Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka appar vill ni se i nya ATV4

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Frågan är om inte chromecast kommer vinna denna kampen med tanke på priset och att man kan använda alla möjliga plattor och smartphones som fjärkontroll. Den som inte tvunget vill använda Apples egna appar, får idag ett mycket bättre resultat och urval med chromecast

Hos allmänheten generellt så är det där med vad man kan använda och inte använda som fjärrkontroll en i det närmaste irrelevant. Nästan alla använder och kommer att använda den remote som följer med - den ligger på bordet och att börja hämta hem appar och para ihop manicker för att "byta program" är inte den värld som allmänheten lever i.
Det är innehållet som kommer att avgöra vem som hämtar hem största användarbasen...och innehållet - när det gäller broadcast och VOD - kommer att vara likvärdigt för SmartTV, AppleTV och ev. Chromecast. Dessa tre och kanske någon till kommer att leva paralellt.

Ursprungligen av MalcomX:

Frågan är om inte chromecast kommer vinna denna kampen med tanke på priset och att man kan använda alla möjliga plattor och smartphones som fjärkontroll. Den som inte tvunget vill använda Apples egna appar, får idag ett mycket bättre resultat och urval med chromecast

Det kan dom få göra, så länge det finns ett alternativ för mig som funkar bäst för mig så gör det inte mig något vem som har flest användare. Vad det nu har med den här tråden att göra.

Nej.

Air Video funkar svinbra på aTv 4

Touchgrind Skate skulle jag vilja se på aTv 4. Vet bara inte hur det ska funka på ett bra sätt....

Det fungerar bäst på Android.

För på PC/Mac och iOS tycker jag personligen det fungerar sämre.

På en dator vill jag inte vara avhängig en webbläsare för att kunna använda funktion. Det skall installeras som en tjänst i bakgrunden av OS.

Ursprungligen av breather:

Air Video funkar svinbra på aTv 4

JA!
Jag tog ned serverprogrammet och köpte appen efter ditt inlägg.
Tog max 2 minuter innan jag hade alla datorns filmer uppe på ATVn. Och snyggt! Och snabbt!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-01 14:48

Snyggt tycker jag inte att det är, men det funkar bra.

• Medlem
  • Skåne
  • 2015-11-03 04:56

Nya plex är ute. Testade precis. Fungerar najs. Dts ljud blev på förstärkaren tolkat som 7.1 multichannel pcm.

Nu har Apple lagt till topplistor i App Store.

Ursprungligen av Capeman:

Nu har Apple lagt till topplistor i App Store.

Hittar den inte hos mig.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-03 09:23

Jag gick till Sök och "p", då fanns den först i listan.

Finns också bland "Purchased" om man har iOS-appen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-04 22:49

Hur hittar ni appar? Kategorier verkar ju inte finnas? För mig finns "I Blickfånget" som är knökat med barnspel, "Köpt" och "Sök".

Läste att det fanns över 1025 appar på App Store för aTV nu.

Ursprungligen av kladda:

Hur hittar ni appar? Kategorier verkar ju inte finnas? För mig finns "I Blickfånget" som är knökat med barnspel, "Köpt" och "Sök".

Läste att det fanns över 1025 appar på App Store för aTV nu.

Topplistor tillkom i förrgår och kategorier idag. Kan ta en stund innan det syns kan man tänka. Testa att avsluta appen och starta den igen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-05 10:48
Ursprungligen av Capeman:

Topplistor tillkom i förrgår och kategorier idag. Kan ta en stund innan det syns kan man tänka. Testa att avsluta appen och starta den igen.

Men jag installerade ju min igår och fick ändå inte topplistor :/

• Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-11-05 12:03
Ursprungligen av kladda:

Men jag installerade ju min igår och fick ändå inte topplistor :/

Ser bara ut att finnas i amerikanska AppStore än så länge.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-05 13:10
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Ser bara ut att finnas i amerikanska AppStore än så länge.

Kataschtrofen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-07 23:53

Önskar en Dropbox-app med samma möjlighet att visa pdf, powerpoint och excel mm som iOS-appen har.

Sedan skulle det ju inte vara fel med en enkel webläsare. Visst kan man spegla från mac eller iOS-enhet, men en fristående webläsare skulle ju göra AppleTV väldigt användbar i konferensrummet.

Men jag antar att varken webläsare eller visning av olika dokumentformat är något fristående utvecklare kan lägga till utan att Apple vill ha det och stöder det i tvOS.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-10 18:21

Och då behövs tangentbord

Någon som hittat en web-läsare till TV 4?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-05 10:41
Ursprungligen av CekariYH:

Någon som hittat en web-läsare till TV 4?

Mig veterligen finns ingen app som webbläsare, men det går att få till om du kan tänka dig pilla lite.

Kika här:
http://www.idownloadblog.com/2015/11/06/insta...

Ursprungligen av kladda:

Mig veterligen finns ingen app som webbläsare, men det går att få till om du kan tänka dig pilla lite.

Kika här:
http://www.idownloadblog.com/2015/11/06/insta...

Ok, tackar.
Nån särskild anledning att det inte går att bygga en browser som funkar direkt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-05 11:43

Så länge det inte finns tangentbordsstöd tycker jag det kvittar.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-12-05 13:27

CMORE hade varit schysst!

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-12-05 19:37
Ursprungligen av Robban G:

CMORE hade varit schysst!

Canal Digital ToGo ska nu preliminärt komma i Januari-Februari för ATV4 (tidigare var det Nov-Dec som gällde).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-05 20:43
Ursprungligen av CekariYH:

Ok, tackar.
Nån särskild anledning att det inte går att bygga en browser som funkar direkt?

Tvek om Apple hade släppt igenom en i dagsläget.

Tror inte upplevelsen av en browser hade varit spec bra med tanke på nuvarande navigering. Finns en browser som man kan installera, den är dock extremt dryg att använda (knappa in URL tex).

Ursprungligen av kladda:

Tvek om Apple hade släppt igenom en i dagsläget.

Jag hade nöjt mig med Safari som synkar mina bokmärken
Behöver sällan skriva nått långt när jag surfar.

Någon som använder Infuse?

Köpte den i helgen, men får inte uppkopplingarna till min NAS och min MP att fungera, fast dom hittas som kandidater.
Lite osäker på hur ställa in i dialogrutorna i Infuse på atv4, så lite tips vore välkommet.
NASen är en Drobo och på Macen är vissa mappar tilldelade under fildelning.

Bevaka tråden