Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter senaste uppdatering 10,11,1 slutade min skrivare att fungera

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering till 10.11.1 slutade min skrivare att fungera Canon , ett meddelande "overksam " någon som vet hur man återställer till verksam ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-31 11:43

Det har alltid stått overksam (eng. idle) när den inte används. Så det är helt normalt. När du skriver ut igen på den kommer status att ändras till verksam.

Nej skrivaren startar men sedan stänger den av sig själv utan att göra en utskrift.

Prova att ta bort skrivaren (Systeminställningar --> Skrivare), och lägga till den igen.

Vilken skrivarmodell är det?
Hur är den kopplad till datorn? Via nätverket, eller direkt via USB?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-10-31 18:28
Ursprungligen av Stehlina:

Efter uppdatering till 10.11.1 slutade min skrivare att fungera Canon , ett meddelande "overksam " någon som vet hur man återställer till verksam ?

Hände mig med (Epson) och lösningen var att ta bort skrivaren i Systeminställningar och lägga till den igen.

Skrivarproblem

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Prova att ta bort skrivaren (Systeminställningar --> Skrivare), och lägga till den igen.

Vilken skrivarmodell är det?
Hur är den kopplad till datorn? Via nätverket, eller direkt via USB?

Hej
Datorn ansluten med USB kontakt.Försöker jag skriva ut ett dokument från datorn så kan jag se att datorn processar dokumentet men stoppar innan den skriver ut så stannar skrivaren , men ett dokument som finns på nätet kan jag skriva ut från webben .
Skrivaren är en Canon iR1018

Ursprungligen av Stehlina:

...Försöker jag skriva ut ett dokument från datorn så kan jag se att datorn processar dokumentet men stoppar innan den skriver ut så stannar skrivaren , men ett dokument som finns på nätet kan jag skriva ut från webben...

Det funkar alltså att skriva ut från vissa program, men inte från andra. Då har ju inte skrivaren slutat fungera. Så då får vi börja med att försöka utreda vilka det är som fungerar och inte fungerar.

När du säger "dokument som finns på nätet"?
- Menar du att du skriver ut direkt från webbläsaren? Vilken webbläsare i så fall?
- Eller menar du att du laddar ner ett dokument och skriver ut det sen? Från vilket program i så fall?

Och när du säger att du "skriver ut ett dokument från datorn" – från vilket (eller vilka) program menar du då?

Senast redigerat 2015-11-02 07:03
Ursprungligen av Stehlina:

Efter uppdatering till 10.11.1 slutade min skrivare att fungera Canon , ett meddelande "overksam " någon som vet hur man återställer till verksam ?

Verkar ju ganska uppenbart att det är senaste uppdateringen 10.11.1 som är orsaken.. Du är inte ensam direket. Massor av användare upplever problem med usb tillbehör sen de uppgraderade till El Capitan.

Du kan,
Vänta på 10.11.2 och hoppas att det löser det.
Backa till 10.11, om du har möjlighet. Hyfsat lätt om du har en TM backup.
Gå med i Public Beta programmet och lägga på en beta av 10.11.2
Eller pröjsa 1000 spänn och lägga på en developer beta av 10.11.2. Finns säkert på någon ljusskygg torrent site, fast det får vi inte diskutera här.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-07 07:48
Ursprungligen av Stehlina:

Efter uppdatering till 10.11.1 slutade min skrivare att fungera Canon , ett meddelande "overksam " någon som vet hur man återställer till verksam ?

Samma för mig nu med min CP800. Skall man verkligen behöva backa till Mavericks.

En uppdatering här. Fick det att funka till sist faktiskt för andra som råkat ut för det här. Laddade ner Pacifist sedan installerade jag drivrutinen för Yosemite och nu rullar det på igen. Tack Apple och canon för att ni gör vårt datoranvändande så enkelt. It just work's LOL

Senast redigerat 2015-11-07 08:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-10 18:10

Canon har dåligt rykte vad gäller OSXdrivrutiner och uppdateringar. HP och Brother verkar ha minst problem. Så jag tror det beror mer på Canon än Apple...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-10 19:05

Jag kan inte mer än hålla med @kenjon på den punkten. Jag övergav Canon för länge sedan just pga deras dåliga kvalité på drivrutiner och annan anpassning till OSX.

1
Bevaka tråden