Har en MacBook Pro retina 15", inköpt hösten 2012 som varit mer eller mindre obrukbar senaste 2 åren.
Redan efter ett år byttes logikkortet ut på garantin pga grafikproblem, ett år senare började den krångla igen.
Eftersom den är köpt på företag hade garantin och reklamationsrätt löpt ut.
Symptomen är frysningar, blockig grafik, spökskuggor osv. Ibland kan den fungera ett tag för att sedan meddela om grafikproblem och stänga ned gång på gång.
Till min stora glädje upptäckte jag nyligen att Apple erkänt grafikproblemen och byter defekta grafikkort kostnadsfritt. Snabb koll visade att den uppfyllde kriterierna för reparation, lämnade in datorn men fick tillbaka den med beskedet att den gått igenom hårdvarutestet utan problem!
Problemen fortsätter minst lika ofta som förut, har även kört Apple hardware test (alt+d vis uppstart) utan att några fel hittas.
Håller på bli tokig på det här, har ringt supporten och dom vill att jag ska ta bilder och lämna in den igen, men det känns lönlöst om inga fel hittas vid testerna. Ska givetvis lämna in den men tänkte dokumentera alla olika sort krascher först.
Temperaturen visar mellan 33-37 grader och hårdisken är inte ens halvfull. I samband med att jag lämnade in den senast gjordes en ren installation med Yosemite, har inte orkat uppgradera till El Capitan ännu eftersom vare sig supporten eller verkstaden som tog in den trodde att det skulle göra någon skillnad.
Någon som varit med om något liknande?