Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få ut Spotify i högtalarna?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-05 11:38

Jag skulle behöva hjälp med att få ut Spotify i mina högtalare via förstärkaren på ett smidigt sätt. Idag kör jag antingen via Apple TV2 eller Sonos Connect. Problemet är att Apple TV kräver att TV:n är igång och Sonos har ett värdelöst gränssnitt/app.

Apple TV:n kör jag via HDMI till TV:n och sedan optiskt till en DAC och sedan analogt till förstärkaren. Sonos kör jag via analoga kablar till förstärkaren.

Jag skulle vilja kunna få ut Spotify vi deras egen app för iOS till högtalarna utan att TV:n är igång. Hur gör jag det? Vad behövs? Till saken hör att på inköpslistan står en ATV4 inom kort. Vet inte om det påverkar/hjälper till med detta?

• Medlem
  • 2016-03-05 11:46

Sätt den optiska kabeln direkt i din ATV och kör sedan via DACen och förstärkaren som vanligt.
Sedan ändrar du inställningarna i din ATV så den alltid är på. Då hittar du den snabbt när det är dags för musik.

EDIT: När du har införskaffat din nya ATV4 så behövs inga omkopplingar i ditt system. Byt bara ut din ATV och sätt i sladdarna som de satt innan.

Senast redigerat 2016-03-05 12:19

Riktigt så enkelt är det inte när du köper ATV4, efter som den helt saknar optisk utgång, till skillnad från ATV2.

Ursprungligen av Dalle:

Sätt den optiska kabeln direkt i din ATV och kör sedan via DACen och förstärkaren som vanligt.
Sedan ändrar du inställningarna i din ATV så den alltid är på. Då hittar du den snabbt när det är dags för musik.

EDIT: När du har införskaffat din nya ATV4 så behövs inga omkopplingar i ditt system. Byt bara ut din ATV och sätt i sladdarna som de satt innan.

• Medlem
  • 2016-03-05 13:34
Ursprungligen av sunworshipper:

Riktigt så enkelt är det inte när du köper ATV4, efter som den helt saknar optisk utgång, till skillnad från ATV2.

Rackarns. Det är så alltså?
Själv kör jag en liknande setup som TS. Dvs HDMI till TVn och sedan optisk från TVn till förstärkaren. Så jag har inte ens tänkt på att ATV4 saknar optisk utgång.

Jo så är det. Så i såna fall behöver du en förstärkare med HDMI och passthrough, eller använda TVn som Dalle skrev.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-05 14:56
Ursprungligen av Dalle:

Ska prova det där.

Ursprungligen av sunworshipper:

Klart surt att de tagit bort den optiska utgången. Känns ju faktiskt helt vrickat då allt går mot mer behov av digitala in/utgångar.

Vid ett senare tillfälle då du vill köpa ny förstärkare så kan du kolla efter en förstärkare som har Spotify Connect. Jäkligt smidigt måste jag säga

• Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-05 19:46

Jag kör med Airport Express till mitt högtalarsystem i sovrummet/hemmakontoret och det fungerar alldeles utmärkt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-06 08:41
Ursprungligen av Dalle:

Så här dagen efter var det dags att ta tag i projektet. Men under natten kom jag att fundera på att om jag sätter den optiska kabeln direkt i Apple TV -> DAC så missar jag väl ljudet i allt annat från TV:n än från Apple TV:n? Jag skulle alltså även vilja få ut TV-ljudet i högtalarna.

Ursprungligen av xms67:

Så här dagen efter var det dags att ta tag i projektet. Men under natten kom jag att fundera på att om jag sätter den optiska kabeln direkt i Apple TV -> DAC så missar jag väl ljudet i allt annat från TV:n än från Apple TV:n? Jag skulle alltså även vilja få ut TV-ljudet i högtalarna.

Du kopplar allt till din stänkare.

1
Bevaka tråden