- Fitinghoff
- Medlem ●
- Västra Näshulta
Såg på engelska Mac World att de hört att iPad Pro släpps 11 november på de brittiska öarna. Någon som hört något releasedatum i Sverige? Kan vi förvänta oss samma datum?
Såg på engelska Mac World att de hört att iPad Pro släpps 11 november på de brittiska öarna. Någon som hört något releasedatum i Sverige? Kan vi förvänta oss samma datum?
Verkar så. Kollade med ”mstore” igår. Men det är inte garanterat.
Verkar så. Kollade med ”mstore” igår. Men det är inte garanterat.
Digital Inn har samma info. Noterar dock att det står under en bild att nya tangentbordet endast kommer attfinnas på engelska. Det är i alla fall så jag tolkar bildtexten. Då går den bort. Och ingen av paddans egentliga nackdelar blir ju åtgärdade med en större skärm. Så jag får väl fortsötta att släpa på en dator. It's all in the software.
Nu surras det om 13'e november.
http://www.theapplepips.com/sams-club-begins-taking-ipad-pro-pre-orders-citing-november-13-launch/
Nu surras det om 13'e november.
http://www.theapplepips.com/sams-club-begins-taking-ipad-pro-pre-orders-citing-november-13-launch/
”Tillbaka till framtiden”, höll jag på att skriva nästan. DET BLIR 11/11 enligt redaktionen på 99mac.
Är bara en aning osäker på specifikationerna, får dubbelkolla detta noga förstås.
Frågan är om man ska lägga en beställning på onsdag eller hoppas att man kan få tag på en i Täby i veckan? Vad tror ni går snabbast? Inbillar mig att man kanske har den i handen tidigare om man chansar på Täby...
Förhandsbokning i 40 länder inkl Sverige 11/11. Leverans och säljstart 13/11 (fredag........)
Blir nog Täby fredagen den 13:e - om inte isen lagt sig - och dobbar på skorna.
Har tänkt fram och tillbaka - och det lutar åt 32 GB wifi. Dom få gångerna jag använt min iPad Air utomhus är lätträknade. 128 GB är bortkastat för mig. Färg - ingen betydelse. Space gray kanske. Skärmen ser lite större ut då. ?
Frågan är om man ska lägga en beställning på onsdag eller hoppas att man kan få tag på en i Täby i veckan? Vad tror ni går snabbast? Inbillar mig att man kanske har den i handen tidigare om man chansar på Täby...
Tror inte det blir ngn rusning på iPad Pro. Inte på dom " billiga" modellerna i alka fall.
Telefonsamtal ut om tillgång - sedan bara åka. Man får hålla den med två händer - kanske redan på fikat i centrum. Dom har väl wifi spot...
Förhandsbokning funkade på ”store.se” redan igår, fick muntlig bekräftelse idag. Lade till ”Apple pen”.
Vad fick du för leveransdag?
Det uppgavs inte i min förhandsbokning. Beskedet var... - Så fort de har den.
Mstore har förmodligen lika dålig koll som alla andra.
Såg någonstans att i första hand blir det någon form av ”snabbintro” för butikernas personal.
- Det är allt.
Det uppgavs inte i min förhandsbokning. Beskedet var... - Så fort de har den.
Mstore har förmodligen lika dålig koll som alla andra.
Såg någonstans att i första hand blir det någon form av ”snabbintro” för butikernas personal.
- Det är allt.
Slängde in en förhandsbokning eftersom den inte var bindande men jag chansar nog på Täby hur som haver. Nån som förresten vet när Apples förhandsbokningen börjar? Är det midnatt idag eller?
"Nästa vecka", i detta fallet v. 47, verkar vara det senaste leveransbeskedet.
Jag är fortfarande fundersam över informationen om tangentbordet. Kan tyvärr inte leva utan ett till min padda.
Nu kan man beställa i Apple Store-appen #nyhetstips
Tack för tipset, beställd och klar.
Lev datum blev fredag, hoppas det hålls!
Velar mellan att lägga en beställning på apple store och att åka ut till Täby på fredag....även om det verkligen levereras på fredag så måste man ju hålla sig hemma då...
Intressant.
"Går endast att beställa via appen"
iPad Pro är inget för mig men man är ju nyfiken så jag kontrollerade lite kring vilka olika modeller där fanns.
Finns verkligen inte cellular i andra modeller än 128 GB?
Idag hittade jag ett FB-inlägg(?) från duktiga 99 där de listade modellerna just så, och även konstaterade att tangentbordet endast kommer på engelska.
iPad Pro är inget för mig men man är ju nyfiken så jag kontrollerade lite kring vilka olika modeller där fanns.
Finns verkligen inte cellular i andra modeller än 128 GB?
Det finns bara 3 modeller
32, 128, 128 cellular
Känns som dom tog en enkel väg ut för att slippa ha massa olika konfigar som samlar damm på lager...
Prisskillnaden 32->128 är 1700:- så är väl det man hade sparat på en 32a med cellular.
Men visst, 9k->12k är ju rätt saftigt om cellular är det enda man är ute efter
Verkar finns att köpa i butik i USA idag. Nån som vet om Täby får in idag också?
Idag hittade jag ett FB-inlägg(?) från duktiga 99 där de listade modellerna just så, och även konstaterade att tangentbordet endast kommer på engelska.
Jag kommenterade inget om tangentbord, jag kommenterade varför det endast verkar finnas cellular på 128GB-modellen. Varför inte på övriga?
Exakt. Ruskigt stor prisskillnad, 30% dyrare bara för att få tillgång till cellular.
Tillgång till Cellular ? Är Cellular inte bara ett namnbyte från Apples sida för 4G i syfte att dämpa besvikelsen i dom länder där inte 4G näten kopplar upp och stöds ?
Tillgång till Cellular ? Är Cellular inte bara ett namnbyte från Apples sida för 4G i syfte att dämpa besvikelsen i dom länder där inte 4G näten kopplar upp och stöds ?
Jo men so what?
iPad Pro finns inte med cellular i någon annan modell än den med 128GB. Vill man ha cellular är man alltså tvungen att hosta upp 30% mer än vad man betalar för 32GB-modellen, man är tvungen att välja den med 128GB.
Jo men so what?
iPad Pro finns inte med cellular i någon annan modell än den med 128GB. Vill man ha cellular är man alltså tvungen att hosta upp 30% mer än vad man betalar för 32GB-modellen, man är tvungen att välja den med 128GB.
Så har jag fattat det också. Funderade hur många ggr jag använt cellular på min Air senaste året. Det var försumbart. I och med att jag nu också har en iPhone 6S Plus - så är behovet ännu mindre. Räcker dessutom med 32GB på Pro. Köper över disk nästa vecka - om den finns i butik då.
Köper jag en så blir det 128 WiFi, eftersom jag ändå kan koppla upp mig med iPhonen eller det trådlösa mobila nätverket, precis som jag gör just nu med min iPad Air.
Jo men so what?
Fast du får det att låta så dramatiskt med "någon annan modell".
Det finns ju bara 2 modeller, 32 och 128 gig.
Skillnaden mellan dessa är 1700:-.
Så det är ju alltså den merkostnad man får mot fallet att en 32 giggare hade funnits med 4G, givet att dom skulle ha samma påslag för 4G.
Finns väl egentligen bara 2 troliga förklaringar:
A) Apple vill maximera vinst genom att tvinga på folk med 4g behov 128 gig modellen.
B) Dom vill minska antalet lagerhållna/tillverkade modeller
hade dom gjort tvärtom hade användare av 128 gig lackat på att 4g saknades, och hade dom haft 4g i bägge hade dom förmodligen fått risken att en modell med 4g sålt sämre och hamnat på hyllan.
Är väldigt svårt stt spekulera om, men Apple suttit nog på finfin data kring hur tidigare modeller med/utan 4g sålt och har väl tagit ett beslut utifrån att maximera profit
Vill man ha nått som är mest kostnadseffektivt så är nog inte Apple rätt håll att titta åt