Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

9.3 public beta 6

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt har kopplingen att kunna ringa från en kopplad iPad försvunnit. Har fungerat tidigare får nu bara meddelande om att de måsta vara med i samma WiFi nätverk , vilket de är.

Ursprungligen av picapica:

Helt plötsligt har kopplingen att kunna ringa från en kopplad iPad försvunnit. Har fungerat tidigare får nu bara meddelande om att de måsta vara med i samma WiFi nätverk , vilket de är.

Testa att stänga av och slå på "kopplingen". Starta även om iPhone och iPad.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att stänga av och slå på "kopplingen". Starta även om iPhone och iPad.

Har gjort det flera gånger även loggat ut från nätverket. Men icke.

Ursprungligen av picapica:

Har gjort det flera gånger även loggat ut från nätverket. Men icke.

Samma problem i annat nätverk? Är du uppkopplad mot samma frekvens (2,5 Ghz & 5Ghz) på båda enheterna?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem i annat nätverk? Är du uppkopplad mot samma frekvens (2,5 Ghz & 5Ghz) på båda enheterna?

Har inte haft möjlighet att testa annat nätverk. Dethar fungerar tidigare. Samma frekvens vet jag inte hur det fungerar har ett Telia Technicolor TG799vn v.2

Ursprungligen av picapica:

Har inte haft möjlighet att testa annat nätverk. Dethar fungerar tidigare. Samma frekvens vet jag inte hur det fungerar har ett Telia Technicolor TG799vn v.2

Den routern har stöd för båda frekvenserna. Logga in i routern och kolla vilken frekvens som dina enheter är anslutna mot. Är du osäker på hur du gör, kolla i manualen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-08 12:53
Ursprungligen av picapica:

Har gjort det flera gånger även loggat ut från nätverket. Men icke.

Prova även att logga ut ditt AppleID på enheterna. Jag upptäckte vid en tidigare (buggig) iOS-beta att Apples moln tydligen kom i synk på något sätt. Men en ut- och inloggning löste problemet den gången.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den routern har stöd för båda frekvenserna. Logga in i routern och kolla vilken frekvens som dina enheter är anslutna mot. Är du osäker på hur du gör, kolla i manualen.

Det är väl bara att gå in i inställningar / wi-fi i iPhone - iPad. Där framgår vilken frekvens det är. Åtminstone med ComHem. I mitt fall 5G - om jag inte väljer lägre hastigheten. Är det annorlunda på andra operatörer eller modem kanske ?

Ursprungligen av adress@mac:

Det är väl bara att gå in i inställningar / wi-fi i iPhone - iPad. Där framgår vilken frekvens det är. Åtminstone med ComHem. I mitt fall 5G - om jag inte väljer lägre hastigheten. Är det annorlunda på andra operatörer eller modem kanske ?

Om det står med i SSIDt, ja, men annars är det inte så lätt. Inte alla som har samma set-up som comhem.

Ursprungligen av frazze:

Prova även att logga ut ditt AppleID på enheterna. Jag upptäckte vid en tidigare (buggig) iOS-beta att Apples moln tydligen kom i synk på något sätt. Men en ut- och inloggning löste problemet den gången.

Jag logga ur ICloud och in igen nu fungerar det. TACK

1
Bevaka tråden