Hej!
Har lurat lite kring att göra torrenthanteringen enklare, framförallt för att utnyttja att min MacMini ändå står och tuffar för jämnan.
Det jag vill göra (men är osäker på om det går):
Installera en torrentklient på Mac Mini med rimliga krav på konfigurationsmöjligheter för att kunna styra share ratio, up/down speed, target folder(s) etc. I princip vilken som helst av dagens populära klienter uppfyller mina modesta konfigurationskrav.
Pudelns kärna: Ha möjlighet att enkelt klicka på en torrentlänk via godtycklig(?) webläsare på OSX, iOS, Windows.
Jag vill alltså trigga en nedladdning direkt på Minin när jag klickar på en länk i t.ex. min MBP eller i telefonen.
Alla klienter jag har hittat hittills (direkt i NAS eller router) kräver klipp&klistra av länkar för att detta ska fungera. Jag vill ha precis samma funktion som om jag laddar ner med en klient installerad på den lokala datorn via ett ensamt klick, men nedladdningen ska automagiskt göras på Minin istället.
Har sneglat lite på rtorrent och rutorrent, men dels är alla guider jag hittat riktigt gamla plus att jag inte ens är helt säker på att det fungerar som jag vill. Om det fungerar att köra även remote över Internet är ett plus, men jag kan även tänka mig en lösning som enbart fungerar på LAN (eller kräver att jag kopplar upp mig via VPN för att kunna köra "lokalt").
Finns kanske något helt annat alternativ som jag inte tänkt på?
MVH
/Jonas