- munvig
- Medlem ●
- Uddevalla
Håller nere symbolerna tills alla börjar vibrera, men det kommer inte upp några kryss.
Har jag missat någon nyhet ang. hur man raderar?
Har startat om enheten som är en iPad Mini 3 och den är uppdaterad till iOS 9.2
Försöker göra en återställning via iTunes men den verkar ha fastnat på "hämtar en programuppdatering" där den har stått i två timmar nu trots att iPaden redan har senaste uppdateringen. Det går inte att se någonstans att iTunes hämtar eller hur långt det kommit med hämtningen.
Vad är det jag inte fattar?
Jag pratar om alla appar och genvägar jag själv lagt på skrivborden.
Har nu fått problem med återställningen där iTunes (senaste versionen) envisas med att hämta iOS 9.2 trots att iPaden inte behöver uppdateras, jag får dubbla budskap och allt stannar av.
Jag pratar om alla appar och genvägar jag själv lagt på skrivborden.
Har nu fått problem med återställningen där iTunes (senaste versionen) envisas med att hämta iOS 9.2 trots att iPaden inte behöver uppdateras, jag får dubbla budskap och allt stannar av.
Dessutom kommer jag inte åt den säkerhetskopian iCloud gjorde i går kväll, den kommer inte upp när jag skall välja vilken kopia jag vill återställa.
Genvägar? På skrivbordet? På en iPad?
Hemskärm heter det visst.
Ja, genvägar till webbsidor.
På hemskärmen.
På en iPad.
Genvägar som inte heller går att radera, så det är inte bara nedladdade appar.
Det kommer inte upp några kryss på de vibrerande ikonerna
Testat att ta backup mot iCloud? Testa annars igen, alternativt på en annan dator.
Testat att ta backup mot iCloud? Testa annars igen, alternativt på en annan dator.
Det är ju mitt andra problem att jag alltså inte kommer åt den backup/säkerhetskopian som gjordes i iCloud kl. 22:09 i går kväll. Jag har testat både via iPaden och iTunes i Macen. Jag kan inte välja den i "välj säkerhetskopia" trots att den visas både i iCloud-inställningarna iPaden och i sammanfattningen på iTunes.
Valbara är halvårsgamla samt den senaste men den är ju gjord efter att problemet uppstod idag.
Det är ju mitt andra problem att jag alltså inte kommer åt den backup/säkerhetskopian som gjordes i iCloud kl. 22:09 i går kväll. Jag har testat både via iPaden och iTunes i Macen. Jag kan inte välja den i "välj säkerhetskopia" trots att den visas både i iCloud-inställningarna iPaden och i sammanfattningen på iTunes.
Valbara är halvårsgamla samt den senaste men den är ju gjord efter att problemet uppstod idag.
Hittade detta tips och knepet fungerar även på nedladdade appar och genvägar
http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...
Har hänt att appar inte kan raderas på hemskärmen här också, men då gör du så här:
Inställningar > Alllmänt > Lagring och iCloud användning > Hantera Lagring > Där går du in på app som ska raderas och trycker på röda texten Radera App
Testa med omstart om det inte funkar att radera genvägar (eller appar) om raderings krysset blivit irresponsive. Har funkat för mig i alla fall.
Jo, men inte på "skrivbordet".
Men skall jag bli så hånad för att jag i hastigheten och frustrationen inte kom ihåg att skrivbordet heter hemskärmen på iPaden?
Eller driver ni med mig på riktigt? I så fall är det ju inte särskilt trevligt att vända sig hit för att få hjälp.
Det är inte ens lite kul eftersom jag inte fick någon hjälp, bara kritik för felord trots att alla (de flesta?) nog begrep vad jag menade.
Fy skäms!
Har hänt att appar inte kan raderas på hemskärmen här också, men då gör du så här:
Inställningar > Alllmänt > Lagring och iCloud användning > Hantera Lagring > Där går du in på app som ska raderas och trycker på röda texten Radera App
Testa med omstart om det inte funkar att radera genvägar (eller appar) om raderings krysset blivit irresponsive. Har funkat för mig i alla fall.
Tack för ditt tips! men någon röd text Radera App dök då inte upp när jag jag följde dina steg här ovan. iOS 9.2
Kanske det hänger ihop med grundproblemet? Att radera-funktionen ballat ur?
Dessutom finns ju inte genvägarna med där. Jag har gjort omstart, det skrev jag nog redan i min fråga, men tack ändå för din omtanke!
Hittade en lösning här http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...
Om man använder fel begrepp så är det lätt att det blir missförstånd. Som "gammal räv" här så har man sett så många trådar där det långt ner i tråden visar sig att frågan handlar om något helt annat för att man har använt helt fel begrepp i sin frågeställning. Och då kan det bli ett onödigt slöseri med tid, både för frågeställaren och för dem som försöker hjälpa till.
Men om detta tolkades som hån och otrevligt – så får jag väl be om ursäkt.
Tack för ditt tips! men någon röd text Radera App dök då inte upp när jag jag följde dina steg här ovan. iOS 9.2
Kanske det hänger ihop med grundproblemet? Att radera-funktionen ballat ur?
Dessutom finns ju inte genvägarna med där. Jag har gjort omstart, det skrev jag nog redan i min fråga, men tack ändå för din omtanke!
Hittade en lösning här http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...
Helt klart ngt skumt med ditt system om inte ens den röda radera texten dyker upp under lagring där. Så skulle inte tro att dölja appar/genvägar löser ditt problem, möjligen för stunden. Det dyker kanske upp mer problem snart?
Hoppas att du hittar en lösning på dina installerationsproblem, för i din situation skulle jag nog vilja göra en ominstallation.
Vad som sker där låter oroväckande. Google är din vän.?
Håller nere symbolerna tills alla börjar vibrera, men det kommer inte upp några kryss.
Du har inte råkat stänga av möjligheten att radera appar via Inställningar > Allmänt > Begränsningar > Radera appar?
Hemskärm eller skrivbordet är iaf för mig samma sak oavsett OS.
Hear hear. Går liksom inte att missförstå.
Fungerar det inte att radera genvägarna så bör du göra:
1. Göra en hard reset.
2. Fungerar det fortfarande inte, återställ, vilket jag förstår du har problem med. Du kan antingen göra en backup direkt via enheten eller iTunes. I iTunes kan du gärna testa att ta backup till din dator eller iTunes. Testa båda. Fungerar ingen av dem så vill vi ha ev. felmeddelande. Testa annan dator annars.
Helt klart ngt skumt med ditt system om inte ens den röda radera texten dyker upp under lagring där. Så skulle inte tro att dölja appar/genvägar löser ditt problem, möjligen för stunden. Det dyker kanske upp mer problem snart?
Hoppas att du hittar en lösning på dina installerationsproblem, för i din situation skulle jag nog vilja göra en ominstallation.
Vad som sker där låter oroväckande. Google är din vän.?
Du hade rätt, de dök upp igen. Gjorde en återställning och när jag touch-id var färdig såg jag hur lösenordsfältet fylldes av punkter och hann fundera på vad de kom ifrån, jag hade inte fått välja något nytt lösenord. Sedan startade iPaden om och ville ha lösenordet........som jag ju inte har en aning om. Det gamla fungerade inte. Återställning via iTunes fungerar inte, processen avbryts efter 15 minuter, om och om igen. Nu ger jag upp.
Jag får sätta mig i bilen och köra 8 mil till Göteborg i morgon och be om hjälp på Forum i Nordstan. Tack för ditt engagemang!
Hear hear. Går liksom inte att missförstå.
Fungerar det inte att radera genvägarna så bör du göra:
1. Göra en hard reset.
2. Fungerar det fortfarande inte, återställ, vilket jag förstår du har problem med. Du kan antingen göra en backup direkt via enheten eller iTunes. I iTunes kan du gärna testa att ta backup till din dator eller iTunes. Testa båda. Fungerar ingen av dem så vill vi ha ev. felmeddelande. Testa annan dator annars.
Tack för ditt svar! Fungerar ityvärr nte att återställa vi iTunes heller, processen abryts efter 15 minuter, gång på gång. Som jag skrev ovan får jag åka till Forum i Göteborg i morgon och be om hjälp.
Du har inte råkat stänga av möjligheten att radera appar via Inställningar > Allmänt > Begränsningar > Radera appar?
Tack för ditt svar! Nej, det visste jag inte ens att man kunde. Nu kan jag inte kolla det eftersom jag inte har aktuellt lösenord och återställning inte fungerar.
Om man använder fel begrepp så är det lätt att det blir missförstånd. Som "gammal räv" här så har man sett så många trådar där det långt ner i tråden visar sig att frågan handlar om något helt annat för att man har använt helt fel begrepp i sin frågeställning. Och då kan det bli ett onödigt slöseri med tid, både för frågeställaren och för dem som försöker hjälpa till.
Men om detta tolkades som hån och otrevligt – så får jag väl be om ursäkt.
Man får vara bra gammal för att inte fatta att det är hemskärmen som menas när man skriver skrivbord rörande en iPad. Men som du ser har många andra varit förstående, vänliga och mycket hjälpsamma så du behövs inte.
Jo, i just det här fallet är det väl så.
Men mitt "angrepp" ska kanske ses lite mer generellt. Kanske lite mer som en principsak.
Ok, då vet jag det.
Man får vara bra gammal för att inte fatta att det är hemskärmen som menas när man skriver skrivbord rörande en iPad. Men som du ser har många andra varit förstående, vänliga och mycket hjälpsamma så du behövs inte.
Att be om hjälp och sen vara spydig mot den som erbjuder hjälp är inte direkt god ton. Som Jesper skrev, det är viktigt att hålla sig med korrekt terminologi. Annars blir det svårt att förstå. Om du inte känner dig hjälpt av någons inlägg så är det fritt fram att ignorera. Med din attityd kommer jag att tänka efter både en och två gånger innan jag tar mig tid att svara på någon av dina eventuella framtida frågor.