Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det smarta bagaget hjälper på resan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den smarta kabinväskan Bluesmart kan meddela sin position, larma om den riskerar att glömmas kvar, ladda upp telefonen och mycket annat.

Läs hela artikeln här

Frågan jag ställer mig är hur säkerhetskontrollen godkänner denna väska med tanke på gps-sändaren. Stör inte det tex flygplanet?

Ursprungligen av Cancerman:

Frågan jag ställer mig är hur säkerhetskontrollen godkänner denna väska med tanke på gps-sändaren. Stör inte det tex flygplanet?

Det frågade jag tillverkaren faktiskt, och de sa att väskan är godkänd för flygresor!

Ursprungligen av Cancerman:

Frågan jag ställer mig är hur säkerhetskontrollen godkänner denna väska med tanke på gps-sändaren. Stör inte det tex flygplanet?

Du sänder inte en GPS-signal, du tar emot en och stör därför inte.

Ursprungligen av snouser:

Du sänder inte en GPS-signal, du tar emot en och stör därför inte.

Visst jag sänder inget men väskan sänder, borde vara samma sak tycker jag.

Ursprungligen av Cancerman:

Visst jag sänder inget men väskan sänder, borde vara samma sak tycker jag.

Det är satelliter som sänder GPS-signaler, inte din väska. Eller pratar du om blåtandanslutningen?

Ursprungligen av snouser:

Det är satelliter som sänder GPS-signaler, inte din väska. Eller pratar du om blåtandanslutningen?

Nejdå, det är gpshistorian jag menar, men när du nämner satelliterna så blir det så självklart för mig. Tack för påminnelsen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-09 00:16

"Do I have to set my Bluesmart on flight mode, and how do I do it?
-Currently as it stands you would not need to switch into airplane mode in USA or Europe. Regulations are constantly changing so its hard to be sure about the future, and in some places where regulations are more strict it may be required. No worries, it can be done from your app settings easily."

"Connectivity: BLE + 3G + GPS
-Connect seamlessly via BLE to your phone. Global coverage is provided in partnership with Telefonica. Track your suitcase anywhere in the world."

Eh va? Gör man det med sladd inkopplad då?
Låter som om det sitter en mobilmodul nånstans...

Ursprungligen av reboot81:

Låter som om det sitter en mobilmodul nånstans...

Så är det, http://thenextweb.com/mwc/2015/03/02/telefoni....

1
Bevaka tråden