Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung-mobiler med 4K-skärmar dröjer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots planer på mobiltelefoner med 4K-upplösning kommer Samsung inte att introducera sådana under 2016 enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-12-18 15:12

Har sagt det förut och jag säger det igen: Varför vill man ha 4K i en mobil när redan "vanlig Retina" är fler pixlar än vad ögat kan uppfatta vid normal användning?
Det bli en skrivbordsprodukt precis som Androidtelefoner som har fyrkärniga processorer. Ser bra ut i tabeller, diagram och staplar. Spelar noll roll i daglig användning. Men det är säkert kul att kunna skryta för polaren att man har en 78 käring processor på 107 THz och ett internminne på 32 PB.

Ursprungligen av Dalle:

Har sagt det förut och jag säger det igen: Varför vill man ha 4K i en mobil när redan "vanlig Retina" är fler pixlar än vad ögat kan uppfatta vid normal användning?
Det bli en skrivbordsprodukt precis som Androidtelefoner som har fyrkärniga processorer. Ser bra ut i tabeller, diagram och staplar. Spelar noll roll i daglig användning. Men det är säkert kul att kunna skryta för polaren att man har en 78 käring processor på 107 THz och ett internminne på 32 PB.

...och folk sitter på Facebook med telefonerna...

Störst är störst.

  • Medlem
  • 2015-12-18 21:13
Ursprungligen av Dalle:

Har sagt det förut och jag säger det igen: Varför vill man ha 4K i en mobil när redan "vanlig Retina" är fler pixlar än vad ögat kan uppfatta vid normal användning?
Det bli en skrivbordsprodukt precis som Androidtelefoner som har fyrkärniga processorer. Ser bra ut i tabeller, diagram och staplar. Spelar noll roll i daglig användning. Men det är säkert kul att kunna skryta för polaren att man har en 78 käring processor på 107 THz och ett internminne på 32 PB.

Enda anledningen är VR som kräver otroligt hög upplösning. Dock anser jag dagens flaggskepp har tillräcklig upplösning redan utom iPhone 6 /6s som inte hade skadat med full HD

1
Bevaka tråden