Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpad fungerar inte på alla användare i El Capitan 10.11.1

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är en ny mac användare och har köpt en Mac mini för att kunna hantera familjens Iphones.
Fick tips om att lägga upp olika användare konton för att separera alla bilder mm.
Hann precis göra detta när nya program uppdateringen av OS X El Capitan kom. (10.11.1)
När jag sedan loggar in på någon annans konto än administratörens så kan jag inte flytta fönsterna ( utan dom lägger sig i mitten ovanpå varandra )

Nya funktionen split view fungerar men jag kan inte justera storleken på fönsterna genom att "flytta mitt posten"
Mycket frustrerande att man inte kan flytta fönsterna på skärmen som man vill.

Någon annan som har samma bekymmer eller en lösning?

För info:
( Har samma inställningar på trackpad på alla användare, men den här funktionen finns ju inte som alternativ utan är en "basic" funktion)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-24 10:38

Tänk på att verkligen ha koll på inställningarna. Alla inställningar på din trackpad kan skilja mellan de olika kontona. T.ex ska man behöva klicka eller räcker det att "dutta". Flytta med tre fingrar eller inte osv.

Ursprungligen av kladda:

Tänk på att verkligen ha koll på inställningarna. Alla inställningar på din trackpad kan skilja mellan de olika kontona. T.ex ska man behöva klicka eller räcker det att "dutta". Flytta med tre fingrar eller inte osv.

Jag har både dubbel å trippel kollat och det är samma inställningar, på kontona.

1
Bevaka tråden