Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka appar vill ni se i nya ATV4

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder. Vilka appar vill ni se i ATV4?

Personligen ser jag gärna att IFTTT utvecklar en app till apple tv.

• Medlem
  • Lund
  • 2015-09-10 15:58

Nu kan det ju tänkas att Apples egna appar för video blir radikalt mycket bättre. Annars ser jag gärna PLEX som en app. Spotify hade också varit trevligt även om jag numera mest kör Apple Music. Mer avancerade play-appar från de svenska kanalerna (även utländska hade varit trevligt) gärna med liveTV-streaming.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-10 16:46

Plex och HBO.

En elitserieapp (ishockey) skulle vara coolt - man betalar för matchen man vill se. Operahus- och teaterhus-appar - man pyntar för den livesända föreställningen man vill se. Universitets-appar med föreläsningar. Etc.
Kruxet är pay-per-view-lösningen; Apple accepterar ju inte kreditkortslösningar, utan allt dealande med stålar måste gå genom dom och Apple-ID's. Så - alla som vill kränga vod - live eller arkiv - och inte vill ha abbonemangslösning (Netflix etc) - måste göra en deal med Apple och det ska bli spännande att se vad som dyker upp närmaste åren på ATV. Först ut blir nog en app från Metropolitan Opera eller Wiener Opera, men jag tror Apple lägger sig lägre för "finkulturen" och bara tar typ 10-15% i stället för tredjedelen som generellt gäller in-app-genererad bizniz.

• Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-04 19:16

Plex. Men den är ju redan verifierad att de kommer och vlc likaså.

Vill ha svt play med dels med play utbud dels med live sändningar samt kanalerna.

Ang hockey så är de nog bara en tidsfråga innan viaplay och cmore släpper sina appen för Apple TV. De vill att fler o fler ska börja köra deras online abb för sport istället för genom tv lev. O de har redan appar för ipad osv.

Det som är coolt som de hinta lite om på presentationen är picture in picture. Att utvecklaren kan få fria händer att göra saker ger ju kreativa producenter nya möjligheter att göra balla grejer på klienten. Halv transparenta overlays med live tabell mm. Kan komma på många idéer men lär dröja ett par år innan Wow faktorn finns där. I början kommer de nog mest handla för leverantörer att få ut appar och video

• Avstängd
  • 2015-10-05 07:31

Plex,VLC,Infuse vilken som helst bara jag kanb se vilket filformat som helst från mina nätverksenheter.

Vilket tjat det är om Plex, Air Video HD ska oxå komma och är enligt mig sju resor bättre än Plex.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 12:11

Nja, jag har båda och håller inte med dej. Jag tycker PLEX är snyggare, och finns till betydligt fler klienter. Men kul att de kommer också! Jag har mailat dem (innan de hade HDappen) om en OS X-klient...

• Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 12:21
Ursprungligen av andlin76:

Vilket tjat det är om Plex, Air Video HD ska oxå komma och är enligt mig sju resor bättre än Plex.

Enlighten dig ja men uppenbarligen inte enligt oss andra

Ursprungligen av kenjon:

Nja, jag har båda och håller inte med dej. Jag tycker PLEX är snyggare, och finns till betydligt fler klienter. Men kul att de kommer också! Jag har mailat dem (innan de hade HDappen) om en OS X-klient...

Stöder fler klinter, ja. Fast buggigt värre, vet inte hur många år Plex haft på sig att få undertexter att fungera. Känns som lotteri om undertexten kommer med på localsync.

Har svurigt många gånger som en borstbindare för att undertexten saknas på plattan på tåget hem.

Ursprungligen av Demiurgen:

En elitserieapp (ishockey) skulle vara coolt - man betalar för matchen man vill se.

Det finns väl idag tror jag. Kolla upp Cmore, dom äger ju rättigheterna till att sända samtliga SHL-matcher

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 17:03
Ursprungligen av andlin76:

Stöder fler klinter, ja. Fast buggigt värre, vet inte hur många år Plex haft på sig att få undertexter att fungera. Känns som lotteri om undertexten kommer med på localsync.

Har svurigt många gånger som en borstbindare för att undertexten saknas på plattan på tåget hem.

Dem laddar jag ner till servern med Subsmarine.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2015-10-30 17:31

Spotify, Sveriges Radio, SVT, Viaplay, HBO, Netflix och sen är jag mer än nöjd faktiskt. Egentligen hoppas jag bara på appar som gör att jag slipper använda airplay till stereo/tv som egentligen alltid spökar lite (som just nu när jag lyssnar på Spotify i iPad med airplay till ATV3 och därmed stereon.... tystnar ju nån sekund här och där).

För mig är en TV just en TV och en stereo är en stereo, så några större förhoppningar än gediget utbud för film, serier, nyheter, musik har jag nog inte

Hade någon naiv förhoppning om att få ett SMS idag att den fanns för avhämtning hos Mstore/Grafit men dessvärre inte Någon som fått sin?

En bra app för att visa PPTX hade ju varit något till konferensrummet, så man slipper AirPlay/kabel - men det bygger iofs på att mitt kontorshotell byter ut deras ATV3 till en ATV4 och dessutom torde man då måste logga in på den för att komma åt molnet - nåväl.

• Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 19:37

Här är alla appar som finna för tillfället i Apple tv app store. https://m.youtube.com/watch?v=KENklYNH2Io

Ursprungligen av psike:

Spotify, Sveriges Radio, SVT, Viaplay, HBO, Netflix och sen är jag mer än nöjd faktiskt. Egentligen hoppas jag bara på appar som gör att jag slipper använda airplay till stereo/tv som egentligen alltid spökar lite (som just nu när jag lyssnar på Spotify i iPad med airplay till ATV3 och därmed stereon.... tystnar ju nån sekund här och där).

För mig är en TV just en TV och en stereo är en stereo, så några större förhoppningar än gediget utbud för film, serier, nyheter, musik har jag nog inte

Hade någon naiv förhoppning om att få ett SMS idag att den fanns för avhämtning hos Mstore/Grafit men dessvärre inte Någon som fått sin?

En bra app för att visa PPTX hade ju varit något till konferensrummet, så man slipper AirPlay/kabel - men det bygger iofs på att mitt kontorshotell byter ut deras ATV3 till en ATV4 och dessutom torde man då måste logga in på den för att komma åt molnet - nåväl.

Fick min idag från Apple Store. sjukt nöjd !

• Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 20:29

Kör ni wifi eller kabel? Fungerar bra med wifi?

Har alltid kört wi-fi, med bra resultat.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 22:37

Hittade Webcam HQ för 30 kr, funkade inte, Ibland hittade den en kamera, en gång hittade den två, av mina fem.
Hur reklamerar man, de apparna finns ju inte i iTunes?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-30 22:54
Ursprungligen av kenjon:

Hittade Webcam HQ för 30 kr, funkade inte, Ibland hittade den en kamera, en gång hittade den två, av mina fem.

Fick du inget kvittomail på köpet?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-30 22:57

Tar gärna en app som kan visa 3D filmer... Med text på korrekt sätt. Eller kan Plex det?

Runkeeper

Spotify, Overcast, Magine, instagram och twitch saknar jag just nu. En bra radiospelarr, typ tunein hade också varit trevligt.

Ursprungligen av kenjon:

Finns väl på ditt konto i iTunes under "Purchase History"? Där finns även köp från MAS.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 00:01

Helt rätt, där fanns det, tack!

Ge mig en app som visar ESPNs alla kanaler så är jag glad (Kommer aldrig hända men snart är det jul och då får man önska)

Gärna en app som loopar alla gamla YO!MTV Raps också..

• Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-31 07:43
Ursprungligen av reboot81:

Tar gärna en app som kan visa 3D filmer... Med text på korrekt sätt. Eller kan Plex det?

Borde den kunna.

Av ren nyfikenhet (från en som inte äger en 3D TV), vad innebär 3D på "korrekt sätt"?

Tänker spontant: Inte 2D och utan överdrivna actionscener på flera olika nivåer samtidigt i grottor á la The Hobbit.

Detta förslag kanske är tekniskt omöjligt men en AirPort-app som förlängde nätverket kunde ju vara smart. Om man ändå har en enhet som är konstant inkopplad med wi-fi så borde man ju kunna göra detta ungefär som när man kör internetdelning på mobilen.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-31 13:52
Ursprungligen av NicklasC:

Detta förslag kanske är tekniskt omöjligt men en AirPort-app som förlängde nätverket kunde ju vara smart. Om man ändå har en enhet som är konstant inkopplad med wi-fi så borde man ju kunna göra detta ungefär som när man kör internetdelning på mobilen.

Tekniskt omöjligt om Atvn är ansluten via wifi, men relativt enkelt om den är ansluten via nätverkskabel.

Tekniskt omöjligt om Atvn är ansluten via wifi, men relativt enkelt om den är ansluten via nätverkskabel.

Men det fungerar ju med AirPort express om man även har en AirPort extreme även den är bara är inkopplad via wi-fi. Nåja, har i dagsläget inget behov av det ändå

Bevaka tråden