Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommenderad VPN?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet nån bra sida där man kan ladda hem VPN till mac? Är utomlands men vill kunna titta på svenska program via datan.

VPN laddar man inte hem.
Vill du ha en VPN-lösning som gör att du kan använda svenska tjänster så rekommenderar jag PrivateInternetAccess.

Beror lite på var i världen du är. I Kina exempelvis har man lyckats blockera och/eller störa många av de stora kommersiella aktörerna. Läs exempelvis här och här.

Själv har jag använt mig av Witopia som även har svensk server. När W har blockerats i Kina har deras utmärkta support hjälpt till att sätta upp åtkomst till "stealth"-servrar som gör att man flyger även under den senaste, allt striktare kinesiska radarn.

I vilket fall som helst - en stabil, säker och snabb VPN får man nog räkna med att betala en slant per månad för. I synnerhet om du tänkt dig att strömma tv.

Ovpn.se

Jag har testat en hel del VPN leverantörer genom åren och ovpn är en av de bättre. Snabbt, strular lite och bra support.

Du kan testa dem gratis.

Lägger en röst på ovpn.se oxå!
Bra guider och snabb support ifall det skulle vara något.

Själv fick jag följande tips/svar från @Helan (på liknande frågeställning):
Då ska du inte ha en VPN för den är krypterad och ger aldrig full hastighet. Du behöver en DNS-tjänst och den jag personligen använder är Unblock-US. Stödjer följande kanaler/tjänster och kostar $5/mån eller $50/år om man vill nyttja den längre och spara en liten slant.

Det finns gratisalternativ men man måste hålla på att ändra DNS-adresserna stup i kvarten. Är väl värt pengarna det kostar när det fungerar utan problem.

Jag använder Unblock-US till Netflix.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-09 09:47

Personligen har jag använt Anonine i flera år och är nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-11-09 11:34
Ursprungligen av calinou:

Själv fick jag följande tips/svar från @Helan (på liknande frågeställning):
Då ska du inte ha en VPN för den är krypterad och ger aldrig full hastighet. Du behöver en DNS-tjänst och den jag personligen använder är Unblock-US. Stödjer följande kanaler/tjänster och kostar $5/mån eller $50/år om man vill nyttja den längre och spara en liten slant.

Det finns gratisalternativ men man måste hålla på att ändra DNS-adresserna stup i kvarten. Är väl värt pengarna det kostar när det fungerar utan problem.

Jag använder Unblock-US till Netflix.

Typ http://sesvensktv.com/

Ursprungligen av hanna91:

Nån som vet nån bra sida där man kan ladda hem VPN till mac? Är utomlands men vill kunna titta på svenska program via datan.

Fungerar ovpn med bittorrent?
har dom amerikanska servrar?

Ursprungligen av emil_stahl:

Fungerar ovpn med bittorrent?
har dom amerikanska servrar?

Fråga A:
https://www.ovpn.se/blog/oka-hastigheten-i-mt...
är kan du ser vart servrarna finns. (Tror dom haft en i USA men den är borttage?)
https://status.ovpn.se/

1
Bevaka tråden