- reboot81
- Wisserbesser ●
- Uddevalla
Har nu använt Heritage Wallet Book som jag skrev om tidigare på min 6+ i ett år. Samma modell passar för 6S och 6S+.
Var det värt det höga priset?
Subjektiv som jag är i det här fallet så tycker jag att det var en bra investering. Trist dock att "metallicfärgen" på skalet skavts bort. Inget som stör, men trist på en sådan dyr produkt. Och nej, jag har inte utsatt fodralet för fetter och annat som skulle kunna tänkas påverka färgen. Skinnet är "levande" – det samlar på sig smårepor och märken som försvinner och ersätts av nya. Med tanke storleken på den här luren så är det inget man vill ha i fickan när man skall knyta skorna, då är det nice med ett mjukt fodral som man kan bita i medans man ordnar sina rosetter.
En nackdel med fodralet är vikten. Med körkort och två betalkort lägger den till 105g på telefonens 172g. Jag tror fodralet tomt ligger på 91g. Men riktigt gott att slippa komma ihåg plånboken med allt skräp som den samlar på sig.
Jag kör till vardags med en D-brand skin utan någon cover, men om jag ska resa eller ut på jobb "on location" så har jag upptäckt att jag blir otroligt klumpig och tappar saker (gäller mobilen, DSLR kameran m.m.) så för att försäkra mig att inget går sönder:
Spigen Neo Hybrid och jag har även en Tough Armor (köpte en till iPad mini också), Spigen är bra grejer och jag kan ha dem utanpå Dbrand. Det blir lite tajt men OK.
Va tror ni om denna? http://www.digitalinn.se/produkt/griffin-surv...
eller denna? http://www.mediamarkt.se/sv/product/_otterbox...
Jag kör till vardags med en D-brand skin utan någon cover, men om jag ska resa eller ut på jobb "on location" så har jag upptäckt att jag blir otroligt klumpig och tappar saker (gäller mobilen, DSLR kameran m.m.) så för att försäkra mig att inget går sönder:
Spigen Neo Hybrid och jag har även en Tough Armor (köpte en till iPad mini också), Spigen är bra grejer och jag kan ha dem utanpå Dbrand. Det blir lite tajt men OK.
Inspirerad av detta köpte jag nu Tough Armor från Spigen. Har hört gott om dem tidigare. Passade på att köpa ett Copter Skärmskydd. Har aldrig förstått om de är värda de extra pengar de kostar. Använde Copter tidigare med stor nöjdhet. Har aldrig provat annat. Nu skrev de om att de har tre lager, det kommer jag inte ihåg från förr. Eller så köpte jag någon annan variant av Copter. Jaja, nu ska vi iväg på lite äventyr inom kort så det blir nog bra..:)
Edit: Läste på lite, efter köpet... Copter har tydligen en ny produkt i tre lager som ska ge ett visst stötskydd. Undrar om det fungerar med 3D-touch?
Edit: Läste på lite, efter köpet... Copter har tydligen en ny produkt i tre lager som ska ge ett visst stötskydd. Undrar om det fungerar med 3D-touch?
Det lär inte påverka 3D Touch överhuvudtaget.
Ja det finns massor som säljer samma fodral och priserna varierar och de flesta har fri frakt
Köpte ett par stycken av några olika. De man inte vill ha, kan man ju ge bort i julklapp
Tog kontakt med företaget och det visar sig att alla leveranser dom har till Sverige tar 1-3 månader innan kund får sin vara. Vilket har lett till att han fått dåligt omdöme. Därför har han slutat skicka till Sverige.
Tvärtom så är det helt avgörande. Du såg väl vad som hände med dem som landade platt till skillnad från de som landade på en hörna. Så om du tänker till lite så var det så långt ifrån en vetenskaplig test man kan komma och det ena kunde vara bättre än det bästa och inte varit det sämsta om det landat "rätt"
Fast om det vore som du säger "...helt avgörande." skulle det inte spela någon roll om det ens satt något skal på telefonen eller inte då det enda som avgör resultatet är hur telefonen landar, men så är det såklart inte. Om du istället tänker till lite kanske du kommer på att det faktiskt går att se både vilket skal som sitter på telefonen och hur telefonen landar, vilket skapar möjligheter till antaganden om hur skalet presterar. Detta i likhet med kvalitativ forskning.
Självklart vore det möjligt med säkrare antaganden vid mer vetenskapliga kvantitativa tester, men att påstå att detta är så långt ifrån ett vetenskapligt test som man kan komma och att det inte går att insamla någon som helst information från det är felaktigt.
Hoppas du lärde dig något nytt idag
Tog kontakt med företaget och det visar sig att alla leveranser dom har till Sverige tar 1-3 månader innan kund får sin vara. Vilket har lett till att han fått dåligt omdöme. Därför har han slutat skicka till Sverige.
Det är ju långsammare än med bananbåt! Från Kina tar det 2-3 dagar, varför ska han behöva månader på sej? Byta fraktbolag?
Blev lite förvånad, men min ICA-affär sålde plånboks fodral till 6 och 6+, så köpte ett till min 6+ (då det andra börjar falla sönder) och det verkar riktigt trevligt.
Plats för 6 kredikort och lite sedlar, har dessutom en mellanvägg mellan glaset och övriga instoppningar.
I skin för knappt 200:- fanns lite olika modeller och färger att välja emellan.
Det visade sig stämma helt. 3D-Touch fungera utan problem.
Känner dock stor tvekan till att denna skyddsfilm med stötupptagningsförmåga är särkilt fingerande mot spruckna skärmar. De flesta skärmar spricker väl när telefonen landar lite på kanten. Detta verkar mer skydda om man tappar telefonen och skärmen verkligen slår i något alt. att man tappar något på skärmen. Men mot repor skyddar det ju.
Har även satt på och testat Spigen Tough Armor(http://www.spigen.com/collections/iphone-6s/p...) vilket blev bättre än förväntat. Skalet är tunnare/mindre än vad jag trodde. Det är inte köpt för daglig användning utan för mer krävande aktiviteter. Men många skulle nog lätt kunna använda det som ett dagligt skal utan att uppleva det klumpigt. Hustrun och dottern borde få varsitt då de ständigt tappar telefonerna med trasiga skärmar som följd..
Jag har fått hem min K11 bumper nu och har använt den några dagar. Än så länge känns den mycket bra även fast den inte har samma premiumkänsla som apples egna produkter brukar ha.
Jag har fått hem min K11 bumper nu och har använt den några dagar. Än så länge känns den mycket bra även fast den inte har samma premiumkänsla som apples egna produkter brukar ha.
Fick hem mina häromdagen också, känns bra och passar telefonen perfekt i utseende.
Fick hem mina häromdagen också, känns bra och passar telefonen perfekt i utseende.
Vilken färg/vilka färger tog du?
Har du haft några problem med dem? Ser en del griniga kommentarer på kickstarter om dem men inget som jag märkt på min bumper. Som t.ex. problem med missfärgning av den vita TPUn.
Har du haft några problem med dem? Ser en del griniga kommentarer på kickstarter om dem men inget som jag märkt på min bumper. Som t.ex. problem med missfärgning av den vita TPUn.
Nej, båda har suttit på sen jag hämtade ut dessa och ser ut precis som det ska, toppskick.
Efter 4 intensiva veckor måste jag ge Spigen Tough Armor(http://www.spigen.com/collections/iphone-6s/p...) full pott. Ett verkligt bra skal. Jag har tappat telefonen två gångar av lite värre karaktär. Skalet levererade fullt ut. Det upplevs inte så stort som jag trodde utan jag har kört med det under en 3,5 veckors äventyrsresa. Det roliga går är ju att jag aldrig köpte iPhone & då jag tyckte den var för stor. Nu har jag använt 6S med detta skal och det har fungerat perfekt. En skönhetsfläck är att det på baksidan finns 4 klackar, en i varje hörn. De förstår jag inte alls funktionen med. De tar bara (teoretisk)plats. Inget stort störningsmoment, men känns onödiga och sådant stör jag mig på. Och att de trots allt ökar volymen mikroskopiskt.
…En skönhetsfläck är att det på baksidan finns 4 klackar, en i varje hörn. De förstår jag inte alls funktionen med. De tar bara (teoretisk)plats. Inget stort störningsmoment, men känns onödiga och sådant stör jag mig på. Och att de trots allt ökar volymen mikroskopiskt.
Klackarna är som ben, för att minska repor på undersidan. Mindre repor ger ett snyggare/tryggare intryck.