Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Därför får vi vänta på Siri till Apple TV

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Siri är en viktig funktion i nya Apple TV, men fungerar just nu bara i åtta länder. Apple förklarar varför.

Läs hela artikeln här

Går det att göra inställningar så att man kan använda Siri på engelska??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-11-05 11:40

Fram med Steve jobs som säger "du uttalar det fel"!

Ursprungligen av denniswall:

Går det att göra inställningar så att man kan använda Siri på engelska??

Eftersom redaktionen inte läser forumet speciellt bra så har dom missat att jag tagit upp exakt detta redan Men iaf så kan man ändra sitt Apple ID till ett amerikanskt + ändra språket till engelskt i sin AppleTV för att komma åt Siri. Länk till forumtråden hittar du här http://www.99mac.se/forum/t/315504-darfor-beg...

Ursprungligen av Cancerman:

Eftersom redaktionen inte läser forumet speciellt bra så har dom missat att jag tagit upp exakt detta redan Men iaf så kan man ändra sitt Apple ID till ett amerikanskt + ändra språket till engelskt i sin AppleTV för att komma åt Siri. Länk till forumtråden hittar du här http://www.99mac.se/forum/t/315504-darfor-beg...

Fett, tack!

Nackdelar med detta? Försvinner min tillgång till "sverige-appar" såsom SVT Play?

Ursprungligen av denniswall:

Fett, tack!

Nackdelar med detta? Försvinner min tillgång till "sverige-appar" såsom SVT Play?

Vill minnas att jag läst att man inte förlorar tillgång till andra appar man installerat innan man ändrat sitt Apple ID, kan dock ha tagit miste om det. Osäker tyvärr

Ursprungligen av Cancerman:

Eftersom redaktionen inte läser forumet speciellt bra så har dom missat att jag tagit upp exakt detta redan Men iaf så kan man ändra sitt Apple ID till ett amerikanskt + ändra språket till engelskt i sin AppleTV för att komma åt Siri. Länk till forumtråden hittar du här http://www.99mac.se/forum/t/315504-darfor-beg...

Se där, det missade vi - ursäkta! Vi sätter dig som nyhetstipsare

Ursprungligen av Cancerman:

Vill minnas att jag läst att man inte förlorar tillgång till andra appar man installerat innan man ändrat sitt Apple ID, kan dock ha tagit miste om det. Osäker tyvärr

Jag gick inte miste om apparna som jag redan installerat, men jag är ganska säker på att jag är rykt på kommande uppdateringar av apparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-05 16:55
Ursprungligen av neriksson:

Jag gick inte miste om apparna som jag redan installerat, men jag är ganska säker på att jag är rykt på kommande uppdateringar av apparna.

Det är precis som vanligt, oavsett enhet. När man laddar ner en app från sin enhet, oavsett vilken, så knyts ju appen till det kontot (DRM-skyddet) och framtida uppdateringar annonseras ut till detta. När man väl har laddat ner den så kan man köra den, oavsett vilken konto man är inloggad med i AppStore vid tillfället.

Man kan säga att man bygger upp för trubbel om man sprider sina köp över flera olika nationers AppStores. Det är inget roligt, allt annat än smidigt.

Ursprungligen av Cancerman:

Eftersom redaktionen inte läser forumet speciellt bra så har dom missat att jag tagit upp exakt detta redan Men iaf så kan man ändra sitt Apple ID till ett amerikanskt + ändra språket till engelskt i sin AppleTV för att komma åt Siri. Länk till forumtråden hittar du här http://www.99mac.se/forum/t/315504-darfor-beg...

Jag tar tillfället i akt att upplysa om den excellenta taggen #nyhetstips. Den kan du lägga på minnet och strössla med i trådar/inlägg som du vill tipsa redaktionen om.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag tar tillfället i akt att upplysa om den excellenta taggen #nyhetstips. Den kan du lägga på minnet och strössla med i trådar/inlägg som du vill tipsa redaktionen om.

Ohoo tänk att man fick lära sig något nytt även idag Tack Ida!

Ursprungligen av Cancerman:

Ohoo tänk att man fick lära sig något nytt även idag Tack Ida!

Man kan aldrig få för många nyhetstips

Men även om man har ställt om så man får igång Siri så funkar väl inte sökningen i svenska appar? (Netflix, HBO nordic, viaplay m.m.)

Ursprungligen av Sledde:

Men även om man har ställt om så man får igång Siri så funkar väl inte sökningen i svenska appar? (Netflix, HBO nordic, viaplay m.m.)

Nope, om du inte har Amerikanska Netflix. HBO Now, Netflix (USA), Showtime och någon till har jag för mig att Siri söker i just nu. Fler kommer att komma, enligt Apple.

Ursprungligen av Redaktionen:

Siri är en viktig funktion i nya Apple TV, men fungerar just nu bara i åtta länder. Apple förklarar varför.

Läs hela artikeln här

Vad händer om jag köper min Apple TV utomlands? Skulle Siri fungera då?

Ursprungligen av Kubasvensken:

Vad händer om jag köper min Apple TV utomlands? Skulle Siri fungera då?

Det är samma hårdvara oavsett var du köper din Apple TV. Begränsningen av Siri är kopplad till mjukvaran - vilket språk och Itunes-land enheten är inställd på.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är samma hårdvara oavsett var du köper din Apple TV. Begränsningen av Siri är kopplad till mjukvaran - vilket språk och Itunes-land enheten är inställd på.

Men om jag köper den, exempelvis i Madrid, borde inte mjukvaran vara inställt på spanska då? Jag förstår att det skulle vara svårt att söka efter visa filmstitlar men ändå...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-25 10:03
Ursprungligen av Kubasvensken:

Men om jag köper den, exempelvis i Madrid, borde inte mjukvaran vara inställt på spanska då? Jag förstår att det skulle vara svårt att söka efter visa filmstitlar men ändå...

Oavsett var du köper enheten så får du ju när du startar upp den välja systemspråk, välja vilket iCloud-konto du ska logga in med, välja region och land.

Det är Apple-ID:t för iCloud-kontot som styr tillgången till Siri på ATV4. Om du loggar in med ett Apple-ID som är svenskt så kommer Siri inte att vara tillgängligt men loggar du t ex in med ett amerikanskt Apple-ID så kommer Siri att vara tillgängligt.

Ursprungligen av zinned:

Oavsett var du köper enheten så får du ju när du startar upp den välja systemspråk, välja vilket iCloud-konto du ska logga in med, välja region och land.

Det är Apple-ID:t för iCloud-kontot som styr tillgången till Siri på ATV4. Om du loggar in med ett Apple-ID som är svenskt så kommer Siri inte att vara tillgängligt men loggar du t ex in med ett amerikanskt Apple-ID så kommer Siri att vara tillgängligt.

Nu var det kristallklart! Tack!

1
Bevaka tråden