Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återskapning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-01 13:57

Hej,

Lyckades tyvärr krossa glaset på min iPhone 6 såpass mycket att den inte går att använda då man inte ser något på skärmen. Tänkte då använda min gamla iPhone 5 tills dess att jag kan reparerat den trasiga. När jag startade upp min gamla iPhone 5 och valde återskapning från iCloud så fick jag inte upp den backup jag har på min iPhone 6. Kan man inte återskapa sin backup från en iPhone 6 till en iPhone 5? Eller varför ser jag inte backupen? (När jag kollar i min iPad ser jag tydligt att det finns en backup av min iPhone 6)

Tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-01 15:00

Det ska gå om du uppdaterat iOS i 5:an till samma version eller nyare än du hade i 6:an.
Är du inloggad med samma Apple-id?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-02 14:18

Tack för hjälpen, när jag uppdaterade till samma OS hittade jag backupen. Problemet är nu att när jag försöker logga in på iCloud för att återskapa backupen står det "Bekräftelsen misslyckades - Ett fel uppstod vid anslutning till Apple-ID servern." Så jag kommer tyvärr inte vidare. Har testat flera gånger vid olika tillfällen men alltid samma fel. Vad kan det bero på?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-02 14:45

Ett tips är att kolla att du har rätt datum, tid och tidszon inställt.

Är du uppkopplad via ett wifi bakom någon form av brandvägg? Kolla från en annan enhet på samma nätverk att du kan logga in på ditt Apple-ID.

1
Bevaka tråden