Har en sprillans ny Apple TV 4. Problemet är att automatisk ingångsväxling inte funkar. Tillexempel om jag tittar på TV från min digitalbox och sen drar igång AirPlay från paddan eller iPhone så blir TVn svart och säger "Ingen Signal" så uppenbarligen så fattar den att man försöker byta ingångskälla men lyckas inte casta direkt, utan man måste trycka på TVns fjärr och manuellt välja HDMI ingången. Då visar den automatiskt det jag vill köra AirPlay på, annars är bara TVn svart. Om jag däremot drar igång någonting på min chromecast byter TVn automatiskt HDMI ingång utan det där "Ingen Signal" grejsimojset...
Är det min TV eller Apple TVn som är problemet? Som sagt så funkar det automatiskt från Chromecast men inte Apple Tv då TVn slocknar när jag kör igång AirPlay. Har testat med en iPhone 5, 6 och 6s Plus samt en iPad 4 och en iPad Air 2 och det är samma resultat på alla enheter. Apple Tv växlar inte automatiskt till rätt HDMI ingång på TVn men det gör Chromecast. Har givetvis kontrollerat att jag har senaste OS på både ATV och mina paddor och iphones och testat starta om alla dessa etc.
Letade efter andra trådar där nån annan har samma problem, men hittade ingen så tänkte att det var bäst att starta en ny. Om det redan finns en tråd om detta får mod mer än gärna flytta detta inlägg dit. Tacksam för all hjälp jag kan få!