Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Dbrands vinylskal för Iphone

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dbrand tillverkar måttanpassade vinylskal för en lång rad produkter och efter lite leveransbekymmer har 99mac fått hem en baksida för Iphone 6S Plus.

Läs hela artikeln här

Utan att ha hunnit läsa: SKAL = BIG NO NO!

  • Medlem
  • 2015-12-14 18:54
Ursprungligen av _empty:

Utan att ha hunnit läsa: SKAL = BIG NO NO!

Tappad och kraschad telefon är ett ännu biggare NO NO.

Men visst, så vacker som min 6S Plus är naken så är det synd att klä på den ett skal. Men mitt Apple läderskal tycker jag dock är helt ok och gör den lättare att hantera och inte mycket större. Sir Jonathan Paul Ive har tyvärr en fäbless för hala lurar vilket inte är helt kompatibelt med mig. Med skalet på känns det mycket bättre och man slipper dessutom irritera sig på den utputande kameralinsen.

Senast redigerat 2015-12-14 19:23
  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-15 07:35

"Jag fastnade för vinylen som ser ut som mahogny."

Känns inte det lite 90-tal?

Ursprungligen av Exteron:

"Jag fastnade för vinylen som ser ut som mahogny."

Känns inte det lite 90-tal?

Kan väl aldrig va fel med lite härligt 90-tal?

Skulle aldrig överväga Dbrand som alternativ även om jag letade efter vinylskal. De har köpt in sig precis överallt såväl på YouTube som andra forum där recensenter upprepar samma noggrant regisserade lovord, samtidigt ser man nästan aldrig "vanliga" användare hylla produkten.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Skulle aldrig överväga Dbrand som alternativ även om jag letade efter vinylskal. De har köpt in sig precis överallt såväl på YouTube som andra forum där recensenter upprepar samma noggrant regisserade lovord, samtidigt ser man nästan aldrig "vanliga" användare hylla produkten.

Du har nog inte letat tillräckligt om det är din uppfattning om deras produkter, eller provat själv.

Finns det flera tillverkare som gör liknande skins som du rekommenderar istället?

Ursprungligen av keptang:

Du har nog inte letat tillräckligt om det är din uppfattning om deras produkter, eller provat själv.

Finns det flera tillverkare som gör liknande skins som du rekommenderar istället?

Jag har inte för vana att ge ekonomiskt stöd till ett företag jag inte vill stödja bara för att testa deras produkt. På rak arm finns Carved, Skinit, Decalgirl och Slickwraps. Har endast testat Carved av dessa då deras produkt görs på faktisk träfaner, men framförallt Slickwraps har ett gott anseende bland användare (snarare än att trycka ned reklam i halsen på folk).

90-tal? Bilhandlarpanelen var väl stor på 60-talet...

Finns fortfarande för den hugade: http://www.mifainterior.se/panel_interior/pri...

Du kan alltså själv med enkla verktyg förfärdiga dig en inredning som matchar din nya 6S+!

Ursprungligen av johan_tanying:

90-tal? Bilhandlarpanelen var väl stor på 60-talet...

Finns fortfarande för den hugade: http://www.mifainterior.se/panel_interior/pri...

Du kan alltså själv med enkla verktyg förfärdiga dig en inredning som matchar din nya 6S+!

Haha, kan vara något för inredningen i min nya lägenhet

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Skulle aldrig överväga Dbrand som alternativ även om jag letade efter vinylskal. De har köpt in sig precis överallt såväl på YouTube som andra forum där recensenter upprepar samma noggrant regisserade lovord, samtidigt ser man nästan aldrig "vanliga" användare hylla produkten.

Du har så klart rätt till din åsikt och jag misstänker att mitt ord kanske inte väger särskilt tungt, men jag vill säga det här ändå. Här på 99mac tar vi inte emot pengar eller annan ersättning för att skriva fördelaktiga recensioner. Jag har inte haft någon som helst kontakt med Dbrand gällande det här testet.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Jag har inte för vana att ge ekonomiskt stöd till ett företag jag inte vill stödja bara för att testa deras produkt. På rak arm finns Carved, Skinit, Decalgirl och Slickwraps. Har endast testat Carved av dessa då deras produkt görs på faktisk träfaner, men framförallt Slickwraps har ett gott anseende bland användare (snarare än att trycka ned reklam i halsen på folk).

När det gäller träfaner tyckte jag mycket om Lastucase, även om det var ett bra tag sedan jag testade.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-12-15 20:39

Jag har skaffat en Dbrand till min iPhone 6s och är jättenöjd.
Se närbilderna här...
Det blev inte perfekt som på deras bilder men fint ändå.
Det som är speciellt är att de i kuvertet skickade en heltäckande cover, sedan en "uppdelad", dvs. en bara baksida som viks in på sidorna mot alla knappar, samt två uppsättningar av "upper-lower" skins, två av varje - både den som man bara sätter på uppe och nere (och kanterna på telefonen är "nakna"), och den som jag använde och som man måste vika och pila med ganska mycket...

Kan tänka mig att köpa fler Dbrands, faktiskt.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-16 08:13
Ursprungligen av johan_tanying:

90-tal? Bilhandlarpanelen var väl stor på 60-talet...

Om du inte förstod mitt inlägg om varför det känns 90-tal så är du antagligen för ung, så ska jag hjälpa dig lite.
90-talet var FYLLT av dessa

(nu snabbgooglade jag bara fram dessa, men det fanns till ALLA modeller)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-12-17 07:18

Nyordslistan antecknar: snabbgooglade!

Ursprungligen av Exteron:

Om du inte förstod mitt inlägg om varför det känns 90-tal så är du antagligen för ung, så ska jag hjälpa dig lite.
90-talet var FYLLT av dessa

http://www.alfakom.se/images/nokia8110trae.jpg

http://www.alfakom.se/images/nokia1610trae.jpg

(nu snabbgooglade jag bara fram dessa, men det fanns till ALLA modeller)

För ung? Jag var väl snarare för gammal på 90-talet för att pyssla med olika mobilskal...

Som sagt _jag_ tycker nog att bilhandlar- och vinylmahogny mer påminner om 60-tal än 90-tal... Vad gäller hemmaklistrandet av det självhäftande fuskträet av vinyl överväger kanske 70-talet iom den tidens gör-det-självvåg.

Liksom panelen kan man fortfarande köpa på metervara och dekorera sina köksburkar (eller mobiltelefoner) efter behag: http://broarne.se/sjalvhaftande-plast-kontakt... Tyvärr verkar den där sträva, träliknande ytbehandlingen inte finnas kvar i sortimentet. Nu får man ju inte den där karaktäristiska frasande känslan när man drar av eller trycker fast locket på sin inplastade pappask med fia-med-knuffspelpjäser...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-18 14:14
Ursprungligen av johan_tanying:

För ung? Jag var väl snarare för gammal på 90-talet för att pyssla med olika mobilskal...

Som sagt _jag_ tycker nog att bilhandlar- och vinylmahogny mer påminner om 60-tal än 90-tal... Vad gäller hemmaklistrandet av det självhäftande fuskträet av vinyl överväger kanske 70-talet iom den tidens gör-det-självvåg.

Liksom panelen kan man fortfarande köpa på metervara och dekorera sina köksburkar (eller mobiltelefoner) efter behag: http://broarne.se/sjalvhaftande-plast-kontakt... Tyvärr verkar den där sträva, träliknande ytbehandlingen inte finnas kvar i sortimentet. Nu får man ju inte den där karaktäristiska frasande känslan när man drar av eller trycker fast locket på sin inplastade pappask med fia-med-knuffspelpjäser...

Du förstår fortfarande inte vad jag menar tydligen. Hur många mobiltelefoner fanns det på 60- & 70-talet? På 90-talet exploderade det med att alla ville ha ett trä look-a-like skal i plast på sina mobiler för att det såg "exklusivare" ut.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-18 23:53

Ni pratar om två olika saker; mobiltelefoner och vinylplast. Frågan är vilket Ida menade, nostalgi på vinylplast eller på moddade mobiltelefoner...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-19 09:37
Ursprungligen av kenjon:

Ni pratar om två olika saker; mobiltelefoner och vinylplast. Frågan är vilket Ida menade, nostalgi på vinylplast eller på moddade mobiltelefoner...

Det jag pratar om är själva "mönstringen" att det ska se ut som trä, oavsett det är vinylplast, plastkåpa, tygbit...whatever

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-19 12:44

Då var det mer populärt på 60-talet, oavsett att mobiler inte fanns då.

Japp. Tack @kenjon !

Här försöker man vara lite lättsam. Orka...

Nåja. God Jul på er.

1
Bevaka tråden