Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kart-app med egna POI offline.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2015-11-18 19:01

Jag är på jakt efter en lösning där jag kan lägga in egna POI på en karta, typ Google Maps, som fungerar offline på både Apple Watch och iPhone. Mer specifikt skall jag åka utomlands till ett ställe där mobil-uppkoppling kostar för mycket och jag vill kunna lägga till restaurangtips mm på en karta och snabbt på upp allt på lämplig enhet när man blir hungrig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-18 20:17
Ursprungligen av Ola:

Jag är på jakt efter en lösning där jag kan lägga in egna POI på en karta, typ Google Maps, som fungerar offline på både Apple Watch och iPhone. Mer specifikt skall jag åka utomlands till ett ställe där mobil-uppkoppling kostar för mycket och jag vill kunna lägga till restaurangtips mm på en karta och snabbt på upp allt på lämplig enhet när man blir hungrig.

CityMaps2Go gör väl det du vill, förutom integration med Apple Watch. Enkel och bra i okänd miljö för att hitta tillbaks till busshållplatsen, hotellet osv. Ladda ner kartor innan avresa. Och hur bra blir egentligen kartor på en klocka, eller att mata in info om POI?

Kommer att tänka på My Geo Spot utvecklad av @grenhall här på forumet!
Han hade väl lite planer på integration med Apple Watch. Men appen kräver internetuppkoppling, så den faller bort.

MotionX GPS är en kompetent app där du kan ladda ner kartor i förväg och sedan lägga in POI och registrera hur du rör dig. Jag tycker dock den har ett fult och bökigt gränssnitt. Men den har tydligen en app för Apple Watch numera!

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-11-18 20:56

Jag hade kanske inte tänkt att mata in saker via klockan direkt men tusen tack för övriga tips!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-19 11:09

POIViewer är en annan lösning.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-19 12:47

MotionX GPS är mitt tips, ej använt klockappen men den fula iPhoneappoen är kompetent och kan lägga till POI från kartan, lat/long, adress, söka efter POIs etc. Och offlinekartor som är guld.

Galileo Pro är den bästa, stöd för filtrering av POI etc. Inget Apple Watch stöd dock

1
Bevaka tråden