Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa fast kalkylatorn?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Kan man låsa fast kalkylatorn så att den alltid visas överst bland alla andra fönster?

Vilken kalkylator? I vilket operativsystem?

Ursprungligen av Gasellen:

Hej. Kan man låsa fast kalkylatorn så att den alltid visas överst bland alla andra fönster?

Inte den som ligger förinstallerad, men det finns tredjeparts-appar som kanske kan vara ett alternativ. Den här tex: https://software.com/mac/utilities/always-on-...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken kalkylator? I vilket operativsystem?

I OS X El Captain. Standardkalkylatorn.

Vet att det inte var specifikt det du bad om: men att ha kalkylatorn i notiser tycker jag är ruskigt smidigt. Bara att dra tre fingrar från sidan av trackpaden och där är den. ❤️

Ursprungligen av Manglobe:

Vet att det inte var specifikt det du bad om: men att ha kalkylatorn i notiser tycker jag är ruskigt smidigt. Bara att dra tre fingrar från sidan av trackpaden och där är den. ❤️

Jag menar att jag skulle vilja ha så att kalkylatorn alltid är det översta fönstret. Det skulle vara smidigt om man har en massa grejer att slå på räknaren i ett annat dokument så slipper man fara fram och tillbaka med räknaren. Med den nya uppdateringen av OS X går det inte att dra tre fingrar åt sidan för att komma åt den.

Ursprungligen av Gasellen:

Jag menar att jag skulle vilja ha så att kalkylatorn alltid är det översta fönstret. Det skulle vara smidigt om man har en massa grejer att slå på räknaren i ett annat dokument så slipper man fara fram och tillbaka med räknaren. Med den nya uppdateringen av OS X går det inte att dra tre fingrar åt sidan för att komma åt den.

Använd Spotlight i stället. (CMD+Mellanslag eller CTRL+Mellanslag) och räkna i den i stället. Det lägger sig över allt annat och behåller i regel det senaste du skrivit in om du gör något annat emellan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-09 11:43
Ursprungligen av Gasellen:

Med den nya uppdateringen av OS X går det inte att dra tre fingrar åt sidan för att komma åt den.

Det är bara två fingrar (från högerkanten) numera.

Ursprungligen av pushloop:

Använd Spotlight i stället. (CMD+Mellanslag eller CTRL+Mellanslag) och räkna i den i stället. Det lägger sig över allt annat och behåller i regel det senaste du skrivit in om du gör något annat emellan

Jo den lägger sig överst när jag får fram den, men om jag klickar i ett dokument i ett annat program hamnar den bakom.

Ursprungligen av frazze:

Det är bara två fingrar (från högerkanten) numera.

Det är notiscenter som kommer fram då (om man inte har ställt in för något annat). Kan inte hitta någon inställning för att få fram dashboard.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-09 23:43
Ursprungligen av Gasellen:

Det är notiscenter som kommer fram då (om man inte har ställt in för något annat). Kan inte hitta någon inställning för att få fram dashboard.

Han menar att du kan lägga till kalkylator-widgeten i notiscenter så att den, precis som Spotlight, kan tas fram när den behövs på ett enkelt sätt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-10 09:20
Ursprungligen av Gasellen:

Det är notiscenter som kommer fram då (om man inte har ställt in för något annat). Kan inte hitta någon inställning för att få fram dashboard.

Det är något underligt med El Capitan som inte visar Dashboard (frivilligt) med fyra fingrar, utan man måste starta själva programmet för att plocka fram desktopen till Dashboard. Efter det dyker den upp snyggt och prydligt med swipe.

Edit: inte bug, bara ny standardinställning:
http://www.macrumors.com/2015/08/20/apple-dis...
http://www.gottabemobile.com/2015/10/02/how-t...
https://support.apple.com/kb/PH21897?locale=e...
och listan är lååååång..

Ursprungligen av pushloop:

Han menar att du kan lägga till kalkylator-widgeten i notiscenter så att den, precis som Spotlight, kan tas fram när den behövs på ett enkelt sätt.

Jaha! Smart! Det hade jag inte sett. Tack

1
Bevaka tråden