Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Tillverkning av Apple Watch 2 inleds denna månad

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En inledande testproduktion av Apple Watch 2 börjar i slutet av januari inför en lansering senare under året.

Läs hela artikeln här

Får väl äta upp det, men tror absolut inte på nån FaceTime-kamera.

Ursprungligen av Chaosstar:

Får väl äta upp det, men tror absolut inte på nån FaceTime-kamera.

Då får vi äta tillsammans...

Ursprungligen av Chaosstar:

Får väl äta upp det, men tror absolut inte på nån FaceTime-kamera.

Ursprungligen av BlackSmp:

Då får vi äta tillsammans...

Finns det plats för fler vid bordet?

FaceTime, GPS, Bättre batteritid, tunnare, kompatibel med kommande Airpods och billigare.

Det är min profetia.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-13 22:44
Ursprungligen av Ancientdragon:

FaceTime, GPS, Bättre batteritid, tunnare, kompatibel med kommande Airpods och billigare.

Det är min profetia.

Samma här Dock tror jag inte på bättre batteritid men bättre batteri, blir förhoppningsvis fler sensorer som i sig drar ytterligare kräm så det hela stannar på status quo.

Givetvis kommer nästa till Apple Watch att få fler/bättre sensorer men jag är övertygad om att det kommer specialarmband med ytterligare specialsensorer som är FDA-godkända. Jag tror att vissa kommande sensorer kräver ett FDA-godkännande i USA vilket gör att Apple inte kan sätta dem i klockan då det tar tid att få dem godkända och klockan skulle inte kunna lanseras på samma sätt då, Apple mister sin tidkontroll. Så istället blir det specialarmband med specialsensorer för de som vill ha mer data.
Spännande framtid...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-14 10:35

GPS tror jag inte på ännu, den drar för mycket ström.

Med en bild på en rund klocka... Det tror jag verkligen inte på...

Skämt åsido, jag begriper inte alls varför de illustrerar artikeln med en rund Applewatch

Rund är också en form

Ursprungligen av BlackSmp:

Med en bild på en rund klocka... Det tror jag verkligen inte på...

Skämt åsido, jag begriper inte alls varför de illustrerar artikeln med en rund Applewatch

Jag hoppas på rund, klockor skall vara runda.
"Time will tell" ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-18 13:10
Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag hoppas på rund, klockor skall vara runda.

"Telefoner ska ha knappsats" etc etc etc etc....

Ursprungligen av zinned:

"Telefoner ska ha knappsats" etc etc etc etc....

Å allt var bättre förr ?

Mer runda smartklockor åt folket!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-18 15:28

AW är väl lika mycket en klocka som en iPhone är en mobiltelefon.
Det handlar om datorer med appar, som kan göra mer saker än det basala som folk tänker på. Och då är inte alltid den gamla vanliga formgivningen så bra.

Rund är det nya fyrkantig

Ursprungligen av kenjon:

AW är väl lika mycket en klocka som en iPhone är en mobiltelefon.
Det handlar om datorer med appar, som kan göra mer saker än det basala som folk tänker på. Och då är inte alltid den gamla vanliga formgivningen så bra.

http://feber.se/mobil/art/322041/runcible_r_e...

Jag tror att rund är den nya formen på telefoner och klockor oavsett om de är smarta eller inte.

"Våga tänka utanför boxen" (som också är fyrkantig)

Ursprungligen av Ancientdragon:

http://feber.se/mobil/art/322041/runcible_r_e...

Jag tror att rund är den nya formen på telefoner och klockor oavsett om de är smarta eller inte.

"Våga tänka utanför boxen" (som också är fyrkantig)

Nästan ett år gammalt och har vi sett några sedan dess?
Och man har väl lagt ner Firefox telefon-OS:et medan vi väntade? (Om jag minns rätt)

BTW: Har du legat på den där länken länge för att hitta rätt tillfälle att posta den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-19 08:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Och man har väl lagt ner Firefox telefon-OS:et medan vi väntade? (Om jag minns rätt)

Har man lagt ner Firefox OS? Jag vill minnas att det är väldigt populärt i nya tv-apparater men jag kan ha fel.

Ursprungligen av zinned:

Har man lagt ner Firefox OS? Jag vill minnas att det är väldigt populärt i nya tv-apparater men jag kan ha fel.

Det verkar tydligen vara diskutabelt. Jag är inte så intresserad så jag noterade bara att det fladdrade förbi i mitt nyhetsflöde före jul. Gjorde en sökning och hittade detta.

http://lwn.net/Articles/667339/

Sammanfattning:

Citat:

On December 8, TechCrunch reported from Mozilla's annual developer meeting that Mozilla had announced it was putting an end to its Firefox OS smartphone program. The announcement spread quickly—but with quite a bit of variation as to exactly what aspects of Firefox OS were being shut down. A number of tech-industry bloggers, for example, characterized the move as Mozilla "ditching" or even "killing" Firefox OS itself. But the actual statement published at TechCrunch was more limited in scope—although it still leaves many unanswered questions about where Firefox OS is heading next.

Ursprungligen av zinned:

Har man lagt ner Firefox OS? Jag vill minnas att det är väldigt populärt i nya tv-apparater men jag kan ha fel.

Är det inte WebOS du tänker på? LG kör det i sina smart-TV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-19 14:25
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Är det inte WebOS du tänker på? LG kör det i sina smart-TV.

Nej.

1
Bevaka tråden