaget som levererar en produkt i nätverket bett om att få tillgång till min desktop via ett program som heter Citrix. Någon som vet mer om mjukvaran för detta? Den kallas för "plugin" hos företaget i fråga men vad för slags för plugin framgår inte. Citrix gör sådana lösningar men jag hittar ingen tydlig information på deras hemsida: http://www.citrix.se/
Vilka säkerhetsrisker finns i detta? Enligt företaget i fråga kommer de inte att behöva tillgång till några av mina lösenord (t.ex. för att ändra WiFi-inställningar) de kan jag skriva i själv.
Företaget i fråga, jag tänker inte säga vad de heter, är utan tvekan ett mycket seriöst företag som levererar hårdvara över hela världen men det betyder ju inte nödvändigtvis att deras säkerhetslösningar är genomtänkta ur kundperspektiv så därför frågar jag här.
Att skapa en tillfällig profil med tillgång till det som behövs kanske kan vara smart från min sida? Det borde väl göra att allt väsentligt innehåll i min vanliga profil i vart fall är skyddad?