Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP: Hur överföra .mov från Mac till iPhone?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 09:53

Hur överför man en .mov från Mac till iPhone? Vill få upp filen i appen "Bilder" under "Videor"... Lyckas f*n inte lista ut detta.

Synka via iTunes, den kommer dock inte in Bilder då tror jag utan i Videos-appen. Testa.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:05
Ursprungligen av keptang:

Synka via iTunes.

Hur gör man? Sorry...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:08

Jag högerklickar på mov-filen och väljer iTunes... Men inget händer. Kan inte importera den till iTunes. Spelar iTunes mov-filer?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:09

Om jag ska synka genom iTunes bör jag rimligtvis importera filen till iTunes först?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:22

Nu sparade jag klippet direkt från iMovie till iTunes, ett annat mindre format... Men får fortfarande inte in filklippet i Appen Bilder på iPhone. Har synkat och den finns i listan "Filmer" under "På min enhet" i iTunes...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:41

Klippet finns i appen Bilder på min Mac, men synkas inte till Bilder appen på mobilen. Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 10:45

Nu ser jag klippet i appen Videor, men jag måste ha in den i appen Bilder. Kan man få in videon från Videor till Bilder på något vänster?

Det kan du inte utan en app eller annan lösning (Dropbox t.ex.)

Med denna app gissar jag ska du kunna göra vad du önskar; https://itunes.apple.com/gb/app/photo-transfe...

Citat:

► Upload photos and videos from your PC or Mac to your iPad, iPhone or iPod touch - Photos are saved to the 'Camera roll' album

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-07 12:41
  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-07 12:42

Tack! Köpte nästan appen du tipsade om, men det funkande utmärkt med Dropbox. Snacka dock om att Apple tänkt baklänges här...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-08 12:15

Baklänges? Jag tycker du tänker baklänges. En video tycker jag ska in i Videor och inte i Bilder

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-08 15:54
Ursprungligen av kenjon:

Baklänges? Jag tycker du tänker baklänges. En video tycker jag ska in i Videor och inte i Bilder

Fel, tänk om tänk rätt! När man spelar in en video med den inbyggda kameran i iPhonen hamnar videon i "Bilder" appen. Men när du synkar Phone-j*veln med Mac/iTunes så hamnar den i appen "Videor". Vari ligger logiken i detta? Har jag spelat in video på min DSLR och redigerat i säg iMovie och sedan vill dela den genom mobilen, kommer jag konsekvent inte åt filen. Jepp, baklänges är ordet. Fullkomligen baklänges och orimligt!

Ursprungligen av Amphibian:

Hur överför man en .mov från Mac till iPhone? Vill få upp filen i appen "Bilder" under "Videor"... Lyckas f*n inte lista ut detta.

Via Dropbox..

Ursprungligen av Christina Blomqvist:

Via Dropbox..

Du är ute lite sent
Läs inlägg #9 #11

Ursprungligen av panther:

Du är ute lite sent
Läs inlägg #9 #11

Sorry..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-08 23:51
Ursprungligen av Amphibian:

Fel, tänk om tänk rätt! När man spelar in en video med den inbyggda kameran i iPhonen hamnar videon i "Bilder" appen. Men när du synkar Phone-j*veln med Mac/iTunes så hamnar den i appen "Videor". Vari ligger logiken i detta? Har jag spelat in video på min DSLR och redigerat i säg iMovie och sedan vill dela den genom mobilen, kommer jag konsekvent inte åt filen. Jepp, baklänges är ordet. Fullkomligen baklänges och orimligt!

Nja, den hamnar i kamerarullen. Att Bilder tar även bilder och video där tycker jag kan diskuteras, det kanske skulle delas redan då. Men synkningen tycker jag är helt rätt.

1
Bevaka tråden