Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd Pro late 2011 eller mid 2012

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ute efter en begagnad MBP.

Hos återförsäljare av begagnad utrustning har jag hittat en mid 2012 för 6990:-
eller en late 2011 med samma specifikation ur minnes och hårddisksynpunkt. (MD313LL/A) 5618 :-

4 gig ram och 500 mb hd

Har tittat på blocket och tycker det är omotiverat höga andrahandspriser plus att jag får en sämre motpart vid problem.
Den övre har 12 mån garanti men i övrigt, vad är det för skillnad?

Tacksam för era synpunkter.

Jag hann under tiden vinna en nätauktion med en 12:a för drygt 4.000 vilket jag känner mig nöjd med, så den som kan skulle ju kunna få döda tråden. Mvh, Petter

Ursprungligen av pitch11:

...så den som kan skulle ju kunna få döda tråden

Det kan du göra själv. Inlägg går att redigera eller radera i 24 timmar. Om du raderar första inlägget så försvinner tråden.

Tillägg: Ok, tydligen funkar det inte längre, men det har funkat tidigare i forumets historia.

Senast redigerat 2015-10-29 14:03

"Du kan inte radera besvarade trådar"

Ursprungligen av pitch11:

Jag hann under tiden vinna en nätauktion med en 12:a för drygt 4.000 vilket jag känner mig nöjd med, så den som kan skulle ju kunna få döda tråden. Mvh, Petter

Grattis till en grym deal. Unna dig lite mer ramminne och en SSD disk också.

Ursprungligen av pitch11:

Ute efter en begagnad MBP.

Hos återförsäljare av begagnad utrustning har jag hittat en mid 2012 för 6990:-
eller en late 2011 med samma specifikation ur minnes och hårddisksynpunkt. (MD313LL/A) 5618 :-

4 gig ram och 500 mb hd

Har tittat på blocket och tycker det är omotiverat höga andrahandspriser plus att jag får en sämre motpart vid problem.
Den övre har 12 mån garanti men i övrigt, vad är det för skillnad?

Tacksam för era synpunkter.

Köpte själv en late 2011 för något år sedan och fyllde på upp till 16 GB internminne, satte i SSD (Samsung 850 Pro) på 512 GB plus att jag bytte blåtandskortet till ett original Bluetooth 4.0 wifi-kort Airport-kort (350 kr). Inte mycket pill för att få sakerna på plats med hjälp av iFixit.com. Resultat? Grymt snabb maskin! Blåtandskortet hittade jag här: http://www.aliexpress.com/store/product/Origi...

Ursprungligen av Mats Ödman:

Köpte själv en late 2011 för något år sedan och fyllde på upp till 16 GB internminne, satte i SSD (Samsung 850 Pro) på 512 GB plus att jag bytte blåtandskortet till ett original Bluetooth 4.0 wifi-kort Airport-kort (350 kr). Inte mycket pill för att få sakerna på plats med hjälp av iFixit.com. Resultat? Grymt snabb maskin! Blåtandskortet hittade jag här: http://www.aliexpress.com/store/product/Origi...

Gör blåtandskortet att du får AC hastighet på wifi?

Ursprungligen av JoelBurman:

Gör blåtandskortet att du får AC hastighet på wifi?

Nej. Jag har inte kollat upp om det går att sätta in ett sådant kort. Troligtvis inte, eftersom de nya korten med /ac har en helt annan design. Men 802.11 a/b/g/n är fullt tillräckligt för mina behov.

1
Bevaka tråden