- Redaktionen
- Skribent ●
Imorgon börjar Apple TV säljas, och 99mac listar några av de appar från tredje part som kommer att finnas tillgängliga vid köp. Vi tar också vår egen puls och mäter peppen inför den nya svarta lådan.
Har inte förbeställt någonstans... kommer ställen som Elgiganten, Macforum, SIBA, Netonnet, MediaMarkt med flera att ha i butik mån tro? Vill gärna ha en
Hur är det med SVT play, kommer den att finnas? Har inte sett något om det.
Kan ju inte vara helt säker, men i release filmen från Apples event så fanns SVT loggan med bland apparna som flyger förbi. Likaså Viaplay och Netflix. Så jag hoppas på det.
Withings har en app till AppleTv till sina kameror
Hur är apputbudet såhär i början? Får en känsla av att vänta ett halvår innan jag köper. Lite less på 6s funktion och 3D touch men apparna stödjer inte det än i den utsträckning som skulle varit möjligt. Så ni som har en, hade ni en 3a tidigare eller är detta första?
Kört nya ATV i ett dygn nu.. Jäklar vad bra den är.. Spela på den är ju magiskt
Vad spelar du?
Kört nya ATV i ett dygn nu.. Jäklar vad bra den är.. Spela på den är ju magiskt
Ja och vad spelar du med? Fjärren man får med eller någon annan kontroll?
Hörde ju tidigare i veckan att det var fredag som gällde för säljstart men så ringde jag både Digital Inn och MediaMarkt i fredags och båda sa att den släpps inte förrän i början av nästa vecka. Har alla som förhandsbokade fått leverans?
Sitter nu och funderar på om man ska lägga en beställning på webben eller hoppas på att butikerna har lite lådor att packa upp på måndag.
Inte så många spel än men de som finns duger.
Beach buggy racing. Som nintendo mario cart och den stödjer nya metal motorn
Crossy road multiplayer
Badland, hade det på iphone innan och det var inget för mig då.. Nu på tv,n är det betydligt roligare.
Rayman
Finns väl 20-30 spel änsålänge.
Jag spelar på fjärren. Vill man spela multiplayer så kan vem som helst joina med sin iphone, ipad.. Den får då samma funktion som fjärren.
Hörde ju tidigare i veckan att det var fredag som gällde för säljstart men så ringde jag både Digital Inn och MediaMarkt i fredags och båda sa att den släpps inte förrän i början av nästa vecka. Har alla som förhandsbokade fått leverans?
Sitter nu och funderar på om man ska lägga en beställning på webben eller hoppas på att butikerna har lite lådor att packa upp på måndag.
Jag la just en beställning på nätet hos Apple. Leverans på onsdag. Siba, Elgiganten, Media Markt mfl säger "preliminär release på onsdag". Och då vet man inte om man får tag i ett exemplar. Nu har jag garanterat en enhet på onsdag.
Använder man bara Apples Remote-app då, eller är det en ny app?
Man startar spelet på sin iPhone oxå. tex Crossy road. Och väljer där att joina. Det är bara ett knapptryck.
Alltså ingen Apple remote app.
Även om det inte är direkt ATV relaterat så vore det ju trevligt med hela liveutbudet i SVT direkt i appen
Nu måste man fortsätta att gå via appen i iOS enheter och AirPlay.
Har upptäckt att Infuse via AirPlay inte funkar längre med undertexter på atv4.
Plex däremot funkar bra via AirPlay.
SimpleX som är den första appen till atv4 verkar inte heller ha stöd för undertexter.
Edit*
Fel av mig, SimpleX har visst stöd för undertexter!
Ring och kolla först. Jag ringde i fredags kväll och i söndags och då fanns det inga kvar i butiken.
Jag beställde från Apples hemsida igår och fick just ett sms om att jag får den imorgon.