Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sitter och jobbar på en grading av en kortfilm och efter en bit i projektet så börjar det bli riktgt segt. Vi snackar då om 5-10 sek spinnande hjul (för övrigt så har El Capitan visat det där jäkla hjulet bra mycket mer än tex Mavericks).
Jag jobbar i lager så som bilden nedan. Tror ni att en dator med mer ram skulle vara lösningen? Eller behövs det allt, nyare snabbare? För närvarande är det en 512 SSD från denna rMBP eran.
Har nu kommit fram till att CUDA som RAY-tracing suger på denna MBPr. Stänger jag av GPUn för att istället använda CPU för RAY så flyter det på 10x bättre. Adobe sade att dessa MBPr inte har tillräckligt med minne för att klara av CUDA så det blir snarare en mot-effekt. Faktiskt en av anledningarna att jag köpte denna dator, men nåväl.
FCPX och Motion är skriva av Apple, för Apples datorer. De programmen använder ALL hårdvara som finns i datorn så de är oerhört snabba. After Effects är dock ett mycket kunnigare program än Motion men å andra sidan är det många som använder After Effects i onödan där Motion hade räckt alldeles utmärkt. Bägge programmen är oerhört kompetenta men har lite olika fokus. Motion kostar å andra sidan kaffepengar och är enkelt att förstå så det är ju "bara" att köpa och testa