Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tidigare har det funnits en möjlighet att välja att göra en säker radering av hårddisken vid ominstallation av OS X. Detta verkar vara borttaget i och med El Capitan. Vet någon om det finns andra sätt att göra det på?
Tidigare har det funnits en möjlighet att välja att göra en säker radering av hårddisken vid ominstallation av OS X. Detta verkar vara borttaget i och med El Capitan. Vet någon om det finns andra sätt att göra det på?
Okej, men det intressanta är ju att då om det går att köra från installationsprogrammet eftersom det är svårt att köra kommandot i ett redan installerat system som används.
Att det nog är svårt att radera innehåll på en hårddisk som används vid raderingens påbörjan?
Men nu är det ordnat.
Men jag förstår inte riktigt. Jag körde det på hårddisken i datorn, medan jag var bootad från extern hårddisk. Men när det är klart så är fortfarande OS X kvar på hårddisken som jag körde en erase på?
Jag använde mig av följande:
diskutil secureErase freespace 2 /Volumes/Untitled
Den visade en processlinje och det tog ungefär två timmar att genomföra.