Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort insynkade foton utan dator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-03-11 11:54

Så en kompis har synkat in foton från sin dator till hennes iPhone. Nu har hennes dator pajat helt och hon kan inte radera bilderna i telefonen. Jag försvarar Apple i mycket men här förstår jag inte riktigt hur de tänkt.
Vilken är lösningen? Har läst att hon kan koppla i den mot en annan dator och välja att synka in en ny mapp med EN bild i för att de andra ska raderas. Är det enda alternativet?

Som sagt, förstår inte alls tänket i det här från Apples sida. Här får ju "inlåsningssnacket" en stark medvind, tyvärr.

Varför kan hon inte ta bort bilderna i sin iPhone?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-11 12:26

Jag förstår inte heller. Tar hon bort bilderna från via telefonen försvinner dessa från iCloud-kontot. Alternativet är att logga in via en annan dator på icloud.com och ta bort bilderna från det hållet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-03-11 12:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför kan hon inte ta bort bilderna i sin iPhone?

När hon går in i "Bilder" och väljer "Ändra" så kommer det inte fram ett minustecken för att radera albumet. Går hon in på en enskild bild så finns bara favorit-symbolen (hjärtat) att välja. Vet att det varit samma när jag synkat foton i iTunes också nån gång.

Ursprungligen av CEk:

När hon går in i "Bilder" och väljer "Ändra" så kommer det inte fram ett minustecken för att radera albumet. Går hon in på en enskild bild så finns bara favorit-symbolen (hjärtat) att välja. Vet att det varit samma när jag synkat foton i iTunes också nån gång.

Hon måste först välja Album (tex kamerarulle), sedan trycka på Välj. Sen kan hon markera de foton som ska tas bort.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-03-11 12:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hon måste först välja Album (tex kamerarulle), sedan trycka på Välj. Sen kan hon markera de foton som ska tas bort.

Yes, det går i kamerarullen men inte i det albumet som är insynkat via iTunes. "Välj" finns inte med där. Testade även samma sak på en annan persons iPhone igår då jag hjälpte henne synka in hennes gamla bilder från en Android till hennes nya iPhone. Också via iTunes men samma sak där.

Ursprungligen av CEk:

Yes, det går i kamerarullen men inte i det albumet som är insynkat via iTunes. "Välj" finns inte med där. Testade även samma sak på en annan persons iPhone igår då jag hjälpte henne synka in hennes gamla bilder från en Android till hennes nya iPhone. Också via iTunes men samma sak där.

Så de försvinner inte ur albumet om de tas bort från kamerarullen? För mig så försvinner bilden i samtliga album om den tas bort från kamerarullen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-03-11 13:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Så de försvinner inte ur albumet om de tas bort från kamerarullen? För mig så försvinner bilden i samtliga album om den tas bort från kamerarullen.

Fast de ligger inte i kamerarullen. När jag synkar in ett album i iTunes hamnar det nedanför kamerarullen som ett eget album.

Bifogar skärmdumpar på hur det ser ut:

Senast redigerat 2016-03-11 13:27
1
Bevaka tråden