Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man för att läsa sömnanalys?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som fått appen Hälsa att läsa sömnanalys och hur gör man för att få den att läsa hur/länge man har sovit? Jag misstänker att man måste ladda ner tredje app få att få analys om sömnen, stämmer det? Vilka appar isf?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-13 10:58
Ursprungligen av mactopen:

Någon som fått appen Hälsa att läsa sömnanalys och hur gör man för att få den att läsa hur/länge man har sovit? Jag misstänker att man måste ladda ner tredje app få att få analys om sömnen, stämmer det? Vilka appar isf?

Jag använde ett xiaomi Mi-Band som matade Hälsa med de timmar jag sov.

Enda slutsatsen man kan dra av det här är att jag låg orörlig olika länge varje natt. Inte ett dugg om hur min sömn var!

Senast redigerat 2016-03-13 11:11
Ursprungligen av reboot81:

Jag använde ett Vision Mi-Band som matade Hälsa med de timmar jag sov.

Enda slutsatsen man kan dra av det här är att jag låg orörlig olika länge varje natt. Inte ett dugg om hur min sömn var!

Men hur gör man för att få hälso appen mäta sömnen automatisk?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-13 11:15

Hälsa-appen mäter inte sömn. Jag använde mig av en fysisk sensor och xiaomis app, som i sin tur matar Hälsa-appen.

Ursprungligen av reboot81:

Hälsa-appen mäter inte sömn. Jag använde mig av en fysisk sensor och xiaomis app, som i sin tur matar Hälsa-appen.

okej, det va det jag misstänkte att man måste ha tredje part app, är det nåt ni kan kan rekommendera?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-13 13:48

Motion X: 24/7 Sleeptracker. Skriver data till Hälsaappen. https://itunes.apple.com/se/app/motionx-24-7-...

Har pratar vi en app som verkligen gör analys:

Q2. "What does the Sleep Score represent?"

A2. The sleep score is a value from 1 to 100 based on a number of factors. Your sleep efficiency, total sleep duration compared to the number of recommended hours of sleep, the ratio of deep to light sleep and the number of times you awoke during the night all contribute to your score. Your daily sleep tips are customized for you based on your sleep recording and sleep score.

Ursprungligen av reboot81:

Motion X: 24/7 Sleeptracker. Skriver data till Hälsaappen. https://itunes.apple.com/se/app/motionx-24-7-...

Har pratar vi en app som verkligen gör analys:

Q2. "What does the Sleep Score represent?"

A2. The sleep score is a value from 1 to 100 based on a number of factors. Your sleep efficiency, total sleep duration compared to the number of recommended hours of sleep, the ratio of deep to light sleep and the number of times you awoke during the night all contribute to your score. Your daily sleep tips are customized for you based on your sleep recording and sleep score.

Tack så jätte för hjälpen, jag köpte den och ska testa

  • Medlem
  • 2016-09-21 18:54

Är det någon som har fått AW + Withings Health Mate att fungera i detta ämne?
Jag försökte i natt. Jag kikade i Hälsa på min iPhone 6+ med iOS 10.0.1 att Withings fanns med under källor och att sömnanalys var ikryssad. Men när jag vaknade i morse så hade inga data kommit till Hälsa-appen. Kikade även i Health Mate men såg inga inställningar för sömnanalys.
Är det något annat jag måste göra för att det ska fungera?

1
Bevaka tråden