Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch 2 kommer nästa år

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fitinghoff:

Apple går mer och mer emot den lösningen jag predikade för flera år sedan, nämligen att frikoppla själva telefondelen från skärmar och gränssnitt. Tror visserligen inte att de går all-in, än, och låter oss välja bort kassakon iPhone men kanske i en framtid. Att vara låst till en iphone för att lösa olika uppgifter, när du ofta kanske bara har behov av en Apple Watch-skärm, eller måste ha tillgång till en betydligt större skärm, är något jag tror Apple och många andra tillverkare kommer att skaffa lösningar på.
...

Vad menar du med att "frikoppla telefondelen från skärmar och gränssnitt"? Och vad är det för en trend som du menar att Apple går mot?

Den trend som jag skulle se är i sådana fall att kretskopplade röstsamtal betyder mindre och mindre. Det betyder inte att datamodemet i Apples produkter betyder mindre och mindre utan snarare tvärtom - de satsar mer och mer på effektivare och kraftfullare datamodem.

  • Medlem
  • 2015-11-23 15:54
Ursprungligen av zinned:

Always on hade jag absolut inte velat ha, åtminstone inte så länge man inte kan stänga av det. Skitstörigt att ha skärmen som lyser upp i mörkret etc. Utöver detta är den vansinnigt vacker att titta på när den är släckt

Vad underligt jag tycker precis tvärtom
Vansinne att inte ha skärmen på hela tiden om man vill. Hur gör ni med AW gällande inköpslistan eller kartan vid navigering?
Edit Man kan ställa ljusstyrkan både i always-on och bright läge på min Urbane

  • Medlem
  • 2015-11-23 15:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag håller med er bägge två:)

Always on passar inte om skärmen hela tiden ska lysa som den gör i normala fall. Då skulle jag bli vansinnig - speciellt i mörket

Däremot skulle jag kunna tänka mig någon form av "halv-sömn-läge" med begränsad visning, exmpelvis tid och datum och med rejält reducerad ljusstyrka (ungefär som "zoomläget" som kan användas för att ge riktigt svag ljusstyrka på Iphone)

Man kan ställa ljusstyrkan i always-on och bright läge på min Urbane
LG har dragit tillbaka Urbane 2 kanske LTE delen som spökade

  • Medlem
  • 2015-11-23 18:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad menar du med att "frikoppla telefondelen från skärmar och gränssnitt"? Och vad är det för en trend som du menar att Apple går mot?

Den trend som jag skulle se är i sådana fall att kretskopplade röstsamtal betyder mindre och mindre. Det betyder inte att datamodemet i Apples produkter betyder mindre och mindre utan snarare tvärtom - de satsar mer och mer på effektivare och kraftfullare datamodem.

Tror du inte skribenten menar typ continium eller Andromium eller nått liknande. Jag tror att vi i framtiden har en "apparat" som sedan via trådlös koppling utnyttjar olika skärmar för olika ändamål. Vad tror du?

  • Medlem
  • 2015-11-23 18:51
Ursprungligen av Fitinghoff:

Apple går mer och mer emot den lösningen jag predikade för flera år sedan, nämligen att frikoppla själva telefondelen från skärmar och gränssnitt. Tror visserligen inte att de går all-in, än, och låter oss välja bort kassakon iPhone men kanske i en framtid. Att vara låst till en iphone för att lösa olika uppgifter, när du ofta kanske bara har behov av en Apple Watch-skärm, eller måste ha tillgång till en betydligt större skärm, är något jag tror Apple och många andra tillverkare kommer att skaffa lösningar på.

När det gäller första generations Apple Watch handlar min besvikelse INTE om vad som saknas i form av funktioner så som GPS etc. utan att de funktrioner som finns fungerar så pass dåligt som de gör. Appar som tar flera minuter att starta (om de startar alls), undermålig som träningsklocka trots att det borde fungera bra, instabilt OS och så vidare.
Apple har sålt ett koncept, som jag gillar. Nu ska de bara få det att fungera också. Hoppas det kommer med tvåan.

Menar du typ continium eller Andromium?

Ursprungligen av PaO:

Man kan ställa ljusstyrkan i always-on och bright läge på min Urbane
LG har dragit tillbaka Urbane 2 kanske LTE delen som spökade

Svårt att säga. Den information som jag känner till är

Citat:

We understand that you are currently reviewing our latest smartwatch; however, late in the quality assurance process for the LG Watch Urbane 2nd Edition LTE, our engineers were made aware of a hardware issue which affects the day-to-day functionality of the device. After further investigation, the decision was made to cancel the rollout of the Urbane 2nd Edition LTE due to the complicated nature of the issue.

Whether the device will be available in the future will be decided at a later time. For now, our top priority is to ensure that only products that meet our very specific quality standards are available for purchase.

Det borde vara mobildatadelen som ställer till problem, jag tror inte att det är något annat

Apropå always-on så är det nog ett måste att kunna ställa ljusstyrkan separat

Ursprungligen av PaO:

Tror du inte skribenten menar typ continium eller Andromium eller nått liknande. Jag tror att vi i framtiden har en "apparat" som sedan via trådlös koppling utnyttjar olika skärmar för olika ändamål. Vad tror du?

Men någonstans behöver du "mästerenhet" med radiodel som kommunicerar med omvärlden - du får kalla den för vad du vill men det är en radioenhet av något slag. Så här långt så har vi inte sett någon trend mot mindre enheter, de blir bara större (men tunnare:))

Nåväl, om det är det som avsågs så skulle jag hävda att vi redan har det - klockan använder sig av radiodelen i Iphoneenheten. Och att vi kallar Iphone/androidenheter för telefoner är bara gammal vana. För det stora flertalet personer är telefonfunktionaliteten det minsta som används utan "vi" kör mest annan funktionalitet.

  • Medlem
  • 2015-11-23 21:06
Ursprungligen av BlackSmp:

Men någonstans behöver du "mästerenhet" med radiodel som kommunicerar med omvärlden - du får kalla den för vad du vill men det är en radioenhet av något slag. Så här långt så har vi inte sett någon trend mot mindre enheter, de blir bara större (men tunnare:))

Nåväl, om det är det som avsågs så skulle jag hävda att vi redan har det - klockan använder sig av radiodelen i Iphoneenheten. Och att vi kallar Iphone/androidenheter för telefoner är bara gammal vana. För det stora flertalet personer är telefonfunktionaliteten det minsta som används utan "vi" kör mest annan funktionalitet.

Så är det nog. Vad jag menar är att du kommer till tex jobbet och du har bara skärmar. Din "enhet" kopplar upp sig och du skapar innehåll och kommunicerar. Du kommer hem och din "enhet" kopplar upp sig mot dina hemma skärmar. Apple har länge hävdat att du behöver allt från stationär, bärbar, iPad, iPhone och till Watch. Tror dock att detta håller på att ändras redan. Microsoft har ju Surface tex. Många har slutat köpa privat dator. Mycket intressant vilken väg Apple kan tänkas att välja. Vadtror du?

Ursprungligen av PaO:

Så är det nog. Vad jag menar är att du kommer till tex jobbet och du har bara skärmar. Din "enhet" kopplar upp sig och du skapar innehåll och kommunicerar. Du kommer hem och din "enhet" kopplar upp sig mot dina hemma skärmar. Apple har länge hävdat att du behöver allt från stationär, bärbar, iPad, iPhone och till Watch. Tror dock att detta håller på att ändras redan. Microsoft har ju Surface tex. Många har slutat köpa privat dator. Mycket intressant vilken väg Apple kan tänkas att välja. Vadtror du?

Jo, jag tror att vi går mot någon form av "seamless" koppling mellan olika platser och enheter men jag tror också att det är en diskussion för någon annan tråd.

Och för att gå tillbaka till LG Urban så säger de...

http://www.telegraph.co.uk/technology/LG/12011763/LG-says-faulty-screen-component-behind-smartwatch-recall.html

Citat:

The LG Watch Urbane 2nd Edition, which was on sale for just six days before being pulled off shelves, contained a component with the potential to reduce image quality on the device, the company has confirmed.
LG said the reason for withdrawing the smartwatch from sale last week was not over safety fears, but over the component's potential to affect the user experience over time. The component had not been used in any of the company's wearables before.
"For competitive and supplier relations reasons we are not in a position to communicate the specifics of the issue that led to this decision. However, what we can share is that the hardware issue was related to a new advanced component that we had incorporated in the device that had never been used in an LG wearable device before," the company said

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-24 07:34
Ursprungligen av PaO:

Hur gör ni med AW gällande inköpslistan eller kartan vid navigering?
Edit Man kan ställa ljusstyrkan både i always-on och bright läge på min Urbane

Inköpslistan - Den måste man ju ändå hantera med sin lediga hand, minst till att scrolla, så där blir det inte mer problem att tända skärmen också.

Navigering - Kartan behöver man ju inte se hela tiden, man blir ju "promptad" att agera genom vibrationerna och behöver man titta så är det ju bara att lyfta handleden.

Jag har inget emot att möjligheten att ha skärmen tänd hela tiden implementeras men då måste det finnas en toggle för att stänga av det.

Ursprungligen av zinned:

Inköpslistan - Den måste man ju ändå hantera med sin lediga hand, minst till att scrolla, så där blir det inte mer problem att tända skärmen också.

Navigering - Kartan behöver man ju inte se hela tiden, man blir ju "promptad" att agera genom vibrationerna och behöver man titta så är det ju bara att lyfta handleden.

Jag har inget emot att möjligheten att ha skärmen tänd hela tiden implementeras men då måste det finnas en toggle för att stänga av det.

Håller med till 100%

Mervärdet med navigeringen på klockan är att den informerar dig utan att du behöver höra eller se den. Det fungerar väldigt bra de få gånger som jag har provat det.

Ursprungligen av PaO:

Menar du typ continium eller Andromium?

Har inte koll på de koncepten, men jag menar att vi använder andra sätt interagera med det vår "mobila kommunikationscentral". Som en klocka, eller en uppkopplad iPad, eller ett par hörlurar med Siri, eller...
Tänk att kunna välja och/eller byta skärm/gränssnitt beroende på vad du vill/behöver göra. Eller byta kamera eller...
Tja, typ så.

En intressant sak om den nu blir verklig: http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...

Ursprungligen av CekariYH:

En intressant sak om den nu blir verklig: http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...

Jo, men lär inte komma nästa år...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, men lär inte komma nästa år...

Nä, om alls, men kul idé om det går att förverkliga.

Bevaka tråden