Hej
För att snabbt frigöra utrymme på min hårddisk flyttade jag över ett par mappar med bilder från iPhoto till extern hårddisk. Jag har gjort detta för längesedan och var inte riktigt säker på vad jag gjorde - i synnerhet inte efter att El Capitain sett till att det fanns en iPhoto library och en Bilder library. De såg båda ut att innehålla en massa information när jag tittade på dem via Finder, men efter att ha flyttat en mapp från iPhoto insåg jag att det inte gjort något med diskutrymmet, så jag fick flytta motsvarande mapp från Bilder Library också. (eller om det var tvärt om ) Det hela såg ut att ha fungerat fint, men när jag idag skulle öppna bilder så verkar programmet inte funka riktigt. Programmet ser ut att starta, det kommer en list längst upp på skrivbordet, men inget fönster. Under de olika rubrikerna i listen är det mesta grått och går inte att öppna. Jag kan få fram ett fönster, men det är helt tomt och klickar jag på Visa alla fönster kommer ett helt tomt skrivbord upp. Har jag på något sätt förstört programmet genom att flytta mappar i Finder? Finns det något program man kan felsöka mappar med? Borde det inte komma upp något felmeddelande om ett program ör trasigt?
Hur borde jag gjort om det nu var fel att i Finder Visa paketets innehåll och därifrån flyttat mappar med foto?
Hjälp!