Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt Time Capsule över nätet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Får inte till det med TC. Kommer inte åt den över nätet. vad gör jag för fel? tycker att jag ställt in allt rätt. WAN och tillbaka till min mac. Fler inställningar som måste göras? Kom med tips

Mvh Hans

Mer info tack. Vad har du för dator, vilken verison av OSX tex. "Över nätet", menar du då ditt trådlösa nätverk? Har det fungerat tidigare?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-03 22:28

Med "nätet" tror jag det är Internet som avses, även om det oftast brukar skrivas med stor bokstav då.
@Teacherspet Hur är din TC ansluten till Internet? Vilken ISP?

Förtydligande

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mer info tack. Vad har du för dator, vilken verison av OSX tex. "Över nätet", menar du då ditt trådlösa nätverk? Har det fungerat tidigare?

Ursprungligen av kenjon:

Med "nätet" tror jag det är Internet som avses, även om det oftast brukar skrivas med stor bokstav då.
@Teacherspet Hur är din TC ansluten till Internet? Vilken ISP?

Ja tydlighet har ju aldrig varit min starka sida. Vad jag vill åt är att kunna använda TC som filserver över Internet när jag inte är på plats hemma och ligger påkopplad på mitt nätverk. Hemma funkar allt (router+hårdisk). Jag vill kunna använda "Tillbaka till min mac", för det är väl den funktion som man skall använda för att nå TC, från annan plats?

Jag sitter på en Macbook Pro mid 2010 (SSD 250GB, 8GB ram) och kör Yosemite. TC sitter i LAN1 på (telia öppenfiber) mediaomvandlaren. Internetleverantör Bahnhof.

När jag klickar på TC och den skall ansluta från annan ort, så misslyckas anslutningen helt enkelt.

Tacksam för svar och tips

Mvh Hans

En tanke. Kan det vara för att Bahnhof inte har någon publik ip-adress?

Ursprungligen av Teacherspet:

En tanke. Kan det vara för att Bahnhof inte har någon publik ip-adress?

Ja. Då funkar det inte. Kolla om du kan få en publik.

det kan man!

Ursprungligen av keptang:

Ja. Då funkar det inte. Kolla om du kan få en publik.

Men de vill ha MAC-adressen bl a. Är detta den som står överst när man granskar capselns mac-adresser (ethernet)?

1
Bevaka tråden