Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännskador av Apple Watch

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-26 08:06

Något för våra outtröttliga vetenskapliga(?) forskare (??) som alltid (!) hittar en förklaring... ?

Ursprungligen av MalcomX:

Han måste lagt armen på något annat som var strömförande, då strömmen gått genom armbandet som var av stål. Själva klockan ser ju opåverkad ut och inte kan klockan utveckla en sådan stark ström. Här behövs nog lite "källkritik"

Nu vet jag inte vad det är för spänning och ström i en fruktklocka, men i unga år så kunde man ju få ståltråd att glöda med hjälp av tre seriekopplade 1,5V D batterier. Och den batteribox av märket Lego som användes var intakt efteråt.
Nu är även jag medveten om att en stållänk till en klocka är lite grövre än en ståltråd, och jo jag tvivlar också. Gissar värmeljus eller spisplatta.

Ursprungligen av frazze:

Något för våra outtröttliga vetenskapliga(?) forskare (??) som alltid (!) hittar en förklaring... ?

Outtröttliga? Har de inte annonserat att det är sista omgången som görs (eller är gjord)?

(Bara som sidonotering)

Brännskadan beror på att en trasig sattelit strålat ner energi med en frekvens som Apples metallarmband fångar upp. Det beror alltså inte på det lilla fis-batteriet i klockan (det batteriet kan inte grilla 10 gram falukorv även om man tömmer batteriet på en sekund). Satteliten ska tas ner för reparation - anbudsförfarande är redan igångsatt.

Brännskador av Apple Watch

Kan det inte vara en kemisk reaktion. Vid tillverkningen av armbandet har de kanske inte fått bort sista skvätten av någon vätska som sedan läcker ut och reagerar med luft eller liknande.

Dette har ikke noget med Apple uret at göre, men han har kommet til at kortslutte armbändet til en extern strömkilde.
Fx hvis han har haft hånden nede i bilens motorrum eller lignende.
At sige det er uret som kan få temparaturen i armbåndet op over 6-700 grader er FUSK ganske enkelt
Tro ikke på det han siger

Bevaka tråden