Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två veckor med 3D Touch

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har 99mac-redaktionen haft varsin Iphone med 3D Touch i drygt två veckor. Det har blivit dags att summera våra upplevelser av den nya skärmtekniken.

Läs hela artikeln här

Jag känner igen mig:)

jag använder mest 3D-touch för att navigera när jag skriver - och försöker då och då att aktivera det på min Ipad.

Annars så glömmer jag ofta bort funktionen och mitt gamla muskelminne slår till (som när jag ska hoppa mellan appar). Delvis så beror det nog på att ipaden inte har 3D-touch och jag måste köra både gammalt och nytt.

Vissa småsaker har jag ändrat på såsom att flytta kameran från högsta raden till mellanrad för att kunna göra 3D-touch med en hand utan att riskera att tappa telefonen - men använder jag det? Nej:)

Men det viktigaste för att komma igång var att ändra känsligheten till "hög känslighet" så att jag inte behövde trycka så hårt för att aktivera funktionen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-27 23:23

Jag använder det, absolut.

Förutom en sak och det är möjligheten att hoppa mellan appar. Den är så känslig och svår att trigga så det går snabbare att få ner tummen till Home-knappen och dubbeltrycka.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-28 00:32

Om något år eller så kommer 3D Touch sitta som en smäck när flertalet appar integrerat stöd!

Något förvånad iPad Pro inte erbjuder 3DT, förhoppningsvis blir kommande iPad Air 3 den första plattan med denna nymodighet, eller är tekniken ännu för komplicerad och dyr för större skärmar?

1
Bevaka tråden